Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2012

Av Lisa - 16 januari 2012 20:33

I morron är vi som sagt lediga igen.

Vi hade storslagna planer i form av lekdejt med våra galet efterlängtade vänner i familjen Hofflander.

Planerna grusades dock av inkommande feber.

Viggo har varit hängig sen vi kom hem, klagat över halsont å frusit å varit ledsen.

Ingen hög temp när han la sej, men ändå varm åt det febermisstänkta hållet så den kommer troligtvis i natt. :(

Stackarn. Han var så orolig över "att smitta Nojel" å kommer bli käckt när han inser att vi inte kan träffa dem i morron. :(

Jag är med duktigt besviken, men de där sjukorna är inget man bestämmer över tyvärr. :(


Ligger i soffan å hoppas på att parabolen tänker börja funka till nio. Då är det nämligen CSI NY som vi gillar skarpt.

Det ser dock inte så ljust ut ju nu då tv:n är svart.


Har bokat in mej på spinning på torsdagkväll.

Det var inga lunchpass som passade å jag har snudd på abstinens.

I love spinning. :P

Tänk va härligt om jag kan lära mej å älska maskinparken med?

Då inns det ju hopp om att jag inte blir tjockare i allafall. :D

I morron ska jag ringa å försöka få instruktörstid förhoppningsvis redan den här veckan eller i allafall början på nästa. :D


Jag fick faktiskt rycket efter middagen å skrubbade av hela köket.

I morron får vi sanera resten då.

Om vi inte kan ha kul, kan vi åtminstone göra nytta.


Kram å gonatt nu. :D

Av Lisa - 16 januari 2012 18:31

Jag måste ha nya skor till våren, har slitit ut mina älskade converse totalt.


Kan man köpa ett par exakt likadana?

 


Eller go wild n' crazy å välja en helt ny färg? :P


 



(bilderna är lånade från brandos.se)

Av Lisa - 16 januari 2012 15:42

Känner mej döstrött å långsam i huvudet i dag också.

Det känns att man börjar bli äldre när en (förvisso hård) festkväll sitter i i två dagar.

Har jobbat i dag, å då kände jag mej inte så trött, men nu när vi kom hem gick luften ur alldeles.

Skönt att vi är lediga i morron igen. :D

Har vaknat säkert femton gång i natt av liknande mardrömmar, i varenda en kom jag på nått vis för sent till jobbet.

Självklart sov jag som goast när klockan ringde.


Här behövs verkligen städas men orken tryter tyvärr.

Hoppas jag får en energi-kick efter middagen sen kanske? :D


Så har jag det.

Ville mest bara säga hej.

Vi hörs i kväll igen! :)

Av Lisa - 15 januari 2012 18:19

 

I går.



Jag är väldigt glad å tacksam att jag är gift med Martin.

Extra tacksam en dag som denna när man är utmattad å mår dåligt.

Speciellt med tanke på att han kan hantera alkohol ungefär en miljon gånger bättre än sin fru å fått en hel massa gjort medan jag mest låg i sängen å gnydde på förmiddagen.


Pojkarna kom vid halv två tiden, då hade jag piggat på mej så pass att jag var uppe ur sängen å lekte i allafall. :D

Det kändes som de vuxit under det halv dygnet vi inte sett dem, våra fina ungar!  

Vi har mest lekt å myst hela eftermiddagen sen.

Ätit en hysterisk hämt-mats middag där katten prickade in å kräkas under bordet ovanpå allt det där vanliga middags-tjaffset. :P


I kväll är det äntligen Dexter.

Som jag längtat efter den mannen i rutan. :)

Synd att det är samtidigt som Sverige spelar handboll dock.

Jag kommer slockna omgående när det är slut i allafall å sova mej pigg till morrondagen som ska spenderas på jobb.

Jag ska ha en usk-elev i fyra veckor å i morron blir hennes första dag.


Helgerna går för fort alltså...

Av Lisa - 15 januari 2012 11:09

Är sjukt bakis.

Har ätit rostat bröd å oboy till frukost, det är liksom illa i sej, men jag åt dessutom det liggandes i sängen.

Tvingade mej upp å duschade vid halv elva, sen gick jag å la mej igen.

Det är fullkommligt värdelöst å må såhär men det är inget å göra åt nu.

Jag hade kul i går även fast min make påstår att jag var fullast på hotellet.

Jag säger inte emot honom.

Är för gammal för sånt här å har ovanpå alla de där vanliga bakis-symtomen galet ont i höften.

Åkte bak på Martinas cykel från Hunnemara till hotellet å så kulle gissa på att det finns ett samband här.


Jag stannar kvar i sängen en stund till. Sen kommer världens finast grabbar hem å då ska jag här lekas! :)

Hörs i kväll. :)


Av Lisa - 14 januari 2012 20:49

Just nu hatar jag bloggplatsen lite för att det inte finns nån j*vla app! Om det funnits hade ni säkerligen fått se en lite lagom gullig bild på mej å mitt vinglas. :) Nu får ni klara er utan detta, men jag garanterar att vi firar min söta (tvilling) syster rejält! :) Kram på er hörrni, vi hörs, något tröttare i morron! <3

Av Lisa - 14 januari 2012 16:17

Har hunnit med en minst sagt urspårad vända på stadens gator å ett litet kalas-stopp hos Stina.

Hon fick en gryta å en gul vas att ha i köket av oss. Hon behövde inte ens öppna paketen för å se vad det var i, för Viggo var såklart snabbare än snabbast på å tala om dess innehåll. :D


Barnen åkte med sin mormor å morfar hem å vi är hemma för å förbereda oss inför kvällens galej.

Ska snart in i duschen men tar en lite micropaus i soffan med en liten öl först. :)

Har ingen aning om vad jag ska ha på mej eller vad jag ska göra med mitt på tok för långa hår, men det får blir som det blir helt enkelt. :D


Martin stressar i hjäl mej med alla planer för morrondagen, men jag ska försöka lugna ner honom så gott jag kan. :P


Ha en bra kväll vänner!

Det satsar jag på å ha. :D



Kan bli en repris av den här outfiten, synd att man inte är nyklippt bara...

 

Av Lisa - 14 januari 2012 08:53

Vaknade med stress i själen i dag.

Det är vid sånna tillfällen jag känner att jag verkligen hatar att jobba varannan helg.

Jag är ledig lördag å söndag denna veckan, men eftersom jag redan tänker på att jag jobbar hela nästa helg är jag stressad över allt jag vill hinna i dag.


Jag har lovat baka rosenbröd till Stinas firande i kväll så det är prio ett nu på morronen i allafall.

Klockan två är det kalas, å barnen som inte ska va med i kväll, vill ju med fira sin moster så vi ska dit en vända även då. :)


Är fortfarande kluven inför kvällen, men vi satsar på fest i glädjens tecken. :D

Viggo är så glad över att de ska sova hos mormor å morfar å de går det ingen nöd på precis, det är mest jag som fortfarande ha problem med å lämna dem.


Ha en bra lördag!

Hej så länge!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo · Vänner

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards