Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2012

Av Lisa - 12 juni 2012 22:07

Varm smörgåstårta ja.

Perfekt kalasmat måste jag säga.

Gick hem hos alla gäster å var enkelt å förbereda.

Jag höftade mest, men har försökt å göra ett måttat recept till er. :)

Receptet är beräknat på en halvmåne, som räcker til ca 4 personer, men det går umärkt å dubbla å trippla.


Varm smörgåstårta!

4 halvmånar Hönö-kaka.

Till fyllningen:

3 paket bacon

5 dl creme fraice

1½ dl ajvar relish

½ dl chilisås(typ Heinz)

Till topping:

Philadelphia-ost

2 dl riven ost

paprika, tomater och/eller lök

pizzakrydda



Knaperstek baconen i små bitar, låt rinna av på papper.

Blanda i hop alla ingredienserna till fyllningen å fördela först på en hönö-kaka, lägg på en kaka ovanpå å bred fyllning på den å sen på en till.

På det översta brödet brer du sen ett lagar philadelphia-ost å strör över riven ost.

Toppar mer det som önskas, krydda med pizzakrydda å gräddar i ugnen i 20-25 minuter.

Servera varm med en god sallad till.


 

Av Lisa - 12 juni 2012 21:54

Hej å hallå här är jag.

Har jobbat hela eftermiddagen å kvällen men så mycket mer har väl inte hänt. :)

Förrutom att jag nog har bestämt mej för vilken Mateus-kombo jag ska satsa på. :)

Grått, turkost, grått blir det troligtvis. :)

Annars måste jag säga att det bra med ätandet även denna dag. :)


I morron är det lång-dag på jobb som gäller, så det blir inte så kul här i morron heller åtminstone inte på dagtid. :)

Men ni kan ju titta in ändå, i säkerhets skull liksom. :)

Å hörrni, en liten kommentar kan ni väl kosta på er i bland? :D


Kram å hej!

Av Lisa - 12 juni 2012 09:33

Jo, om jag inte räknat helt galet är det här sista tisdagen jag jobbar innan semestern!

Det är ju inte klokt så fort den här våren har gått..?!


Två nätter i rad har våra barn haft den goda smaken att sova HELA NÄTTERNA. :D

Viggo har förvisso vaknat å kommit över, men sovit som en stock både före å efter det så det räknas. :)

I morse vaknade Leo dessutom inte förrän kvart i nio?!

Då hade jag å Viggo varit uppe i en timme redan. :)


Trots att vi inte varit uppe så länge har vi hunnit med frukost å bajs i kalsongerna för Leo's del.

Blöjan är på nu å bättre lycka nästa gång, dvs i morron kväll. :D

Nu måste vi bedömma vädret å sen klä på de där pojkarna som leker tillsammans i sovrummet just nu. :)


Jag ska ju hem å vända en sväng sen innan jobbet så vi hörs säkerligen igen då! :P

Hej så länge!

Av Lisa - 12 juni 2012 09:23

 

Inleder denna tisdag med att delta i utlottningen av den här underbara tunikan hos Karolin.

Var med du också vettja, klicka på bilden för å komma till tävlingen!

Av Lisa - 11 juni 2012 21:33

Trotsade tröttheten å sparkade ut mej å Anna på en kvälls-pw i duggregnet.

Bra gjort tycker jag, å bra första GI-dag.

Jag har faktiskt till å med vägt mej så jag vet vart jag börjar.

Hoppas verkligen jag har ork å motivation till å fortsätta å äta vettigt å nyttigt framöver.


Leo's pottträning har väl gått lite sisådär, vi kör på med pottsittande å kalsonger så ska det nog gå vägen tillslut.

Han säger i allafall bajsa-kissa-potta å det är ju en bra start. :P


Det här verkar annars va en kväll då man ska se på fotboll.

Så även jag. :)

Heja Sverige eller hur var det? :D


I morron är det kvällsjobb å dagis som gäller igen.

Har handlat upp mej å ska testa qunioa-gröt till frukost. :)

Sov gott nu hörrni!

Kram å hej!

Av Lisa - 11 juni 2012 15:57

Har haft besök av Gustav å Elin ett par timmar runt middagstid.

Trevligt å se dem lite, de bor ju i vanlliga fall FÖR långt bort, i Kalmar.

När de körde hemåt igen(Gustav återvänder förhoppningsvis igen på torsdag, med mina tallrikar. :P) mötte vi upp Sandra å pojkarna på lekplatsen.

Efter max en kvart fick vi anse oss besegrade av ett ösregn å vände hemåt igen.

Så kan det gå!

Vi värmer oss lite i sängen framför tv:n å min hjärna går i matplanera-högvarv.

Tänkte jag skulle handla i kväll faktiskt. :)

Måste ha hem lite nyttiga frukostalternativ bland annat. :)

Hoppas hinna med promenad under kvällen också, men vi får se hur tiden räcker.

Jag känner mej fortfarande motiverad i allafall även om brödsuget redan känns av. :P


Nu är det dags å laga middag.

"Hotta biffar" med pasta alternatvit coleslaw får det bli. :)


Hörs senare!

Av Lisa - 11 juni 2012 09:34

 

Vackra å ljuvligt doftande jasminblommor på köksbordet!


Måndag vecka 24.

Dagen å veckan innebär GI-kost för min del.

Känns helt okej å jag har åtminstone hopp om å kanske tappa ett kilo å bli piggare under de två veckorna som är första etappen.

Min plan är ett soppa frosseriet även i sommar, men om två veckor är det även dags för semester för min del å då tänker jag inte köra stenhårt på nått.


Jag har en riktig mastig jobb vecka framför mej, långdagar å lång helg med både fredagskväll å delad dag. :S

Men i dag, då är vi lediga, firade med sovmorron(eller ja barnen såg hela toy story i sängen innan jag behövde gå upp i allafall!).


Dagen är inte nått vidare planerad, men jag drar inte bara gång med GI utan tjuvstartar med semesterprojektet: en blöjfri Leo.

Det kommer bli en kamp mellan oss, men jag är övertygad om att han är mer än redo! :D


Gustav å Elin kommer ner en snabbis å så ska jag fundera ut hur jag ska spendera pengen jag fick av M å P i present å unna-mej-delen av skattepengarna. :D

Det lutar åt en fint zestjärn å en snygg äggklocka å ännu mer Mateus men jag har inte bestämt mej färdigt än. :)


Hade behövt handla lite blomkål å ost, men det är frågan om jag orkar med den pärsen å pinan som det så gott som alltid innebär att ta med Viggo till affären.

Tror jag har grejer till middag, både gi-vänligt å till resterande i familjen ändå. :)


Vi hörs om en stund igen här. :)

Ha en bra måndag!


Av Lisa - 10 juni 2012 19:53

    


Så, nu tror jag nog jag har firat klart för i år.

Kalaset är slut för den här gången.

Härliga presenter fick vi.

Martin glas å en kompressor å jag fick mateus-tallrikar å kokböcker. :D

Det tackar vi för, flera gånger om. :)

Mat å tårta slank också ner.

Det saknades en hel de gäster, men de som var här fick smaka på en sannerligen lyckad smörgåstårta, om jag får säga det själv. :)

Viggo körde på i sitt vanliga "vägrar-å-lyssna-tempo"  men jag tycker det gick okej ändå.


Jag har lite ont i magen nu, sådär som man får efter kalas med för mycket tårta.

Åt inte hysteriskt direkt, men det blir alltid så stressat på nått vis.


I morron blir det då rakt ingen tårta för då börjar jag med GI.

Inte fanatiskt, men inget skräp eller bröd i åtminstone två veckor!

Träna ska jag med försöka göra, om knät inte strejkar.

Jag vet, ni har läst det förr, men jag har lyckats förr också å nu äntligen finns lusten där. :)

Heeeeja mej!

(å nä jag vet, det är lite sent att inleda beach 2012 två veckor innan semestern, men bättre sent än aldrig heter det ju. :P)


Hoppas ni haft en bra helg, min är inte slut än, ledig måndag var det här. :D

Kram på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards