Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Söndags-funderingar...

Av Lisa - 29 januari 2012 13:35

Nu j*vlar tar vi i med hårdhandskarna.

Nu ska jag bli frisk å förbli så hela våren!

Alla sätt är bra eller hur? :)

(tack för tipset Lizette. :D)


Ligger i sängen å slappar lite efter en förmiddag av lek.

Viggo ser på Emil å Leo sover middag.

När han vaknat ska vi köra mot Skånehållet, till Hofflanders i Bromölla.

Har inte träffat Hanna å Ella sen innan jul så det är verkligen på tiden.

Rikard å Noel träffade jag förra helgen, när de hade varit å bowlat med Martin å Viggo, men de träffar jag såklart gärna också i dag. :)


Ligger å tänker på det här med tid å prioriteringar.

Februari är fullspäckad, Malmö-trip å fyraårskalas.

Å så nytt jobb.

Ett jobb som kommer kräva en hel massa energi av mej å som fortfarande innebär varannan-helgs-jobb.


Å så vill jag verkligen fortsätta träna nu när jag känner mej pepp.


Kommer man nånsin ha ork till å laga mat igen?

Eller va inspirerad till å fixa här hemma eller ta tag i alla önskeprojekt?

Jag behöver energi, å en hel massa mera timmar per dygn.

Kanske man skulle lägga ner det här med sovandet å hinna lite mer?

Hur gör ni?

Å säg inte veckomeny nu bara för, det kan jag inte med. :D


Nu, dags för lite smink så man är redo när Leo vaknar.


Hej hopp!


 
 
Helena / Bara en kaka till

Helena / Bara en kaka till

29 januari 2012 19:30

Jag undrar också hur man ska hinna med allt, och då är vi ändå bara två i mitt hushåll, så jag ska verkligen inte säga något... Jag har en tendens att boka upp alla helger. Det är ju roliga saker som händer, men man blir lite stressad av att veta att det är så mycket uppbokat. Och jobb, och träning, och annat däremellan... Men du, testa matkasse! :-) Jag provade ju, och det var faktiskt himla smidigt. Någon färdig frysportion då och då är ju inte så farligt heller, helt plötsligt får man ju en hel kväll över, man slipper både att laga maten och att diska efter den. Eller storkok som man själv fryser in. Ugnspannkaka går fort också! Kram!

http://www.baraenkakatill.se

Lisa

29 januari 2012 21:12

Jag tror inte det spelar nån roll hur många man är i familjen egentligen, men jag gör som du, bokar upp eller jobbar på helgerma...
Tanken på matkasse är ganska lockande just nu.
Jag har tröttnat rejält på vårt snabblösning: quasadillas i tid å otid.
Ska undersöka saken. När jag har tid. :)

 
Ingen bild

Lizette

29 januari 2012 21:30

Se där ja:) Hoppas det funkar för dej lika bra som på mej.
På tal om mat så kör jag på veckomatsedel och det har jag gjort i 23 veckor nu utan avbrott. Det BÄSTA jag har gjort. gör 14 dagar i taget. Kollar igenom vad jag har i frysen, då jag gärna hamstrar där. sedan handlar jag middagsmat en dag i veckan och sedan kompletterar jag med mjölk och sånt en annan dag. perfekt, och du jag har räknat ut att vi sparar lite över 2000 kr i månaden på detta upplägg. Roligare kan man ha för pengarna än att ströhandla.för visst kommer man alltid hem med något bra att ha som inte stod på lappen?

Lisa

30 januari 2012 16:13

I kväll ska här spånas idéer i allafall. :D
Det är värt ett försök! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards