Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2012

Av Lisa - 3 januari 2012 15:59

Asade ut två smågriniga barn i värsta sortens rugg-väder på vad jag hade planerat som en snabbvända till Ica.

Så blev tyvärr inte fallet då hela veckan middagar fanns nerskrivna på inköpslistan.

Ica hade inte fått leveranser i dag, med tomma hyllor överallt som resultat. :(

Kände att jag helst ville ha alltid vad handling avklarad när vi ändå var ut så det fick en tur till Coop också.

Snabbvändan tog således nästan två timmar.

Barnen var trötta å hungriga när vi komå det fanns ingen annan råd än å mata dem så äter yoggi å flingor nu.

Ska snart försöka börja med middagen.

Gissa hur många som kommer äta av den när de äter så nära inpå?

Här är fullt med grejer som ännu inte plockats undan från i lördags å Leo har massakerat en rödlök å spritt dess skal i hela köket å jag har varit kissnödig i si sådär tre timmar nu.

Livet på Ekebergslundsvägen i ett nötskal just nu! :D


Låter det inte härligt så säg? :)


I kväll ska jag röjja i rövarkulan sen blir det soffhäng å bloggande för hela slanten! :)

Hörs igen då!

Av Lisa - 3 januari 2012 06:27

Har sovit som en jäkla kratta i natt.

Svårt å komma till ro, å sen en massa drömmar när jag väl somnat.

Vill såklart inte alls gå till jobbet, men det går ju inte å völja precis. :)

Bara till å bita i hop, tänka positivit å jobba på.

Snart är jag hemma igen!

Ha en bra dag!

Kram

Av Lisa - 2 januari 2012 22:02

I dag har jag faktiskt dragit en lättanden suck över att helgerna är över.

För hur mysigt det än må vara blir man trött av å flänga runt å va uppe halva nätterna. :)

Nu är vi tillbaka i vardagen, somna innan elva å jobba på som vanligt.

Leka med kompisar eller bara va hemma.


Å vet ni vad som slog mer där mitt i kojbyggandet i förmiddags?

Jo att som det är nu saknar jag ingenting(förrutom möjligen mina föräldralediga dagar då... :P).

Det finns inga stora orosmoln i periferin å jag har allt jag nånsin önskat mej.  

Jag är nöjd helt enkelt!


Jag har känt mej väldigt pigg i dag, piggare än på länge!

Jobbet har flutit på men runt nio var det som nån klubbat mej.

För då, då blev jag plötsligt svintrött.


Jobb i morron från sju.

Mamma är snäll å passar barnen då också.


Nu ska jag bädda ner mej!

Gonatt!

Av Lisa - 2 januari 2012 11:19

 

Man kan ha mycket kul med ett bord å ett gäng filtar! :)

Av Lisa - 2 januari 2012 08:42

Vi morronmyser med tända ljus å mjukiskläder! 

Japp, i dag är det vardag igen.

Det innebär en pappa på jobbet å en Leo som stiger upp exakt samtidigt som honom om mornarna igen.

Tio i sex var jag tvungen å masa mej upp, det är skillnad mot halv åtta-åtta somMartin skämt bort mej med under sin ledighet.

Det man saknar allra mest dessa mornar, förutom att få ligga kvar, är en sprakande å värmande eld i  en braskamin.

Jag fryser alltid så hemskt å mina kläder är så gott som alltid i sovrummet där Viggo sover.

Nån kamin blir det inte under någon överskådlig framtid, så fram tills dess får det bli ett förråd med raggsockar i hallbyrån å en ny varm(?) kofta som jag klickade hem från H&M's rea nu på morronen.



Jag ska också jobba i dag. Första passet på min vidriga sex-dagarsvecka. :( 

Vi ignorerar dock detta in i det längsta å njuter av att barnens ledighet varar denna veckan också. :)

Har precis ätit mysfrukost å inväntar Martins pappa som ska tömma släpet med allt utrens från hobbyrummet, innan vi ska stövla upp till min lilla mamma. :D

Hon har köpt en systemkamera så jag ska hjälpa henne med det lilla jag kan(typ nada) å så ska vi spana in fotokurser vi kan anmäla oss till för å bli lite bättre på det här med fotandet. :)


Har vi tur är Gustav å Elin också kvar en stund innan de ska hem till Kalmar igenså vi får leka lite med dem också. :D


Ha en underbar dag alla!

Kram å hej!


 

Leo på bordet.

Klockan halv sju en helt vanlig morron! :D

Av Lisa - 1 januari 2012 20:19

 

Varför har jag inte den här?  :D

Å varför visar de inte den på tv under julhelgerna längre som de gjorde innan?

När jag bodde hemma hade jag den inspelad på vhs å sjöng do-re-mi å snyftade minst en kväll i veckan.

Med tanke på priset borde jag nog slå till nu å återuppleva gamla minnen. :D

Det blir nog svårt å få Martin att känna samma glädje som jag gör med familjen Von Trapp, men det kunde va värt ett försök ju. :D

Av Lisa - 1 januari 2012 18:45

Dagen-efter-långt-nattsudds-tröttheten kom i fatt även min kära make under eftermiddagen.

Han taggade för ovanlighetens skull ner ett par hekton så vi har enbart ägnat oss åt lek å mys å ätande av fest-rester. :)

Jag har känt mej snäppet lite piggare, men sen drack jag ju knappt något alls i går å hade sovmorron på det. :)

Men två toksena kvällar av tre, det är inget för mej, å som Martin sa i dag: det ska dröja innan man är vaken till över tolv igen. :)


Leo är lagd å Viggo ska alldeles strax gå samma väg.

Skulle tro att vi spenderar dagens sista timmar i sängen framför Sällskapsresan. :)


I morron börjar Martin jobba igen å jag jobbar kväll.

Mamma ska passa barnen eftersom deras förskola är stängd en vecka till.


Vi hörs igen snart, om inte i kväll så i morron bitti!

Kram å hej!

Av Lisa - 1 januari 2012 11:58

 


Tack alla inblandade för en lyckad tillställning. :)


Jo, precis som tanken var firade vi in det nya året tillsammans med ett helt gäng festfina vänner som alla bidrog med rätter till en medelhavsbuffé.

Underbar mat alla gånger, jag älskade allt. :)

Det mest överraskande goda var Gustav å Elins champinjonfyllad crepes.

Jag gillar nämligen inte svamps sådär vidare, men de var supergoda. :D

Övriga rätter innhöll allt från pilgrimsmusslor(premiär för mej, mycket goda!) till pizza å köttfärsjärpar å grillspett med konstiga namn. :D

Trots fullkommlig matkoma orkade vi music-quiza å äta efterrätt innan tolvslaget. :)


Detta firade jag som vanligt inomhus om i fall att något barn skulle vakna av smällandet.

Viggo var vaken en vända så honom fick jag ge ett nyårskel medan den febriga lilla Leo väntade till två innan han vaknade å ville stiga upp å va med på festen. :D

Jag passade på å diska undan lite så medan de andra skålade å sköt raketer stod jag i köket. :)


Vi kom i säng vid tre som sagt å vid halv sju gick Martin å barnen upp medan jag sov vidare.

Martin lovade mej en lugn dag, men han har både förslagit att vi ska städa ut julen å målat en sväng i hobbyrummet. Stacka om rastlös alltså, det kvittar uppenbarligen hur lite han sover med. :)


Hoppas er nyårsafton var lyckad å god fortsättning på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards