Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Lisa - 6 juli 2012 18:48

 

Med friterad mozarella, camembert, lökringar å chilicheese å ett glas MASI firar vi att det är semester för hela familjen här nu. :)


Jag fattar inte riktigt hur vi ska orka ät pasta å fläskfilé i kväll också, men det lyckas vi nog få ner. :)

Pastan ska egentligen Martin låta bli helt å hållet oavsett för vi firar även semestern med en glutenintolerans diagnos.

Jojomensan, det är vad som orsakat Martins trötthet å som gett honom brist på de där vitaminerna.

Det blir en omställning för hela familjen, men det är ju inget farligt åtminstone.

Jag ska dock redan på måndag ringa å få läkartid åt Viggo, för det är ju rätt bra ärftligt det där...

Ändå, ett moment mindre att ha ångest över, det finns hopp om att jag får min vanliga man tillbaka å det är det enda som betyder nått.

Allt det praktiska får vi ta senare...


Nattensångest timmar börjar ge sej till känna nu å den ångesten kommer jag få leva med ett bra tag till.

Jag skäms ögonen ur mej, men det är bara till å lära å gå vidare.


Roligare än så blir jag inte just nu!


Trevligt fredag på er allihopa!   



Av Lisa - 6 juli 2012 13:12

Det är liksom tugnt å klibbigt ute å soldis.

Jag får värk i ögonen å bara längtar efter att åskan ska braka loss.

Det lär jag ju få vänta på med tanke på att det är tredje dagen det är så här kvavt.

Men men, inget å göra åt, får försöka dricka en massa vatten, ta en ipren å försöka funka bäst jag kan. :)


Har avklarat ett minst sagt svettigt besök på Ica på förmiddagen, inhandlat fredagsgodis å dricka till helgen. :)

Leo var helgalen å gallskrek för han inte fick springa å provsmaka på lösgodiset.

Vi är ökända på det stället, det är vi verkligen.


Jag har gjort en helvändning angående middagen så nu blir det hemmagjord pasta å fläskfilé i dragonsås. :)

Hoppas det blir lika gott som jag tänkt mej. :)

Är sugen på å testa nån drink även denna fredag, men jag är ju inte speciellt hemma på det där.

Får spana runt på nätet lite så kanske jag hittar nått kul. :)

Tilltuggen är däremot planerade å klara, vi ska fritera lite smått å gott, chilicheese, lökringar, camenbert å mozarellakuddar. :)

Mums!


Nu ska vi bege oss till lekplatsen en sväng här. :)

Av Lisa - 6 juli 2012 09:34

 

Godmorronbullar från Arla.


13 gram jäst

1 dl mjölk

½ dl kesella

1 msk smör-&rapsolja

½ tsk salt

3 dl vetemjöl

1 uppvispat ägg

semsamfrön.

Lös jästen i mjölken å blanda alla ingredienser till en smidig deg.

Forma 6-8 bullar å lägg på en plåt.

Täck över med platsfolie å ställ plåten i kylen över natten.

På morronen.

Sätt ugnen på 225 grader.

Pensla bullarna med uppvispat ägg, strö över semsamfrön å grädda i ca tio minuter.


Som ni ser på bilden toppade vi våra frallor med riven cheddarost i stället för semsamfrön.

Jag tog smetana i stället för kesella å bara rapsolja som fett, det funkade utmärkt de med. :)

 

Viggo åt två stycken, vilket är gott betyg även från honom. :)

Å som han sa: de var faktiskt goda!

 

 

Av Lisa - 6 juli 2012 08:05

Jag å Viggo ligger i sängen å kollar på Lillefot.

Leo har gått å blivit en sjusovare å snusar än där inne hos sej.


Jag har legat vaken halva natten, dels för det varit varmt å kvavt men mest av pengarångest.

Vill att pengarna ska räcka till så mycket, men har gjort av med på tok för mycket redan innan lönen kom in på kontot. :(

Jag må va usel på å spara, men den här gången har jag lärt mej en rejäl läxa å det ska dröja innan jag köper så mycket nytt på en å samma gång.

Det är inte värt å må dåligt av, inte på nått vis..!

Jag är 27 år gammal å har en familj(som jag förvisso lagt alla pengarna på...) å nån sång måste jag med bli vuxen, äben ekonomiskt..!

Annars får Lyxfällan komma hit.

 

Nu tar vi nya tag, går upp å kokar kaffe å river ost över våra frukostfrallor. :D

I dag är det fredag å semester! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards