Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Lisa - 5 augusti 2012 22:15

Jag bara ska hålla mej vaken å se herrarnas 100 meters final som ska starta tio i elva.
På andra sidan om med de små fötterna som syns på bilden ligger Martin å storsnarkar med glasögonen på. :)
Ingen jobbnojja som påverkar sömnen där inte. :D
Själv känner jag mej också rejält trött, men om jag känner mej själv rätt kommer huvudet ändå hindra kroppen från å komma till ro.
Har ställt klockan en ynka gång på de här sex veckorna å den här veckan ska jag gå ut hårt å göra det alla dagar utom min lediga torsdag.
Vardagen var det ja, det tar väl en vecka eller så sen är det som man aldrig varit ledig..?
(det säger de som vet i allafall, det här var ju mitt livs första semester. :))

Av Lisa - 5 augusti 2012 20:30

Finns det hjärterum? :) 

Leo har tryckt ner sej i sängen bland alla prylar som fått stå där under dammsugningen. :)



Jahapp, sista dagen också passerad.

Vi har jaft mysigt, städat å varit på bio.

Har packat ner alla regnkläder, extra kalsonger å allt annat barnen kan tänkas behöva ha med sej till förskolan i morron.

Jag är mer nervös eller stimmig över å lämna barnen än var jag är över att jobba.

Hoppas det känns bra i magen när jag går därifrån annars blir det tufft...

Ska göra vad som står i min makt för att den oron inte ska smitta av sej på Viggo, min stora son som är av den oroliga naturen.

Han har redan varit vaken efter mardrömmar å jag ger mej f'n på att det är dagis-starten som spökar..

Som jag skrev om häromdagen är det dock inte Viggo jag oroar mej för den här gången, inte alls faktiskt.

Utan det är ju Leo, som ska klara av å förmedla sej, till sina nya pedagoger å när han behöver kissa.

Hoppas det ska funka med blöj-å sovfritt även på förskolan...


Jag ska lämna barnen klockan nio redan.

Att semestern är slut innebär nämligen också att det är hög tid för mej att ta tag i min komvux-kurs. Det ska jag göra genom att för det första hämta ut en bok i ämnet å sen göra de uppgifter jag har tills nästa tillfälle.

Har jag tur klarar läsa både den kursen å utbildningen i Växjö genom att använda tiden innan kvällsjobb.

Lämna barnen åtta, plugga som en dåre å sen jobba vid ett. Jag vill helst inte tulla på mina lediga dagar å lämna barnen då, åtminstone inte när jag bara har en ledig dag innan eller efter helgen.

Som ni kanske kan läsa mellan raderna är det det här som är mitt orosmoment inför hösten.

Hur jag ska få i hop det här med skola å jobb samtidigt.

Om min chef tänker låta mej åka till Växjö på arbetstid eller om jag ska ta semester eller tjänstledigt vid de tillfällen jag måste va där...?

Hur ska jag hitta dit jag ska i Växjö?

Kommer jag va ensam där eller kommer jag hitta nån å sitta med osv osv... :)

 


Resten av kvällen blir det OS-friidrott sen hoppas jag att söndagsnojan fortsätter å lysa med sin frånvaro å att hela familjen sover gott i natt.


Kram å hej på er!

Av Lisa - 5 augusti 2012 18:51

Av Lisa - 5 augusti 2012 17:22

Leo gav upp ungefär när popcornen tog slut. :)
Han var som förmodat för liten för det där.
Viggo pratade högre än nån i salongen men gillade filmen. :)
Nu är vi på väg hem med en påse från the big M å i kväll äter vi vuxna räkor.
En bra sista semesterdag, helt klart! :)

Av Lisa - 5 augusti 2012 13:27

I morron är det allvar! :)

Av Lisa - 5 augusti 2012 10:09

Om det inte blir iskallt nu så tippar jag på att det blir nån liten chili i år åtminstone! :)

Av Lisa - 5 augusti 2012 08:28

 

Årets sista nagellack... :)

 

Då var den här.

Den allra sista semesterdagen.

Det har varit underbart att va ledig, fantastiskt, ljuvligt å glädjefyllt, men det har varit slitigt också. Sena kvällar å tidiga mornar.

Projekt, utflykter å syskonbråk har avlöst varandra i en aldrig sinande ström.

Det där med att bara ta det lugnt, det försvann nånstans där i all vilja till annat.

I detta nu känner jag med ändå pigg å taggad för allt som ska ske framöver.

 

Jag hoppas verkligen att höstens intåg i våra liv ska ge barnen möjlighet att uppskatta varandra lite mer, när de inte ses hela dagarna.

Just nu känns det ändå helt okej att gå tillbaka till vardagen i morron.

I kväll är det nog inte lika positivit skulle jag gissa. :D

 

Dagen i dag är till för familjen, vi ska leka(å städa i hope..?!) å så ska vi avluta dagen med att gå å se Madagaskar 3 på bio tillsammans.

Det kan sluta lite hur som helst, framför allt med en Leo i salongen, men vi testar i allafall. :D

 

Nu ska jag duka fram frukosten för att sen inleda den här dagen som de flesta andra den här semestern, med frallor.

I morron är även frosseriet ett avslutat kapitel. GI here I come. :)

 

Ha en bra söndag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards