Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Lisa - 2 augusti 2012 21:03

När vi kom till Långasjön i eftermiddags hann barnen inte mer än få på sej badkläderna innan badbollen följde med vinden längre å längre ut i sjön.

En förkrossad å störtgråtande Viggo följde efter så långt han bottande med det var lönlöst.

Jag stod på stranden, fortfarande fullt påklädd på stranden å kunde inte mer göra än att skrikande lova att få tillbaka bollen å uppmana Viggo att gå in på grundare vatten.

När jag väl var ombytt var bollen utom synhåll, men vi visste att den dragit sej in mot vassen på andra sidan badplatsen å inte utåt på sjön.

Jag höll mitt löfte, vadade å kämpade å slog mina fötter i pinnar å stenar på botten. å tog mej långt, långt in i vassen.. :)

 

  Viggo å Loke hejade på från närmsta stranden, å tänkte kapa en livbåt för å rädda den där bollen hellre än mej, men det blev aldrig nödvändigt. :D

 

 

Uppdrag slutfört, å jag behövde inte ens simma. :D

 

Om nån på stranden missade dramat i sin helthet?

Don't think so.   

 

Av Lisa - 2 augusti 2012 20:08

 

Hela styrkan samlad på grillplatsen på Tosselilla. :)

Å innan jag går in på den här dagen måste jag beskriva gårdagen lite närmre. :)

Vilken dag vi hade.

Molnen skingrade sej så fort vi äntrat området å solen fortsatte sen å skina på oss precis hela dagen.

Det blev en dag fylls av vänner, karuseller, djur, bad å kaos. :)

Viggo frågade mej i bilen på vägen dit när man blir vuxen egentligen.

På hemvägen kunde jag konstatera, att jag, jag blir nog aldrig riktigt vuxen. :D

Å det är med en viss stolthet jag kan tala om för er att jag, tillsammans med min kombattant Thea både åkte sen där rutschkanan på dynor(ni som varit där är med mej. :) obs, den lilla! :P) å däcken i vattenlandet å sen toppade det med en åktur i virvelvinden. :)

Det ni, inte illa när man uppnått hela (27)25 års ålder, tycker ni inte? :D

Vi var på plats å inne halv elva på förmiddagen å satte oss i bilarna, trötta å lyckliga, vid halv sex. :D

Tusen tack underbara vänner, nästa år tar vi Lalandia. :D

 

Mammor å barn i trampbåten. :)

   

Busfrön. :D

 

I dag då, då har våra fina vänner besökt oss.

Mange å Martin har fixat brädor(eller foder, eller vad f*n det kan tänkas heta! :P) runt nya fönstren medan jag å Jajja roddat i koaset som blir med en massa ungar i sällskap :)

Tänk, när vi träffades första gången, Mange, Jajja å jag då fanns det bara en liten Thea gömd i magen å nu är de fyra stycken, de där galna ungarna som är precis överallt. :)   

Vi har lagat å ätit lunch, varit på stranden, på lekplatsen å det har varit helt galet intensivt men alldeles, alldeles underbart!

Jag är tröttare än tröttast, men jag Ä-L-S-K-A-R det där hysteriska å livliga å barnens lekar å samtal å idéer.

Å kärleken mellan barnen, som då alltid funnits i varandras liv, den är nästintill syskonlik.

Vår andra familj, det är vad de är Mange, Jajja, Thea å Loke. :D   

 

Nu ska jag se klart på Ernst, sen ska utnyttja sommarkvällen å sitta en stund på altanen, å har jag tur får jag sällskap av min man, som jag inte hunnit prata så vidare mycket med på ett par dagar nu. :D

 

Hoppas ni har det bra.

Jag njuter som ni vet av mina sista semesterdagar, sen är det vardag igen, å vardag innebär en hel del positivt förståss, vettigare bloggning tex. :D

Kram å hej!


Av Lisa - 2 augusti 2012 17:59

Av Lisa - 2 augusti 2012 12:35

 

Viggo, Thea, Loke å Leo!   

Av Lisa - 2 augusti 2012 10:22

Aloe vera-plantan vi har i badrummet blommar. :)

Av Lisa - 2 augusti 2012 08:58

 

En heldag på Tosselilla följdes av en helkväll på Brazzeriets utservering. :)

Jag å Emilie blev ensamma efter klockan tio, men vi klarade oss lika bra för det. :)

Sen att vi bor i en pyttestad som tillhandahåller typ två taxibilar en vardagsnatt, det bidrog till att vi var hemma strax efter ett trots att serveringen stängde redan tolv...

Trevligt hade vi i allafall. :)

 

I morse kom Leo tassande tjugo över fem, lite tufft när man somnat vid halv två, men han somnade faktiskt om, liggandes i min famn tills strax efter sju. :)

Nu har vi avklarat frallefrukost å morronmyset med Lupus. :D

Viggo är så himla duktigt å byter själv hennes vatten på morronen, å i dag var det Leo som fyllde på med mat. :)

 

I dag är det torsdag å de ljuva semesterdagarna är räknade...

Fyra dagar med i dag.

Känns sorgligt, men ändå helt okej.

Hösten börjar ju liksom på måndag, å förrutom själva jobbet ska gå två utbildningar, varav en med heltidsstudier.

De lilla bekymret lägger jag dock åt sidan under de dagar som återstår å fyller dem i stället till bredden med fantastiska aktiviteter å fina människor. :)

 

Vi börjar i dag med ett besök av Jajja å co, det gäller å passa på när tillfälle ges. :)

Det verkar till å med bjudas på sommarvärme i dag, så jag hoppas de är villiga att åka en sväng till sjön med. :)

 

Ha en bra torsdag! Kram!

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards