Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2012

Av Lisa - 10 juni 2012 12:06

 


Kunde kanske va nått till min sommar-garderob?

Av Lisa - 10 juni 2012 09:18

Viggo står å väntar framför mej när jag sitter på toa.

Jag ställer mej upp för att dra upp byxorna.

Viggo pekar på bilringen under mitt snitt-ärr.

-Varför är du så tjock här?


Hmmmmm....



I dag klappade Viggo mej på magen å sa:

-Har du en bebis därinne nu?


Dags för GI nu eller?

Jag känner åtminstone en uns av inspiration till en rejäl förändring.

Får man ont i knäna av att böja sej, då är det dags för skärpning.

Jag vet att jag kan, å bröd, potatis å pasta är så enkelt å ersätta.

I morron kör vi. :)

Av Lisa - 10 juni 2012 08:53

I dag är det söndag, å efter en snabbtitt i almanackan kan jag konstatera att här inte blir nån söndagsångest i kväll.

Det visade sej nämligen att jag har en ledig dag till i morron. :)

Ganska trevligt eller hur? :)


Vi har redan klarat av söndagsfrukosten å Martin sitter redo att köra upp till pappa.

Det verkar som det blir ett byte å att mamma kommer ner till oss. :)


Jag ska köra i gång å steka bacon å göra tårtbottnar för glatta livet.

Kanske skulle va bra å leta fram ett grundrecept till smörgåstårtan med.

Men först ska jag få i mej en ynka varm kopp kaffe. :D


Ha en bra söndag å Kram på er!


En gammal kalasbild. :)

 

Av Lisa - 9 juni 2012 22:18

 

Taaadaaaa, sovrummet är så gott som färdig piffat. :)


Har även fått upp en vitmålad tavellist dit ett stort svartvit canvas foto av en mini-Viggo ska få ta plats småningom.


Jag är nöjd, det blev ljusare å lampfoten ser lite sliten ut, precis som jag gillar. :)

Har en känsla av att det här var första steget i en längre chabby chic-promenad för vårt hems del.

:D


Kuddfodral, påslakanset å korgar är från H&M HOME

å

fönster-lampan i sin helhet är från Hemtex.

Av Lisa - 9 juni 2012 21:05

Avslutar lördagskvällen med en drink.

Direkt-impoterad från pappas barskåp å kyl. :D

Vet egentligen inte ens vad den heter, men den är gjord på sockerlag med färsk ingefära, limeskal+juice, teuqila å contreau.

Gott, men starkare än vad jag är van vid. :D 


Lördagen är snart slut å vad ska man säga?

Det har var en underbar dag.

Men samtidigt en skitdålig.

Hur nu det går i hop?


Det som tyger ner mej just nu är Viggos rent ut sagt vidriga beteende.

Herregud som han håller på å testar.

För egen del bryr jag mej egentligen inte.

Jag älskar honom oavsett å det kan va hur jobbigt det vill med trots å allt vad det innebär.

Det vidriga för mej är hur han straffar ut sej själv.

Hur han förlorar på å göra tvärtemot, testa å va rent elak.

Att den enda som egentligen blir drabbad är han själv.

Att han går miste om roliga saker för att man tappar lusten å gnistan på å försöka å på å göra nått kul.

Min ribba är oerhört hög många gånger, men gränsen är nu nådd även för mej.


Jag har lipat både en å fem gånger över hur omöjligt det är att få honom att förstå att livet blir roligare för alla, å framför allt han själv om han är snäll mot Leo, inte skriker på Ica(jomenvisst, vi gjorde ett nytt försök i dag. :S) å lyssnar när man säger nej.

Jag hoppas verkligen att den där omtalade å beryktade trotsen existerar å är övergående, för fortsätter det såhär kommer vi bli olyckliga!

Det här är det tuffaste jag nånsin gått igenom under mina fyra mammaår, å jag undrar hur jag kan gjort så fel?! :(




Det blev inget ikea i dag heller, men väl ett klinkat uterumsgolv å sommarväder.

Jag å barnen har hängt med mormorn i trädgården å på lekplatser.

När vi kom hem städade vi övervåningen i hop å försökte uppfostra våra barn. :)

I morron ska Martin hjälpa pappsen med det sista medans vi andra fixar tårtor till kalaset.

Lär ju inte hinna med nån avstickare till Älmhult då heller, men jag sätter mitt hopp till nästa söndag efter jobbet.

För även om det är mindre folk i veckorna så är det allt annat än läge för å åka ensam med barnen dit. :D

Vi får helt enkelt dras med de gamla tallrikarna en vecka till.

Tack å lov har jag ett gäng vita att servera kalasmaten på, som om jag räknat rätt räcker till alla i morron.

Vi ska ha varm smörgåstårta å sen en mandelmassebotte/lemon curd/grädde/bär-tårta.

Inget avacerat alltså, men förhoppningsvis gott. :)

Ska bli trevligt å öppna lite paket med, nya grejer är ju aldrig fel. :D


Nu ska jag dissa den där fotbollen på tv en stund å vattna mina plantor. :)

Kram å hej!





Av Lisa - 9 juni 2012 09:30


Fick hem en lycklig rockare vid ett-tiden i natt.

Han hade haft en superkväll å planerar redan ett varv tillbaka nästa år. :D 

Härligt, jag är verkligen glad att han kom i väg å hade lite kul utan oss!


Jag tog ju mitt onda knä å la mej jämte den där oroliga pojken strax efter elva å när jag vaknade i natt hade den dukande i härdiga smärtan försvunnit. :)

Det gör farande galet ont å böja benet, gå i trappor å sätta sej ner.

Ska försöka vila benet lite i dag å skippar att städa på förmiddagen å följer med familjen till M å P en runda i stället. :)

Vi städar tillsammans i kväll i stället. :)


Jag har inte helt gett upp hoppet om ikea heller, men vi får se hur vi lyckas använda tiden. :)


Nu ska jag i allafall duscha, sen sticker vi till första anhalten. :)


Är sugen på å utnyttja det fina vädret å grilla i kväll, men som sagt, ikea-mat kunde funkat. :)

Av Lisa - 8 juni 2012 23:08

Jag har det helmysigt. :)

Kollar på kvällens andra romantiska komedi å bara slappar.


Viggo har varit vaken en hel del, drömmer mardrömmar å är rädd. :(

Det är helt lugnt å jag är van, men det där sabla knät plågar mej rejält. Speciellt i trappan.

Jag hoppas verkligen att det inte är nått jag ska behöva dras med utan att det är borta i morron.


I morron ja, då har jag lovat bort Martin till pappa å barnen till mamma.

Jag kanske stannar hemma å städar, eller så hänger jag på upp till föräldrahemmet.

Beror lite på hur eller om jag har ont i mitt knä...


Nu ropar grabben där uppe igen så det är väl lika bra å lägga sej.


Kram å gonatt!

Av Lisa - 8 juni 2012 20:19

Jag har så gott som alltid varit fullkommligt ointresserad av att samla på porslin eller glas eller annat "till hemmet".

I dagsläget kan jag för allt i världen inte fatta varför?


Har ju förälskat mej i Mateus å men borsett från de fyra föremål från mateus jag äger är de glas som Martin köpt är vårt vitrinskåp nästintill tomt.

Märkligt då mat (min stora hobby om nån missat det!) fint porslin, dryck å glas faktisk hänger i hop.

Min make har samlat i hop ett gäng snaps, whiskey, vatten å grogglas i Orrefors-serie Street.

Förra helgen upptäckte jag(vaddå noll kol!?l) att vi varken äger vettiga champagne eller cocktail-glas?!

Skrämmande jag vet. :D

Så nu har jag siktet inställt på åtminstone ett par stycken av varje i just Street-serien :D


 

Tycker de är snygga å förhållandevis ovanliga, jag känner åtminstone ingen annan som har just dessa glas. :D


Det är väl lite väl sent att börja samla vid 275 så det får bli å börja spara å köpa dem själv helt enkelt. :D

Som ni vet har jag inte några problem med å handla, å kanske har jag tur å hittar ett gäng på Kosta Outlet lite billigare..? :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards