Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av Lisa - 30 juli 2012 22:17

Sitta uppe å kolla handboll?

Av Lisa - 30 juli 2012 20:42

Glas.

Fantastiskt fina efterrättsskålar

Två Hampen-mattor.

Plus lite annat, toaborstar å ljus såklart, men även frukostskålar. :D




Den mindre av de två mattorna är exakt likadan som katten kvaddade i veckan till loungehörnan i vardagsrummet, varöfr ändra på ett vinnande koncept liksom? :D


Menigen var att vi skulle utöka möblemanget på Leos rum.

Å vi bestämde oss definitivt, det gjorde vi.

 

Men han ska få en vit expedit-hylla modell högre å en sån tarvar ett släp för å kunna frakta hem, å det hade vi inte med oss i går. :D

Ingen större fara alls, då får vi ju anledning att åka igen, å köpa fler arv-skålar. :D




Av Lisa - 30 juli 2012 20:17

Alltså.

Jag har varit slarvig å lat å glömt gång på gång att ringa kvinnohälsovården om ett nytt p-piller-recept.

En vecka har jag stått här helt utan piller å det har slagit till rejält i dag.

Mensvärk från hell, å värsta sortens pms. :(

Herregud, de där pillerna är ju värda sin vikt i guld som skonar mej från det här.

Tack å lov har jag både ringt å varit på Apoteket så snart hoppas jag på återställd ordning, men fram tills dess så lider jag big time... :(


Nu har jag inte bara pms-deppat å köpt sämst-test-kräftor i dag utan vi har haft besök av Hanna å Cesar.

Precis lika trevligt som det brukar. :D

De stora pojkarna såg vi inte mycket av alls utan de lekt mest hela tiden å Leo han grejade också en massa med sitt.

Trevligt tyckte jag å Hanna å kollade på OS-sändningar på datorn. :)


Nu ska jag ägna mej åt OS igen, på tv:n den här gången. :)

Men först ska jag visa lite av det vi köpte på det blågula varuhuset. :)

Av Lisa - 30 juli 2012 19:48

Nu mina vänner, nu ska ni få höra precis hur mat-skadad jag är. :)

När jag var liten bjöd min farmors bror sina syskon å deras barn på en övernattning på en herrgård utanför Värnamo.

Jag minns än i dag när vi anlände dit, hur vi minglade i trädgården, sjön som gick å bada i å ser klänningen jag hade på mej framför mej(tyvärr har jag ingen bild(eller scanner för den delen) för det hade varit kul!).

Men framför allt kommer jag i håg den fantastiska maten, rådjursadel med kantarellssås å blåbär med glass.

Jag kommer i håg hur maten presenterades å att allt som serverades plockats(jagats) i skogen runt herrgården.

Å så har vi frukostbuffén, den kan bara beskrivas med ett ord: magisk!

 

Efter att ha berättat om det här minne för min man i går började jag fundera på när mer exakt den här vistelsen ägde rum å efter att ha pratat med m å p kom vi fram till att vi var där år 1990?!  

90, fattar ni?

Det är 22 år sedan, å då var jag bara fem år å minns det ändå så pass bra.

 

I samma veva som jag tog upp det här var jag tvungen å googla för å se om Toftaholms herrgård fortfarande fanns.

 

 

Det visade sej fortfarande drivas å nu kan jag för allt i världen inte släppa tanken på att besöka herrgården även som vuxen.

Jag var kräsen när jag var barn men det kan man inte påstå att jag är nu å tänk att få avnjuta fem-rätters kombinerat med utvalda viner!?

Jag fyller 30 om tre år, å ja, ni kan nog gissa vad jag önskar mej? :)

Kolla bara in det här. :D

 

Av Lisa - 30 juli 2012 17:21

Suck med.
Det känns som jag köpte lite fel...

Av Lisa - 30 juli 2012 17:09

... Drog till m å p! :)
Sämre kan ha det såhär en måndagskväll! :)

Av Lisa - 30 juli 2012 09:58

Är så så sugen på en kräftskiva! :)
En massa skaldjur, majonäs, vb-paj å bröd! Mums!
Glömmer dock från år till år vilka kräftor som är godast.
Vilka sorter tycker ni är bäst? Å vad är ett måste på ert kräftskive-bord? :)

Av Lisa - 30 juli 2012 09:11

 

Hej å godmorron!

Såhär ser jag ut i dag. :)

 

Semesterns sista måndag.

Leo kom som jag hoppats inte in tjugo i sex i morse, däremot var han i vår säng(?!) å snurrade vid tvåtiden, snurrade i en timme innan han gav upp å la sej i sin egen säng i stället.

Jag var inne å gav honom en napp vid sex, men sen somnade han faktiskt om en liten stund. :)

Ja, ja, jag får lära mej å inte sitta uppe så sent även fast det är semester, annars kommer jag va dödligt trött när jag väl ska tillbaka på jobbet nästa vecka. :)

 

Den här måndagen ska större delen av den här familjen ägna åt lek med Hanna å Cesar. :)

Martin ska ut på tusen uppdrag å ärenden så honom ser vi nog inte röken av förrän i eftermiddag.

Hoppas det blir uppehåll i mellanåt i allafall, annars asar jag ut barnen i regnet, för jag orkar bara inte va inne å trycka en dag till!

 

Vad hittar ni på?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards