Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Sommarkök. :)

Av Lisa - 4 juli 2012 20:25

 

Vit Castello, fikonmarmelad å kex.

Två sorters ölkorv.

Ett glas rött.

Onsdagsmys!

 

Har sjunkit ner i soffan framför Tinas sommarkök. Jag ä-ls-k-a-r så gott som all mat-tv, å det här är inget undantag.

Gott hittills, flera grejer jag vill testa. :)

 

I vårt sommarkök blev det inte alls grillat som jag tänkt.

Viggo ringde nämligen till mormorn å fick gärna komma å hälsa på.

Sagt å gjort, hela familjen åkte dit å spenderade kvällen där.

Barnen åt middag innan vi gav oss i väg å jag å Martin fick med oss överbliven Moussaka som pappa gjort, inte fy skam alls kan jag lova. :)

Lite oliver, fefferonis å ruccola så blev det en toppengod middag. :)

 

Känner mej rejält matt å urlakad i kväll.

Längtar till helgen å räknar ner de två dagar som återstår innan Martin också tar semester.

Det är fantastiskt roligt å spendera dagarna med barnen.

Vi har superkul, tar dagarna som de kommer å gör det vi känner för.

Badar, leker å umgås.

Det är dock ganska intensivt å va ensam vuxen också.

I dag försökte jag äta lunch, men efter att ha moppat upp ett helt glas mjölk å hjälpt Leo bajsa på pottan gav jag upp.

Äggröran var kall å katten hann slicka på mina mackor.

Man kan liksom inte va överallt eller ligga steget före.

 

Viggo har de senaste dagarna utvecklat nån slags fobi, dels mot getingar å dels mot å va ensam.

Getingfobin har inneburit att han inte vågar gå över gräsmattan om han ens vågat sej ut.

I dag verkar han dock bestämt sej för att inte va rädd.Å det har inte varit fullt så illa i dag som innan.

Hoppas jag varar nu..

Ensamhetsnojjan har bidragit i att han knappt avvikit från min sida å att han lockat med sej Leo för att slippa gå själv på toa.

Jag kan känna igen mej i den där rädslan över att va ensam å gör ingen stor sak av det, men pushar honom att våga själv. Leo är inte lika hård utan följer glatt med på det mesta. :D

 

I morron får vi besök av fina vänner som det var på tok för länge sen vi såg å sen sen är det banne mej den där efterlängtade fredagen.

 

Banken har okejat våra önskemål så helgen är vigd å den för mej ganska olockande aktiviteten: leta ny bil....

Jag har egentligen bara två krav, ingen automatare å så stort bagage som möjligt.

Mannen pratar om Passat å jag hänger på.

Hoppas allt går smidigt å att vi hittar nått bra. :D

Bättre än den bil vi har bråkat å bytt grejer på i ett års tid nu är väl inte precis ett orimligt krav. :D

 

Hoppas ni haft en bra onsdag.

Kram å gonatt på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards