Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Lisa - 9 juli 2012 20:42

  Familjen Arvidsson utökas... :)

 

Den här dagen har varit lång å det har varit fullt ös från morronen tills nu.

Vi har haft kusinbesök från Hasslö, bjudit dem på lunch å Viggo å Hanna har badat pool å lekt.

 

Leo har mest varit ledsen å dassig. :(

Han gnuggar sej i ögonen å snorar å har varit en liten klängis hela dagen.

Jag blir inte förvånad om han vaknar med feber i natt eller i morron.

Hoppas verkligen inte det, men som sagt, förvånad blir jag inte.

 

Vid ett-tiden fick Martin ett samtal från bilfirman i Sölvesborg.

Vi körde dit för å spana in en speciell bil.

Jag synade bagaget, provsatt passagerar-platsen, barnen testade å klättra runt lite å Martin körde en sväng medan jag försökte hålla kvar barnen i lekhörnan hellre än bland de nya bilarna. :)

 

Vi körde där i från som ägare till en Passat, lite silver-guldig i färgen, två år gammal å med diselmotor, större koffert än vad jag trodde å manuell växellåda.

Äntligen tog vi steget.

Det dröjer dock ett par veckor till innan Volvo-eran är slut, dragkrok å lite annat ska fixas på nya bilen innan den flyttar hit, men ändock en epok är snart förbi.

Jag har älskat Volvon, det har jag verkligen, men det ska bli skönt med en bil som man kan lita på även om jag mest suckar just nu.

Jag, som hatar att köra bil i vanliga fall är inte speciellt lockad av tanken att lära mej en helt ny bil å modell, med konstiga handbromsknappar å backen på fel ställe. :)

 

Var hemma igen närmare halv fem.

Gjorde varma mackor åt barnen å kunde för allt i världen inte komma på nått glutefritt åt oss, åtminstone inte utan å handla så det fick bli en hämtad kebabtallrik till middag för de vuxna.

 

Usch vad det är motigt det här, å svårt, men i morron ska vi spana in det glutenfria sortimentet på Ica å så ska jag baka fröknäcke åt min intoleranta make.

Å nån gång går det väl av bara farten, men som sagt, motigt är det å jag känner ingen lust å laga eller baka nått alls just nu.

Men det kommer väl tillbaka det med när jag väl fått in att det här läget kommer vara för evigt!

 

Halv sju mötte jag upp Anna å Martina å tog en timmes PW.

Viggo var fortfarande uppe när jag kom tillbaka å efter att äntligen fått ha varit den som läste för honom innan läggdags var det äntligen tid för soffan.
 :)

 

När man summerar dagen är det kanske inte så märkligt att det var så efterlängtat å bara inta ryggläge en liten stund. :D

 

I morron ska vi ta det lugnt å BADA om det är väder å kanske få se en skymt av den förlorade systern som varit på vift i tid å evighet. :D

 

Å så var det ju det här med buren på bilden.

 

Viggo har blivit lovad så länge å i går efter besöket hos Thea å Loke bestämde vi oss för att det var dags.

Så säg hej till Lupus.

 

Hon är fortfarande så pass liten att hon ska bo hos sin mamma i tre veckor till, men sen ska hon få flytta in i buren som redan märks med hennes namn.

Lupus ja, vad är det för namn?

Det betyder varg på latin å en del av namnet på en reumatisk sjukdom, å tydligen namnet på en liten fluffig flick-kanin.

Viggo är bergsäker å orubblig så Lupus it is. :)

Han är eld å lågor å så glad så glad, å förrutom buren har vi redan köpt vattenflaska å matskål åt det lilla livet. :D

Å jag, jag är mer exalterad över vårt husdjur än över nya bilen förståss. :D

Leo gillar ju till å med myror så en kanin i familjen är nog inget han säger nej till heller. :)

 

 

Av Lisa - 9 juli 2012 08:38

I dag är det måndag, en ljuvlig ledig måndag med hela familjen hemma. :D

Vi har redan varit i gång ett tag, har fått läkartid till Viggo(på torsdag!) å lagat amerikanska blåbärs-pannkakor på glutenfritt mjöl(funkade utmärkt!).

I onyttigaste laget för å va frukost, men är det semester så är det. :D

 

Nu väntar vi strax besök av familjen Ahlér.

Har fortfarande inte kommit på vad vi ska bjuda på det måste va både mjölk å glutenfritt, men det löser väl sej.

 

Övriga dagen har vi spännande planer för. :D

Hemligt än så länge, men jag hoppas det blir av. :)

Har vi lite flyt ringer bilfirman också.

 

Nu ska jag sätta fart med avdukandet av frukosten. :D

Men jag måste bara berätta att duktigaste Leo var torr hela dagen i går. :)

 

Kram å hej så länge!

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards