Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Lisa - 26 juni 2012 21:11


Min stora fina pojke.

Vad får han allt i från? :) 

Av Lisa - 26 juni 2012 20:19

 

Nått positivt med vädret.

Underbar regnbåge!

 

Vi har haft en fantastisk dag.

Lekt å lekt å lekt.

Så underbart å se Viggo leka med sakerna som han inte rört sen han började på förskolan i höstas.

Djuren, playmo, briotågbanan å legot.

Å så har de lekt tillsammans, eller ja, Viggo leker med Leo å han leker jämte. :)

Det funkar i allafall å det är helt underbart å se dem samspela så. :)

Älskade ungar, vilken gåva att få va ledig sex veckor tillsammans med dem!

Leo pratar mer å mer å mer, mycket svårtolkat, men ändå, han är på gång :)

Såhär kan man tydligen också sova i en vagn? :)

 

Vädret i dag har varit bättre å regnet kom inte förrän sen eftermiddag.

Anna å Maja tittade inom å lekte lite de också. De stora barnen tog ett snabb-dopp i poolen till å med. :)

 

Stina kom en sväng å åt middag med oss.

Efter maten slog det mej att den present jag beställt till Martin men som jag inte fått absolut borde ligga på DHL-checkpointen.

Kollade mina mail å jomenvisst, jag hade angett fel mobilnummer så aviserings-smset har förståss inte kommit fram.

Ringde till Klockans, å visst där låg mitt paket.

Körde dit när Leo lagt sej bara för å mötas av en låst dörr å konstatera att de stängt en kvart tidigare.

Tur jag har fler presenter på lager till min lilla man.

Mindre roligt att stiga upp fem i morron bitti bara för å sjunga, men det gör vi ändå.  :)

 

Å på tal om Martin så har han fått medicin mot folat-brist..

Varför han har den bristen, det ska ännu fler prover förhoppningsvis svara på nu framöver.

Hoppas, hoppas, hoppas de där små gula pillren ger mej den man jag gifte mej med tillbaka.

 

 

Nu ska jag dra mej upp från soffan å baka frukostbröd å förbereda ytterligare brödbak å sätta en vetesurdeg. :)

Här gäller det att ta igen tiden som jag förlorat, framför allt med barnen men även bland mina älskade kokböcker å degar. :)

 

Kram å hej på er! :)

Av Lisa - 26 juni 2012 09:53

 

I går testade jag äntligen att baka päronbiskvier efter ett recepet som jag fått av min jobbarkompis.

Supergoda, å jag ska helt klart göra dem fler gånger.

Men nästa gång väljer jag den högre temperaturen på ugnen å har pastafärg i stället för karamellfärg i så de blir riktigt gröna. :D



Ritvas päronbiskvier. (ca 40 stycken)

½ kg mandelmassa rivs å blandas med fyra äggvitor, 3 dl socker, ½ krok päronessens å några droppar grön karamellfärg.

Klicka ut på bakplåstpapper å grädda i ca 7 minuter i 175-200 grader.

 

Smörkräm:

150 gram smör

2 äggulor

1 dl florsocker

2-3 msk vaniljsocker

några droppar päronessens

några droppar grön karamellfärg

 

Dela kakorna i halvmånar.

Brd på smörkrämen å lägg dubbla, doppa sidan i smält choklad.

Av Lisa - 26 juni 2012 08:13

Vaknade klockan sex å kände mej som en kraxig skata.

Halsen värker å rethostan är ett faktum.

Bara till å inse att barnens förkylningar flyttat in i min hals å mina öron nu.

Barnen verkar va bättre, inga kladdiga ögon i dag i allafall. :)


Det regnar faktiskt inte än i dag även om det ser allt annat än sommrigt ut utanför fönstren.

Försökte fånga sommarkänslan med jordgubbar till frukost, fick dock kasta alla utom fem ur litern jag köpte i går.

Tack å lov köpte jag en ask hallon också så lite har jag fått i mej. :)

Leo kör på sin gamla vanliga medlodi å har mest ätit pålägg medan Viggo har ärvt mina talanger å älskar att äta just frukost. :)

Det verkar dock äntligen som jag hittat nått som även Leo skedar i sej, nämligen Skåne mejeriers jordgubbsfil. :)


Vi stannar mest hemma å inne i dag också.

Anna å Maja kommer en runda i eftermiddag är tanken å så ska Martin äntligen till doktorn.

Sista besöket nu hoppas vi.

Å på besked å bot såklart.

Jag saknar den Martin jag känner, min pigga å överaktiva man å vill bara att allt ska va bra igen.

Han har mått dåligt så länge nu å jag funderar på å tvinga mej med till sjukhuset så vi verkligen får svar på allt...


Barnen här blir bättre å bättre på å leka med varandra å det är så häftigt å se dem växa i hop mer å mer.

I fredags när vi mötte Viggo i stugan kramade han såklart först om sin pappa för att sen fortsätta rakt förbi mej å slita upp bildörren vid Leo. :)

De bråkar å tjivas extremt mycket också, men det blir verkligen mer å mer lek i allafall. :)


Nu ska jag ta en snabbtitt på mina favoritbloggar å sajter, dricka lite kaffe till å sen bara ta dagen som den kommer.

Förhoppningsvis kan jag glädja mina barn med att göra lera å i kväll ska vi ha varm smörgåstårta till middag. :)


En bra tisdag blir det, det känns liksom i kroppen trots det där skavet i halsen å avtrubbad hörsel. :)


Kram å hej så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards