Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Lisa - 28 juni 2012 21:06

 

Leo jagar Åsnor.

Viggo spanar på lite avstånd.

  

 

Som ni ser på bilden har vi träffat åsnor i dag.

Det blev ett besök på Djurängen framåt eftermiddagen med Noah å Nina.

Trevligt värre å inget regn kom det heller även fast himlen var lite misstänkt svart i kanterna.

Vi promenerade genom skogen som faktiskt bara ligger ett stenkast här i från. :)

 

Har lyckats truga i Leo två doser medicin nu, men det är en envis unge det där så det har inte varit helt utan kamp precis.

Med alvedon i kroppen sover han i allafall bättre i kväll än på länge. :)

 

Jag å Martin har spenderat torsdagskvällen i soffan å kollat på En gång i Phuket som Martin fick av oss i går.

Riktigt rolig, å vi har till å med ätit middagen här i kväll.

Hemmagjorda kycklingbaguetter med sweetchili-smak. :)

 

Nu laddar jag för å masa mej upp å göra klart räktårtan vi ska ha till middag i morron kväll. :D

I morron ja, då är det fredag å en hel veckas semester har passerat för min del.

Jag njuter i fulla drag som ni märker, men lite mer sol å badvärme vill jag ha!


Av Lisa - 28 juni 2012 18:38

 

(jag har lånat bilderna å shoppat mina godingar här.)

Av Lisa - 28 juni 2012 10:56

 

I love my kapsel-kaffe. :D

Nespresso Pixie, bättre än jag nånsin trott. :)

 

Man skulle ju kunna tro att det helt slagit slint för oss här med tanke på att vi steg upp så sent som nio i går å inte bloggar förräns nu klockan elva i dag.

Så är dock inte fallet, i morse var vi uppe vid den mer normala tidpunkten halv åtta.

Utebliven morronbloggning berodde på att vårt internet låg ner å inget annat. :)

 

Vi har dock inte gått här hemma å dratt internetlösa hela morronen utan vi har varit ett varv på vårdcentralens drop-in.

Mest för å kolla Viggos öron i å med att han skriker å säger va sa du? stup i ett, men när vi ändå var där tog vi en koll på mitt dumma öra som blivit värre igen å på Leo's med tanke på att han gråtit i flera nätter nu.

Mitt öra såg fint ut, Viggos problem ska jag ta med bvc å Leo, han fick medicin för en ful öroninflammation.

5 ml 3 gånger om dagen, inte kåvepenin men ändå flytande form...

Doktorn menade på att jag hinner få i honom de tre första doserna i dag.

Synd bara att hon inte förstod att man behöver va femton personer å en sond för å lyckas.

Första dosen spottades rakt ut på köksgolvet å dos nummer två står här blandad med mjölk, orörd.

 

Efter ett svettigt köande på Apoteket körde vi, utan inköpslista, till ica.

När jag stod där med plånboken i högsta hugg, beredd att dra kortet för å få en scanner gapade det det facket där ica-kortet ligger tomt. :(

Någon var å köpte plackers å cola i går, å denna någon borde för länge sen fått tummen ur å skaffet ett eget ica-kort!

Det fick bli en traditonell kö-lägga-på-bandet-handling.

Funkade skapligt, men det kräver en hel del mer av alla just i kassan.

 

Missade fryst smördeg å dijonsenap annars kom jag faktiskt i håg vad som stod på den där listan.

Det övriga vi fick med oss, det behövde vi säkerligen också. :)

Trots städig kaos å prövning finns det få skaer som gör mej så upprymd som å handla mat.

Kalla mej galen, men jag älskar planerandet å allt i matlagningen så pass mycket. :)

 

Stannade å köpte två liter fina jordgubbar också innan vi landade hemma igen.

Har precis ätit en andra-frukost med frallor å jordgubbar å ska försöka få i mej en skvätt kaffe med innan vi beger oss ut på äventyr.

Solen skiner här i dag så vi skjuter på städningen å beger oss till Djurängen med Nina å Noah(om de orkat vänta på oss vill säga..!?).

 

Vi hörs senare hörrni!

Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards