Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Lisa - 23 januari 2012 21:18

Jojjomensan.

Pulka-åkning stod på eftermiddagens schema.

Viggo stod på sej trots att förmiddagens glesa snöfall inte bättrat på snötäcket det minsta.

Vi lyckades i allafall dra pulka å snowracer till den istäckata backen som gick utmärkt att åka i.

Viggo har gått å blivit rädd på äldre dar å vågade bara åka från mitten av backen, medan familjens våghals, som för övrigt satt i en pulka för första gången någosin, åkte jublande från toppen. :D

När vi skulle hem gav sej Viggo dän på att han skulle ha med en stor isboll hem.

Som han kämpade med denna boll, han grät å skrek å stretade.

Tillslut fick jag dra honom, å den där bollen, på snowracerna, direkt på asfalten för ungen var helt slut.

Väl hemma slängde han bara in is-bollen över staketet å gick in...?

Varför kämpa så för något man ändå inte ska leka med? :)

Sötnos!


Jag må gå mot den stora massan men ååååå vad jag önskar mer snö!

Mest för Viggo's skull.

Som han älskar snö det barnet.

Jag skulle kunna släppa ut honom på morronen å in honom på kvällen om det var tillräckligt mycket av det vita guldet på marken.

Leo hade nog inte klagat han heller, om det inte vore så jobbigt med vantar å om inte snön var så förbannat kall. :D


I kväll har jag varit på ett spinningpass innan jag landade i soffan å i morron är det jobbdags igen.

Kvällen för min del.

Dagis har studiedag så farmor ska barnvakta grabbarna ett par timmar i "glappet".


Leo är förkyld å riktigt ful i sina ögon så jag hade nog inte kunnat lämna honm i morron ändå.

Hans snuvor sätter sej verkligen alltid på ögonen, för det är ofta han är så där geggig utan att det är ögoninflammation.

Synd om honom är det i allafall som vaknar å knappt kan öppna ögonen när han sovit. :(


Förmiddagen är oplanerad.

Hoppas på en lugn å harmonisk stund med mina barn å som alltid, sovmorron! :)


Kram å gonatt på er nu!

Av Lisa - 23 januari 2012 14:44

 

Eftersom jag praktiskt taget har bindningstid till nästa sekel på min nya telefon tänker jag göra allt som står i min makt för att den inte ska komma till skada genom yttre påfrestningar.

Jag har alltid haft hårt skal på den gamla å har flyttat med det senaste till den nya luren också.

Det passar tyvärr inte då den där stänga-av-ljudet-knappen tydligen sitter en bit längre ner på den nya.(ända skillnaden mellan iphone 4 å 4s:en som jag noterat so far. :P)

Eftersom jag har mobilen både i väskan bland allt bråte å i jackfickorna tänkte jag införskaffa nån typ av väska till den.

Helst en väska där den ryms även med ett hårt skal.

Jag vill inte ha en väska som jag måste ta av för å använda telefonen å den ska helst skydda så mycket som möjligt liksom, från damm å smuts å mot stötar.


Vad hittar jag något som uppfyller dessa krav?

Det på bilden ovan känns som en het kandidat, å finns på mytendyphone.se.


Ska spana runt lite till, men tipsa gärna om ni har nått som funkar bra. :D

Av Lisa - 23 januari 2012 13:09

Ledig dag då.

Låg å drog oss till kvart över åtta innan vi åt frukost å sen körde till ÖF.

Rejält med folk å en hel del kända ansikten. :)

Har försökt få i grabbarna lite mat å nu sover Leo.

Vi väntar in honom sen ska vi ge oss i kast med pulkaåkning, trots att snötäcket är ganska minimalt. :D

Det kommer lite glesa flingor nu, som vi hoppas lägger sej till lite senare. :D


Nu ska vi leka med lego utan att nån liten galning rasar allt. :)

Kram på er å hej så länge! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards