Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Lisa - 7 juli 2012 16:11

Eller ja, klockan sex ska jag va hos Martina så jag har väl en stund till på mej att duscha å försöka hitta nått vettigt å ta på mej i den där ganska så tomma garderoben.

Eller tom är den inte, men jag är för tjock för ungefär 95% av plaggen som hänger där.

Skulle tro att det blir den gamla vanliga me&i-tunikan, som vanligt. :P


Vi har varit hos M å P en rund, skulle cyklat dit men det började faktiskt regna så vi tog bilen.

Typsikt just i dag när jag tänker cykla hem från stan med, regnet har hängt i luften hela veckan men inte bestämt sej för å komma förrens just den dag jag skulle cykla.

Får ta regnjackan med mej så funkar det ju ändå. :D


Ska bli kul å komma i väg lite å äta å dricka gott efter en hel vecka när vi knappt lämnat hemmet. :D

Den här dagen har varit riktigt seg å alla är uttråkade så i morron hoppas jag vi kan åka till havet(vädret lovar värme!) eller vad som helst utanför hemmet.

Viggo tjatar om å leka med kompisar så det får vi ordna nu i veckan innan han klättrar på väggarna på allvar här.

 

Nu, dags å sätta fart. :)

 

Hej på en stund!



Av Lisa - 7 juli 2012 13:04

 

Dessa små busfrön.

Kan sitta å studera dem å tänka:

är de verkligen våra?

våra barn?

Den lilla blåögda envisa å orädda Leo.

Den stora grönögda, försiktiga å kloka Viggo.

Vi har gjort dem.

De finaste i världen!

  

Av Lisa - 7 juli 2012 09:58

 

Det här allra första kläderna jag köpte från Me&I.


Våren 2009 tror jag det var, å jag köpte dem narturligtvis åt Viggo.

Denna röda tröja med verktyg var det som inledde min förälskelse till dessa färgglada barnkläder!

I går hade Leo kläderna på sej som ni ser.


Å såhär såg Viggo ut i dem för tre år sen. :)

 



Av Lisa - 7 juli 2012 08:00

 


Finaste familjen!


Hela familjen vaknade i dag tillsammans å vi har fyra veckor fyllda av sånna mornar framför oss.

Martin å pojkarna är på Ica å köper frallor, frallor som den stackars mannen i fråga aldrig mer får äta. :(


I går när Martin läste de där brevet från läkaren, brevet som deklarerade att det var cellaki, alltså glutenintolerans som gjort att Martins kropp strejkat på sistone blev jag först lättad(att det inte var värre) sen blev jag av rent egoistiska skäl fly förbannad!

Var han tvungen å ha det av alla intoleranser?!

Jag såg vårt matliv passera i revy, å allt det där goda som det är slut med nu, tunnbrödsrullar, baguetter, smörgåstårta osv.

Naturligtvis är det tusen gånger värre för Martin som inte får äta livsmedel som innehåller gluten. :(

Jag får, men kommer förståss sluta laga mycket av det där å för mej som är besatt av bröd framför allt känns det allt lite sorgligt.

I dag har mitt ego lugnat sej å jag är inte så arg längre.

Det blir en ny utmaning för mej i köket, minst sagt, jag får till å med tänka om när jag ska göra vanlig sås framöver.

Men framför allt, Martin har fått svar å redan nu mycket piggare å gladare å lättad å han tar det med ro även fast han är ett kakmonster av högsta ragn.

Å jo jag vet, vi är inte de första(eller sista) som "drabbas av" det här, å det finns både mjöl å pasta å en massa expertis att ta till för å både baka å laga likvärdig mat till hela familjen!

Nog om det nu. :)


I dag lördag har vi inga planer alls för dagen.

Det visade sej nämligen att blifirmorna vi skulel besökt har sommarstängt på lördagarna just nu så bilspanandet skjuts till i veckan som kommer i stället. :)

Något skoj ska vi nog kunna hitta på. :)

Det är inget strandväer tyvärr, men jag är sugen på leta oss bort från hemmet en stund ändå.


I kväll ska jag ut på egna äventyr för då är jag hembjuden till Martina.

Hon ska bjuda på vårrullar å drinkar så det ska bli gott. :)


Nu blir det frukost! :D


Kram på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards