Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Lisa - 2 juli 2012 21:42

 

Har gått en timme med Anna.

Kvavt men skönt å röra på sej. :)


I morron ska vi till Stenströms å leka.

Ska bli superkul för det var på tok för länge sen vi träffades nu.

De där jobben har kommit i mellan.

Förhoppningsvis hinner vi träffas ett par gånger till under semestern nu. :)


Nu är det väl inte så mycket mer kvar å göra i dag.

Hänga tvätt, duscha å göra frukost-bröds-deg. :)

Precis som vilken kväll som helst alltså.


Kram å gonatt!


är lite konfundersam. antingen är det nått fel på besöksräknaren här, eller så har jag tappat 100(?!) besökare/dag under helgen... hmmm...?

lite sorgligt om så många övergett mej på en en gång, det må va sommartid å mindre timmar spenderas vid datorn. men hundra stycken...?!

Av Lisa - 2 juli 2012 18:51

 

Enkel å god middag.

Raggmunk med Arlas nya Smetana, hackad rödlök, kräftstjärtar å dill.

Inte dumt alls. :)

 

Leo har lagt sej för natten å Martin å Viggo är ute på uppdrag.

Jag har bäddat ner mej i soffan en stund med säsong två av Vad blir det för mat? i dvd:n. :)

Sämre kan man ha det en måndagskväll i juli. :)

 

(här fick jag ta en paus då Leo låg å ropade att han skulle bajsa. Det gjorde han inte, men kissade i pottan gjorde han... :))

 

Klart storebrorsan ska va med å showa på bilden med. :)

 

Leos pott-träning ja, måste säga att det har lossnat rejält nu de sista dagarna.

Både bajs å kiss i pottan å inte alls lika stark kärlek till de där blöjorna som han annars ropat efter. :)

 

(här syns för övrigt en skymt av vårt badrum på övervåningen, det fulaste rummet i hela vårt hem. hatar golvet i synnerhet!)

 

Bööööööjaaa, böööjjja! :) 

Nu säger han nått hittepåord som betyder kalsonger i stället. :)

 

Eftermiddagen i dag har vi ägnat åt lek.

Med playmo, bilar å på studsmattan.

När vi inte befunnit oss på badrumsgolvet å läst böcker vill säga. :)

 

När grabbarna är tillbaka igen ska jag bege mej ut på en runda med Anna. Tydligen uppmätt till 5.5 km. :)

Kan jag verkligen behöva som jag äter.

Jag älskar mat för mycket för att ens tänka på vikten, speciellt i semestertider...

Lika bra å erkänna det å hålla sej till baddräkt på stranden framöver.

 

På tal om det.

Bikini när man är med barn på stranden alltså.

Har slagit på stort å investerat i två överdelar i år.

Med push-up?! Hur f*n tänkte jag där?

De sitter definitivt inte där de ska när man böjt sej ner, simmat eller lyft upp ett barn.

Suck.

Baddräkt var det va..? :)

 

Nu kommer grabbarna hem här! :)

 

Återkommer om tid finns senare. :)

Av Lisa - 2 juli 2012 14:07

Helgen vecka 28 åker den här lila familjen till Malmö för å bo två nätter på hotell.

Vi gjorde en liknande weekend-resa dit för två år sen, tidigare på våren.

Då shoppade vi mest å åt på Jensens Böfhus. :)

 


Den här gången består familjen av en fyraåring å en tvååring, en städning hungrig mamma å en inte fullt så stresstålig pappa. :)


Vi hoppas förståss på fint väder, men jag tar tacksamt emot tips på vad vi kan hitta på både inne å utomhus?

Finns det bra stränder, lekplatser, barnvänliga(å goda) matställen?

Är äventysbadet nått å satsa på å vad får vi inte missa?

Alla tips är välkomna. :)


Om vi hinner å läge finns letar jag gärna upp butiker som säljer mat, inte vanliga mataffärer alltså utan typ delikatesser å sånt. :)

Var finns det sånna? :)

Av Lisa - 2 juli 2012 13:35

 


Som ni ser tog vi oss till stranden.

Inte precis badväder, men vi grävde vattenbanor å åt korv innan vi körde hem. :)

Å testa den lilla gummibåten med, den kan vi ha mycket kul med om sommaren behagar komma framöver.

:D


Nu sover Leo å jag å Viggo ska tydligen leka med Playmo.

:)


Hinner inte sitta här mer alltså. :)

Men jag återkommer, det vet ni. :)




Av Lisa - 2 juli 2012 11:30

 


Muffinsreceptet kommer från Sanne-Mina baktankar, å jag brukar i vanliga fall baka dem med blåbär.


I går bakade jag dem med jordgubbar som i orginalreceptet, men jag skivade dem. :)


Frostingen fick en rosa färg å smultronsmak.

Lite i sötaste laget för mej, men ändå, det smakar som sommaren i en cupcake.


Smultronfrosting.

50 gram mjukt smör.

100 gram philadelphiaost.

ca 5 dl florsocker.

smultronessens efter smak

röd pastafärg

 

Rör i hop smör å ost å smultronessens å färg.

Skikta ner florsocker å rör till en jämn ganska hård men smidig smet.

Ställ kallt en stund.

Spritsa eller bred på cupcakesen.



Av Lisa - 2 juli 2012 10:09

 


Inte en dag för tidigt.

Håll tummarna hårt nu!

För ni vill väl följa med oss ÖVERALLT? :)



Av Lisa - 2 juli 2012 08:54


 


I går var vi ensamma på stranden!

Med tanke på hur man ser ut i bikini ska jag va tacksam för det...



Solen strålar från en klarblå himmel, det blåser lite kyligt å är väl inte jättevarmt än, men det duger till oss. :D

Vi ska packa in oss själva å en hel massa pryttlar i bilen å köra till Långasjön.

Först måste vi förståss till Ica å bunkra proviant men visionen är att vi ska hinna dit till lunch i allafall. :)

Det vore trevligt med en sommardag i dag, tycker ni inte? :)



I natt har det verkligen känts som sommar, varmt å kvavt inne å jag har vaknat ett otal gånger å slängt av mej täcket.

Det är ju trots allt den 2:e juli i dag, så det är ju hög tid för värme.


Dags å sätta fart här nu!

Hörs senare!


(å btw, fb-connecten är inte å lita på så glöm inte å kolla in vanligt vägen med. :))


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards