Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Lisa - 8 juli 2012 22:09

Strax efter två anlände vi till våra vänner i Falkvik som turligt nog var obokade denna söndag å som alltid välkomnade vår halvgalna familj med öppna armar! :)

Vi lagade å åt grillat tillsammans, barnen lekte å efter maten körde vi till Tredenborg å tog årets första havsdopp. :D

Varmt i vattnet å alldels underbart trots sand å långgrunt.

Efter badet hann vi med å frossa i glass(den obligatoriska köpta kladdkakan har fått gå i graven nu...! :P) innan vi styrde bilen hem till Asarum igen. :)

En helt underbar eftermiddag har vi haft å i dag har det verkligen känts som sommar å semester. :)

Tusen tack ni fina, våra älsta å bästa vänner!    


Nu i kväll har jag å maken firat in semestern med rosé respektive öl på altanen.

Det är fortfarande ljummet ute, men jag känner mej lite sådär skönt huttrig som man gör efter en hel dag i solen. :)

Jag har druckit Hidden Rock, det absolut godaste rosévinet jag vet.

Billigt är det också, 56 kronor flaskan. :) Det röda är lika billigt å det kan jag med varmt rekommendera. :D




Nu väntar jag mest på att duschen ska bli ledig. Sen blir det tidig sänggång då vi väntar Hasslö-gäster redan klockan nio i morron bitti. :)


Morrondagen ja, vi har storslagna planer.

Kanske hittar vi drömbilen å sen ska vi förhoppningsvis göra våra söner väldigt lyckliga. :D

Å äntligen ska vi ringa vårdcentralen å försöka få tid åt Viggo för glutenintoleranstester...


Nu önskar jag gonatt!

Kram!   

Av Lisa - 8 juli 2012 13:06

Efter besök i Nytorpet där vi hittade grodor å för mycket mygg följt av ett besök på farmors lekplats i Mörrum är vi hemma å vänder.

Matar barn å packar kylväskan för att sen dra på sponanbesök hos våra finaste vänner i Sölvesborg.   



Hörs i kväll! :) 

Av Lisa - 8 juli 2012 09:24

 

Hade en trevligt kväll igår.

Svingod mat i form av (ofotade) vårrullar, ris å jordnötssås, vitchokladmousse å jordgubbsmojitos. :)

Tack Martina!

 

Gomorron hörrni.

I dag hade jag faktiskt satt mitt hopp till de metrologer som lovat sol å värme, men ack så fel de hade.

Varm är det väl, men sol? Nä, det ser jag ingen.

 

Har sovit fyra å en halv timme i natt, inte för jag var ute länge utan för Viggo har haft ont i magen å för jag legat å ältat glutenfritt.

Längtar till i morron så vi kan ta Viggo till läkaren också å åtminstone ta prover å kunna vänta på besked.

Känner mej lite ledsen men det är nog tröttheten som spökar.

Ska dricka upp kaffe, leka lite med lego sen packar vi in oss å kör en runda till Nytorpet.

 

Kram å hej på er så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards