Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Expertråd efterlyses!

Av Lisa - 15 mars 2012 12:42

Jag må ha varit mamma i fyra år nu, men Viggo har aldrig varit nått feberbarn.

Några enstaka tillfällen har han haft det bara.


Leo är ju inne på andra omgången med feber på samma veckan, andra dagen i dag.

Å han bara sover... Är det normalt eller vad vi ska kalla det?

Han är ju så makalöst aktiv när han är frisk så jag är lite smått nojjig nu.

Välling dricker han, men i övrigt är han så slö så slö...


Pratade med 1177 i går ju, de tyckte inte jag skulle oroa mej.

Vad tycker ni?

 
 
Ingen bild

Emilie

15 mars 2012 15:15

Hej! Ture är också väldigt aktiv i vanliga fall men när han är sjuk är han slö och vill knappt äta. Så länge du får i honom vätska och febern inte,stiger är det nog ingen fara. Locka med lite isglass om du inte tror han får i sig tillräckligt med vätska. Lycka till! Du har ju inte fått dom 40kr jag lånade av dig på meandi partyt, illa!

Lisa

15 mars 2012 17:44

Det där 40 kronorna hade jag helt glömt så det är lugnt. :)
Det är så hemskt å se de så förändrade.... :(
Han blev piggare när jag äntligen fick i honom ipren, hoppas han vaknar pigg i morron!

 
Anna-Ida

Anna-Ida

15 mars 2012 16:00

Båda mina barn verkar vara feberbarn & Alfred har haft väldigt oförklarlig feber. Har du testat att ge honom Alvedon el. Ipren och om han piggnar till då? På alfred ger alvedon knappt bågon effekt så testa ipren i så fall för det brukar hjälpa bättre.Det skulle jag nog gå på, är han jätteslö ändå och inte ens vill försöka leka hade jag nog åkt in och motiverat det med att Viggo är dålig om de är tjabbiga på 1177. Det är inte lätt att känna sig lugn när man ser att barnen mår dåligt. Känns som jag kommenterar hela tiden här nu, du får stå ut med mig ;)

http://Www.ordnadekaoset.blogspot.com

Lisa

15 mars 2012 17:42

För det första så är det absolut tillåtet å kommentera hur mycket man vill. :)
Alvedon vet jag sen innan att det inte biter på feber hos Leo. Hade avskyr tyvärr flytande ipren men jag lyckades tvinga i honom en skvätt å han blev piggare direkt. Liksom tufft innan man vet att det var värt det å plåga i honom det.
Avvaktar till i morron, men är inte febern bort då så får jag åka in, annars klarar jag aldrig å jobba i helgen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards