Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Lisa - 10 juli 2012 21:48

 

Supergoda dammsugare å (glutenfria!)chokladbiskvier till Martin!


Snörade på mej förklädet nångång innan lunch å snörade inte av mej det förrän strax efter sju. :D

Har bakat å donat å lagat mat. :D

Dammsugare har det blivit, både kul å gott, å jag ska snarast baka glutenfri sockerkaka(att ha i) så jag kan bjuda min man på dem också!

Chokladbiskvier som då inte innehåller nått mjöl, så Martin stackarn med har nått å semesterfika på.

Å så två olika fröknäcken, ett mer lyckat än de andra, även det främst åt Martin så han kan äta mackor till frukost. :D (å jo jag vet, det finns glutenfritt bröd å köpa, men det har vi inte testat...)

 

Min kära make har låtit mej hållas med mina projekt, underhållt barnen å diskat undan efter mej.

De var på lekplatsen på eftermiddagen, barnen å Martin å kom hem med ett extra barn då Viggo hittat en kompis som han tog med sej hem. :D

De lekte å hade skoj en bra stund innan han gick hem till sitt igen. :D

Å när de följde honom hem träffade de föräldrarna till en av Viggos dagis-kompisar som också bor i vårt område å som Viggo hemskt gärna vill leka med så dit ska han gå å ringa på framöver. :D

Kul att han har så många bra kompisar vår stora kille. :)

 

Vid fyra ringde den där förlorade systern å ville komma å strax därefter joinade Daniel också.

De stannade på middag å allsången. :D

Lyckades få i hop en god bakad-potatis-middag till oss alla fyra även fast det blev sådär spontant. :)

 

I morron ska jag inte baka, istället ska vi i väg å leka.

Närmare bestämt med familjen Nejbo å en av Viggos allra bästa kompisar Elis. :)

Jag ska släppa av grabbarna där vid tio å fortsätta in till stan.

Ska till Cervera å hämta upp tolv nya knivar. För jojjmensan, tillverkarna har gett med sej å erkänner att det kan va nått fel på just våra exemplar. :)

Ska dessutom inse fakta å äntligen säga upp mitt medlemskap på gymmet.

Efter det tänker jag med joina familjen i korpadalen. :)

 

Nu blir det nog sängen.

Underbart å lägga sej utan å ställa klockor å med vetskapen att många lediga dagar till väntar. :D

Kram å gonatt!

Av Lisa - 10 juli 2012 16:10

Inte så fula för å va första gången. :) 

Av Lisa - 10 juli 2012 14:54

 

1½ dl solrosfrön

1 dl pumpakärnor

1 dl linfrön

2 dl majsstärkelse(maizena)

2,5 dl kokande vatten

½ dl olja

lite salt

flingsalt till garnering.


Blanda alla torra ingredienserna

Blanda vattnet å oljan.

Blanda i hop allt å låt dra i ett par minuter.

Bred smeten på en plåt å ställ långt ner i ugnen i 150 grader i ca 1½ timme.

Brödet ska va lätt å knäcka å helt torrt när det är klart.



(det här knäcket kvalar såklart in under bloggens nya kategori Recpet-Glutenfritt)




Av Lisa - 10 juli 2012 13:30

Två stycken sorters fröknäcke, chokladbiskvier å dammsugare.

Här bakar jag i dag. :D

Det blir bakade potatisar med olika röror till middag å det känns ändå helt okej med en grå semesterdag. :D


Maja å Viggo leker så bra så å Leo hänger med på ett hörn. :D


Dricker kaffe, blandar smet å bara njuter, det här är mitt rätta element. :D


Av Lisa - 10 juli 2012 09:45

 

En ganska lyckad spritsning om jag får säg det själv. :)


Gomorron på er! :)

Här slöar vi runt, låg i sängen länge å åt frukost sent. :)


Det verkar bli en mulen dag.

Typiskt när vi hade tid å åka till stranden.

Nu blir det bara en tur till Ica sen känner jag mej faktiskt taggad att ta tag i rensandet i badrumsskåpen å garderoben.

Kanske blir det lite bakat med å riktigt middag. :)


Viggo ska leka med Maja å barnens farfar kommer en runda å fikar.


Lite kläder på bara, sen sticker vi en sväng!


Kram å hej så länge!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards