Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Lisa - 8 juni 2012 23:08

Jag har det helmysigt. :)

Kollar på kvällens andra romantiska komedi å bara slappar.


Viggo har varit vaken en hel del, drömmer mardrömmar å är rädd. :(

Det är helt lugnt å jag är van, men det där sabla knät plågar mej rejält. Speciellt i trappan.

Jag hoppas verkligen att det inte är nått jag ska behöva dras med utan att det är borta i morron.


I morron ja, då har jag lovat bort Martin till pappa å barnen till mamma.

Jag kanske stannar hemma å städar, eller så hänger jag på upp till föräldrahemmet.

Beror lite på hur eller om jag har ont i mitt knä...


Nu ropar grabben där uppe igen så det är väl lika bra å lägga sej.


Kram å gonatt!

Av Lisa - 8 juni 2012 20:19

Jag har så gott som alltid varit fullkommligt ointresserad av att samla på porslin eller glas eller annat "till hemmet".

I dagsläget kan jag för allt i världen inte fatta varför?


Har ju förälskat mej i Mateus å men borsett från de fyra föremål från mateus jag äger är de glas som Martin köpt är vårt vitrinskåp nästintill tomt.

Märkligt då mat (min stora hobby om nån missat det!) fint porslin, dryck å glas faktisk hänger i hop.

Min make har samlat i hop ett gäng snaps, whiskey, vatten å grogglas i Orrefors-serie Street.

Förra helgen upptäckte jag(vaddå noll kol!?l) att vi varken äger vettiga champagne eller cocktail-glas?!

Skrämmande jag vet. :D

Så nu har jag siktet inställt på åtminstone ett par stycken av varje i just Street-serien :D


 

Tycker de är snygga å förhållandevis ovanliga, jag känner åtminstone ingen annan som har just dessa glas. :D


Det är väl lite väl sent att börja samla vid 275 så det får bli å börja spara å köpa dem själv helt enkelt. :D

Som ni vet har jag inte några problem med å handla, å kanske har jag tur å hittar ett gäng på Kosta Outlet lite billigare..? :D

Av Lisa - 8 juni 2012 18:41

Ytterst märklig skulle kunna beskriva den här dagen.


Allmän kaos på jobb, allt som kunde köra i hop sej gjorde det å det låg en fredagströtthet över hela bygget.

Hämtade barnen i ösregn å tog oss vidare till Ica för att handla mat, hämta kaffe å återigen konstatera att jag till synes inte har någon som helst pli på mina ungar.

Gah, i dag var det extremt, eller ja, Viggo var extrem å helgalen. Suck.

Jag måste va världens sämsta förälder, för jag ser aldrig en enda unge som beter sej så illa i affären. :(

Nått fredagsmys existerar inte här, åtminstone inte vid en måltid där hela familjen är samlats, för återigen, jag måste göra all världens fel för det är ALLTID kaos när vi äter middag i detta hemmet.

Herregud, barn som skriker, tappar å springer runt. :S

När jag var liten var vi till å med fyra barn under en period, men jag har inte ett enda minne av i närheten av nått sånt här urspårat.

Jag tycker jag ställer ganska höga krav på barnen här, men det verkar inte va tillräckligt...

Snart kan vi inte vistas utanför hemmet längre utan att få blickar efter oss.

Usch, jag vill inte ha odågor som ingen tycker om, utan omtänksamma å roliga barn...

Fattar inte vad jag gör för fel...

Jag känner mej minst sagt makt å rådlös...



Det märkligaste av allt var som hänt i dag var när jag skule böja mej innan middagen för att ta fram en rödlök(jo detaljer är viktigt. :P) ur kylen å det bara small till i mitt knä.

Det kändes som när man slår armbågen på värsta viset, rakt på nerven, fast i benet då.

Jag blev sittande på golvet både länge å väl å knät värker än, framför allt när jag böjer benet...?!

Vad kom det i från liksom?


Min plan för kvällen var enkel, middag med maken efter att de där små galningarna lagt sej, men jag hade lyckats glömma att han skulle till Norje å rocka i kväll.(jo det är sant, både att jag glömt bort å att Martin?!) ska till Rock-festivalen. :P) :)

Jag är inte det mista bitter för det, kul för honom att pausa lite hemifrån med. :)

Det unnar jag honom sannerligen.


Jag får försöka mysa ensam, men Morberg i glaset ska det nog gå fint. :D

Tror det får bli Love Actually eller nån annan tjejfilm som sällskap också. :P


Å nu, nu är det helg hörrni! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards