Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Lisa - 12 juli 2012 21:00

 

Ännu ett nytt H&M-plagg.

Svinsnyggt zebralinne. :)

 

I dag har det väl egentligen inte hänt så mycket alls.

Huset storstädat å badrumsskåpen renasade å sen ett kvällsbad på det.

Mer spännande än så blir det liksom inte.

 

Skriver packlistor i huvudet för fullt å håller tummarna för sol, att bilen håller å på att packningen får plats.

 

Nu ska jag värma upp mej med en dusch sen leta upp nått å snacksa på å sen fakiskt se på film med min man.

Är det semester kan man ju tulla lite på läggtiderna eller hur? :D

Av Lisa - 12 juli 2012 20:14

 


Rullader ja.

På bilden gjorda med lövbiff å serverade med pressad potatis å i dag gjorda på skinksnitzlar å serverade med kokta nypotatisar.

Grundreceptet är dock det samma. :)


Rullader á la Lisa.


Lövbiffar eller skinksnitzlar.

Färskost typ Cantadou i valfri smak(pepparrot å fyra peppar i dag)

Mortlad svartpeppar, rosépeppar å grönpeppar.

Flingsalt.


5 dl vatten.

1 st köttbuljongtärning(knorr found de chef beef använder jag.)

1 msk dijonsenap


2 dl creme fraiche eller grädde.


Bred färskosten på köttskivorna.

Rulla i hop till rullar å fäst med tandpentare.

Bryn rulladerna i omgångar så det får färg runt om å krydda dem i pannan med mortlad peppar å fingsalt.

Häll en skvätt vatten, buljongtärningen å dijonsenap i pannan när alla rulladerna är brynta, vispa i hop å lägg i rulladerna.

Häll på vatten så de täcks å låt småputtra i 1½ timme utan lock. Vattnet ska täcka rulladerna hela tiden så det kan behövas fyllas på efter hand.


När rulladerna är färdigkokta vispar ni bara i hop buljongen de kokat i med lite extra senap å grädde/ creme fraiche å eventuell redning(jag är inte så hemma på hur man gör det utan vetemjöl, så vår blev mer skysås..), lägg tillbaka rulladerna i såsen så servera med de ni gillar. :)

 

 



Av Lisa - 12 juli 2012 20:02

 

Jag kan må hur kasst som helst, men ett dopp i sjön(eller allra helst havet) hjälper alltid.

Viggo å jag tog ett kvällsdopp i Långasjön med familjen Loorentz.

Jag fryser fortfarande, men det var det värt!

  


Nu blir det Ernst, hörs sen igen. :)

Av Lisa - 12 juli 2012 13:29

Det ömsom öser ner å är ömsom strålande sol.

Inget väder å lita på alltså.

Här städas det.

Vanlig husstädning å i alla badrumsskåp.

Passande när det regnar å hemst trist när solen skiner.


Det måste bli gjort oavsett för i kväll ska väskorna packas. :)

Å herregud vad massa grejer som ska ner i dem.

Min dator förståss å sen tror jag banne mej vi ska ta med en dvd-spelare, både åt oss å barnen att ha på hotellet. Kanske helt fel tänkt, men vi kommer ju va på rummet från sju å framåt om kvällarna i allafall. :)

Å så allt det där vanliga, välling, blöjor, badkläder å kläder för det är minst sagt skiftane vädret.


Kul ska det bli i allafall, å om vi glömmer nått finns det väl affärer i Malmö med? :)


Av Lisa - 12 juli 2012 08:38

Det gick å somna i går, men det satt ganska långt inne då jag började planera å stressa å greja som vanligt. :D

När jag väl somnat satte jag i gång å drömma en hel massa obehagligt, å det var jag inte ensam om för halv tre vaknade Leo å illtjöt.

Vi somnade dock om båda två å sov till klockan åtta. Mina mardrömmar forsatte dock sista delen av natten också.

Det ska bli skönt å ha restsen av familjen hemma i natt. :D


Jag vaknade till beskedet att jag kommit in på skolan i Växjö.

 

Jag vet inte alls hur jag ska få det å funka, med jobbet å den andra kursen jag läser å med barmen men jag tackade ja på stört.

Det kan bli tufft men verkar för spännande för att avstå i från. :D


Morronens mer trista besked är meterologernas utspådda helgväder i Malmö.

Regn,regn å åter regn. 

Visst det finns grejer å hitta på inomhus, både äventysbad å lekland, men där tenderar ju till å bli smockfullt med folk just när det regnar.

Hoppas de har fel, å att dte bara blir några fjuttiga skurar på sin höjd, vill ju helst slippa ta bilen överallt när vi väl är där.


Vi ligger fortfarande i sängen här.

Leo ska promt titta på film men har beslutsångest å har precis bytt för tredje gången.

Läge å gå upp snart då kanske? :D

Magen kurrar å kaffesuget stiger.

Först ska jag bara kela lite till. :D


Var ska vi äta i Malmö?



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards