Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Man hinner med. :D

Av Lisa - 28 juni 2012 10:56

 

I love my kapsel-kaffe. :D

Nespresso Pixie, bättre än jag nånsin trott. :)

 

Man skulle ju kunna tro att det helt slagit slint för oss här med tanke på att vi steg upp så sent som nio i går å inte bloggar förräns nu klockan elva i dag.

Så är dock inte fallet, i morse var vi uppe vid den mer normala tidpunkten halv åtta.

Utebliven morronbloggning berodde på att vårt internet låg ner å inget annat. :)

 

Vi har dock inte gått här hemma å dratt internetlösa hela morronen utan vi har varit ett varv på vårdcentralens drop-in.

Mest för å kolla Viggos öron i å med att han skriker å säger va sa du? stup i ett, men när vi ändå var där tog vi en koll på mitt dumma öra som blivit värre igen å på Leo's med tanke på att han gråtit i flera nätter nu.

Mitt öra såg fint ut, Viggos problem ska jag ta med bvc å Leo, han fick medicin för en ful öroninflammation.

5 ml 3 gånger om dagen, inte kåvepenin men ändå flytande form...

Doktorn menade på att jag hinner få i honom de tre första doserna i dag.

Synd bara att hon inte förstod att man behöver va femton personer å en sond för å lyckas.

Första dosen spottades rakt ut på köksgolvet å dos nummer två står här blandad med mjölk, orörd.

 

Efter ett svettigt köande på Apoteket körde vi, utan inköpslista, till ica.

När jag stod där med plånboken i högsta hugg, beredd att dra kortet för å få en scanner gapade det det facket där ica-kortet ligger tomt. :(

Någon var å köpte plackers å cola i går, å denna någon borde för länge sen fått tummen ur å skaffet ett eget ica-kort!

Det fick bli en traditonell kö-lägga-på-bandet-handling.

Funkade skapligt, men det kräver en hel del mer av alla just i kassan.

 

Missade fryst smördeg å dijonsenap annars kom jag faktiskt i håg vad som stod på den där listan.

Det övriga vi fick med oss, det behövde vi säkerligen också. :)

Trots städig kaos å prövning finns det få skaer som gör mej så upprymd som å handla mat.

Kalla mej galen, men jag älskar planerandet å allt i matlagningen så pass mycket. :)

 

Stannade å köpte två liter fina jordgubbar också innan vi landade hemma igen.

Har precis ätit en andra-frukost med frallor å jordgubbar å ska försöka få i mej en skvätt kaffe med innan vi beger oss ut på äventyr.

Solen skiner här i dag så vi skjuter på städningen å beger oss till Djurängen med Nina å Noah(om de orkat vänta på oss vill säga..!?).

 

Vi hörs senare hörrni!

Kram å hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards