Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Ledig dag å bak-kväll. :D

Av Lisa - 21 februari 2012 21:23

 

Fint sällskap i köket!


I dag har vi egentligen inte gett oss på några större projekt.

En kaosartad sväng till Ica på förmiddagen bara, vi hördes å syntes så mycket kan jag säga.

Å jag kände mej ganska sliten när vi väl va klara.

När vi kom hem hade katten, som Leo övermatat vid ett obevakat ögonblick på morronen, kräkts på vårt överkast.

Då tänkte jag tyst: jaha, det här blir en sån dag...

Men se, det blev en helt vanlig dag.

Jag har varit sjukt trött å gnällig å en ganska sur skitmorsa, men vi klarade oss utan fler missöden.

I morron, då ska jag va glad, oavsett hur eller när barnen tänker vakna! Det lovar jag! :)


Vi lagade middag med gemensamma krafter. :D

Supergod soppa, med en massa matiga godsaker i. :D

Jag har hittat receptet hos Emmy å det var inte första gången eller sista gången vi lagade den eller nått från hennes underbara receptbank. :D


Under eftermiddagen kollade jag en snabbis på Arla Köket-appen efter nån spännande tårta till söndagens kalas å hittade en som passade.

Det fick därför bli en tur till Ica nu i kväll också för inköp av ingredienser. :D

Bottnarna är klara å resterande ska jag fixa i morron sen kan de förvaras i frysen fram tills kalaset.

Smidigt å förhoppningsvis gott. :D

Mer detaljer avslöjar jag först efter provsmak. :D


Allas vår favorit Leila fick bidra med receptet till morrondagens fika för då vankas det nämligen Bounty-cupcakes å klädvisning.

Pomp De Lux-kläder närmare bestämt.

Sista klädvisningen för säsongen(om det inte blir House of Lola men då flyttar nog Martin.. :P) å jag är superladdad. :)

Gillar skjortorna å farfars-tröjorna som jag köpte till barnen i höstas å är spänd på vad vi fastnar för i år. :)

Ska framför allt spana på vårjackor till Viggo tänkte jag. :D


Nu ska jag överge min make å BigBrother i förmån för sängen.

I morron ska jag som sagt va både piggare å gladare så är det bara. :D


Gonatt på er! :)


 
 
Ingen bild

Kristina.schneier@edu.kalmar.se

21 februari 2012 22:49

Spännande med klädparty. Här planeras också tårta då Simon fyller år nästa söndag, lutar mot att det blir hans favvo ricekrispie tårta.
Såg att bloggen fru sofie tipsa om fina vårjackor till pojkar.

Kram Kristina

Lisa

22 februari 2012 09:13

Den är god den, men här gör så många andra i släkten just sån tårta så jag vill göra nått nytt. :D
Hoppas allt är bra annars!

 
Emmy

Emmy

22 februari 2012 23:26

Kul att du testade! Som du såg i just det inlägget är det tackvare dig jag gjorde lite fler kategorier på bloggen.
Pomp de lux har jag inte tidigare stött på. Måste jag spana in.
Kram på dig.

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

23 februari 2012 19:00

Det var nog fjärde gången vi åt soppan! Jag älskar den! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards