Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Vår dag. :D

Av Lisa - 16 maj 2012 20:02

Ligger i soffan med ett litet glas vin(det är ju lill-lördag för tusan!) å pustar ut efter en härlig men intensiv dag.

Trots alltså, om jag fått en krona för varje nej, låt bli, sluta eller lyssna som kommit ur min mun i dag hade jag varit miljonär nu. :)

Vi tog en sväng till Öppna förskolan i förmiddags, men när vi skulle vidare ville Viggo hellre följa med Nina å Noah å slänga skräp än till fiskaffären så fick det bli.

Jag å Leo handlade fisk å god krydda till kvällens grillade fiskpaket ensamma.

Leo sov i bilen dit, men inget mer sen på hela dagen, men han var lika glad för det. :)

När vi skulle hämta upp Viggo ville han stanna å äta lunch å leka vidare så vi blev kvar hela eftermiddagen med. :D

Trevligt värre, barnen lekte å vi andra pratade. :)


På vägen hem körde vi inom Ica(igen) å kompletterade det sista till middagen innan vi landade hemma, tände grillen å skar lax, lubb, kokt potatis, morötter å purjo till paketen som toppade med citron, grädde, smör å Väggas fiskkrydda blev vår supersmarriga middag. :)


Har velat hela dagen hurvida jag skulle överge min lilla familj för att följa med övriga familjen dvs mamma, pappa å Stina för å fira Gustavs födelsedag i Kalmar.

Det känns kluvet att va i från barnen en hel ledig dag när de ska sova borta sen på fredagen, men jag har bestämt mej för å unna mej en paus. :)

Kalmar it is alltså. :D

Fortfarande lite kluvet, men beslutet är taget. :D

Jag träffar å umgås med mina barn så gott som all ledig tid i vanliga fall så det där dåliga samvetet jag plågas med så fort jag gör nått ensam ska jag skuffa undan till nått hörn! :D

Ska bli trevligt å få ha familjen för mej själv å att träffa Gustav å Elin. :)

Efter vad jag kan urläsa är ikea öppet trots röd dag i almanackan, så det vill jag passa på å besöka. :P


Det kommer kanske bli lite tyst här i morron alltså, men jag har förberett nått tidsinställt inlägg så kolla in ändå.

De inläggen kommer inte upp på facebook så titta in på det vanliga sättet med så missar ni inget. :D


Kram å gonatt på er! :)

 
 
Emma

Emma

16 maj 2012 21:36

Det gör du rätt i som unnar dig lite egentid, det känns, men det är gott att få längta lite oxå=) Bra för Viggo med kanske;)

http://www.bjorkbackagard.se

Lisa

16 maj 2012 21:57

Det ska bli kul. :D

 
Emmy

Emmy

16 maj 2012 22:58

Jag tog mig faktiskt en drink så här på lillördagen. Jag var tvungen att testa den nya juicen :-) Klart du måste ha lite egentid! Det är bara bra för både dig och barnen. Så se till att njuta ordentligt! Jag tror hela Hansa city vid Ikea är öppet trots röd dag. Synd att jag jobbar annars kanske vi hade sprungit på varandra. För på jobbet hoppas jag inte vi ses, för då skulle det innebära att du inte mår bra :-) Och jag hoppas min stad bjuder på trevlig shopping, avkoppling med fina vänner och så klart som. Kram vännen.

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

17 maj 2012 08:18

I dag känns det mest bara kul, men jag har svårt å unna mej saker utanför familjen. :P
Ditt jobb hoppas jag verkligen slippa besöka, men det ska bli kul å se er stad. Eller ja, lite av den i allafall. :)

 
Ingen bild

Emilie

17 maj 2012 00:25

Du gör rätt i att följa med till Kalmar! Ibland måste man få längta efter barnen också! Får man va fräck och skicka bud på värmeljus om du ska till Ikea? Isf vill jag ha en pkt små och en med stora. Nu kräker Peter också... Intalar mig att kanske, kanske... Ha nu en toppendag i Kalmar!

Lisa

17 maj 2012 08:16

Jag fixar ljus. :D
Vi kan va hos oss innan om Peter inte kryar på sej fort?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards