Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Lisa - 4 juli 2012 20:25

 

Vit Castello, fikonmarmelad å kex.

Två sorters ölkorv.

Ett glas rött.

Onsdagsmys!

 

Har sjunkit ner i soffan framför Tinas sommarkök. Jag ä-ls-k-a-r så gott som all mat-tv, å det här är inget undantag.

Gott hittills, flera grejer jag vill testa. :)

 

I vårt sommarkök blev det inte alls grillat som jag tänkt.

Viggo ringde nämligen till mormorn å fick gärna komma å hälsa på.

Sagt å gjort, hela familjen åkte dit å spenderade kvällen där.

Barnen åt middag innan vi gav oss i väg å jag å Martin fick med oss överbliven Moussaka som pappa gjort, inte fy skam alls kan jag lova. :)

Lite oliver, fefferonis å ruccola så blev det en toppengod middag. :)

 

Känner mej rejält matt å urlakad i kväll.

Längtar till helgen å räknar ner de två dagar som återstår innan Martin också tar semester.

Det är fantastiskt roligt å spendera dagarna med barnen.

Vi har superkul, tar dagarna som de kommer å gör det vi känner för.

Badar, leker å umgås.

Det är dock ganska intensivt å va ensam vuxen också.

I dag försökte jag äta lunch, men efter att ha moppat upp ett helt glas mjölk å hjälpt Leo bajsa på pottan gav jag upp.

Äggröran var kall å katten hann slicka på mina mackor.

Man kan liksom inte va överallt eller ligga steget före.

 

Viggo har de senaste dagarna utvecklat nån slags fobi, dels mot getingar å dels mot å va ensam.

Getingfobin har inneburit att han inte vågar gå över gräsmattan om han ens vågat sej ut.

I dag verkar han dock bestämt sej för att inte va rädd.Å det har inte varit fullt så illa i dag som innan.

Hoppas jag varar nu..

Ensamhetsnojjan har bidragit i att han knappt avvikit från min sida å att han lockat med sej Leo för att slippa gå själv på toa.

Jag kan känna igen mej i den där rädslan över att va ensam å gör ingen stor sak av det, men pushar honom att våga själv. Leo är inte lika hård utan följer glatt med på det mesta. :D

 

I morron får vi besök av fina vänner som det var på tok för länge sen vi såg å sen sen är det banne mej den där efterlängtade fredagen.

 

Banken har okejat våra önskemål så helgen är vigd å den för mej ganska olockande aktiviteten: leta ny bil....

Jag har egentligen bara två krav, ingen automatare å så stort bagage som möjligt.

Mannen pratar om Passat å jag hänger på.

Hoppas allt går smidigt å att vi hittar nått bra. :D

Bättre än den bil vi har bråkat å bytt grejer på i ett års tid nu är väl inte precis ett orimligt krav. :D

 

Hoppas ni haft en bra onsdag.

Kram å gonatt på er!

Av Lisa - 4 juli 2012 14:07

 

Soligt,

varmt.

å

en tur till stranden.

Så nära sommaren man kan komma. :D


Lite grill i kväll å ett glas vin i kväll med, så är det äkta semester. :D


Körde hem från stranden strax innan ett för att äta å för att Leo skulle sova en stund.

Har helt gett upp tanken på att få honom att sova när vi är i väg för det innebär bara en onödig kamp mellan oss.

Nu vägrade han sova hemma med, envisare lite skrutt får man leta efter alltså.   

Han börjar bli stor min minsting.

  Galet duktigt på å gå på pottan är han med nu. :D

Även fast han kissar minst lika mycket i blöjan.

Sakta men säkert går det framåt i allafall.


Nu är min kaffepaus slut.

Dags å leka igen!


Hej på er!

Av Lisa - 4 juli 2012 08:11

 

Pappan å liten son äter cupcakes.

Å tittar på katter på youtube. :)


Barnen hade den goda smaken att sova till halv åtta. :D

Vi har verkligen slöat till oss under den tiden vi varit lediga.

Sovmorron å film i sängen varenda morron. :)

Skulle tro å hoppas att det blir lite mer fart i oss nästa vecka, när Martin med är hemma. :)


I dag ser det i allafall ut som sommar inifrån så vi satsar på Långasjön.

Viggo vill egentligen till havet, å jag med, men det är för kallt i vattnet så det får bli sjön ett tag till.

Sitter dock å kollar upp färjetiderna till Tjärö, hoppas på å kunna åka över en dag nästa vecka.

Hoppas hoppas hoppas på sommarväder nu resten av semestern! :)


Annars lutar det väl åt grill i kväll, å Tinas sommarkök på tv. :D

Å som den pensionär jag innerst inne är ska jag erkänna att jag sen jag såg vinjetten längtat tills i morronkväll, då Sommar med Erns börjar. :)

Bättre feelgood-tv får man leta efter. :)


Nu ska vi äta!


Kram å hej!


Det verkar inte bättre än att 100 stycken av er försvunnit.

Såhär få besökare har jag inte haft sen jag började blogga.

Sorgligt å ledsamt.

Men jag krigar på.

Sluta blogga?

Det finns inte på kartan. :D




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards