Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Lisa - 6 augusti 2012 22:44

 

Favorit i repris?

Jag hoppas faktiskt jag somnar i kväll också. :D


Sådär.

Första jobbpasset avklarat.

Gick väl okej tycker jag, men allt det jag ogillar med jobbet slog emot mej med full kraft.

Slarv å noll känsla, å jag kan bara inte låta bli å bli lite provocerad!

Varför kan man inte bara inse att vi jobbar med människor å inte en industri?

Människor som mår å känner olika från dag till dag å har rätt å leva där efter?

Suck...


Barnen hade haft en bra dag, men Leo hade blöja när Martin hämtade dem.

Synd, men jag hoppas de inte ger upp, vi gör ett nytt försök i morron, annars får han fortsätta med kalsonger hemma bara...


Annars är jag egentligen skit-trött, men såklart kan jag inte varva ner än.

Roar mej med å kolla på os-handboll tills jag däckar. :P


Nu ska jag tjuvkela lite med min sovande Viggo å försöka hitta den perfekta ljusrosa färgen till min text här. :)


Puss å gonatt på er!



Av Lisa - 6 augusti 2012 13:28

Det drar i hop sej.
Tänk att sex veckor gått så fort?
Regnkläderna är på å strax hoppar jag på cykeln å drar till jobbet där jag ska befinna mej till klockan nio i kväll!
Hörs när jag är hemma igen! :)

Av Lisa - 6 augusti 2012 13:01

Leo har vuxit ur Kavat-skorna han fick i våras.

Spanar runt lite på brandos.se efter alternativ för honom att ha på fötterna nu till hösten. :)

Han har ju ganska knubbiga fötter å behöver dojjor som är rymliga på höjden.

Har hittills fastnat för dessa...


 

Kavat-sneakers eller Pax-dojjor?


Av Lisa - 6 augusti 2012 11:51

 

Här sitter jag å kliar mej i huvudet.

Har liksom kört fast då det känns som jag bara kopierar texten från häftet i min reflektion.

Har mailat min lärare å är glad att jag även har fredagförmiddag på mej att få uppgifterna färdiga.


Annars da?

Jo, det känns som en ganska lagom dag att börja jobba på, det är grått å regnigt ute.

För övrigt så är jag ju som ni vet ganska så förtjust i det här med höst.

Det har jag alltid varit.

Man kan liksom börja om, tända till å tagga inför nya mål å utmaningar på ett narturligt "efter-semestern-sätt".

 

Nu tar jag lunchpaus, gi-inspirerad offcourse, vb-paj utan skal å finn crisp får det bli. :D

Av Lisa - 6 augusti 2012 10:13

Bok hämtad, kaffet upphällt å open office nerladdat.

Skolbänken, here I come. :)


Det gick som en dans å lämna grabbarna, Viggo började bygga järnväg på stört å Leo vinkade Hejdå som ingenting.

Så så skönt å kunna gå därifrån å känna att de trivs å är tillfreds med situationen.


Själv ska jag då ge mej i kast med å läsa in mej på ett häfte å ett kapitel om Psykologiskt åldrande å skriva en reflektion.

Snacka om luddig uppgift...?

Jag får gå på chans helt enkelt å hoppas jag får med det lärarna önskar. :D

När jag var på plats i skolan för å hämta boken kände jag verkligen att jag gör rätt som väljer att läsa, både den här kursen å utbildningen i Växjö.

Jag älskar att lära mej nya saker å att utvecklas. Det är liksom sån jag är. :D 

Hur det ska lösas rent praktiskt, det hoppas jag få svar på inom det närmsta. :)


Såklart skulle jag även behöva lite nya grejer för å underlätta, men det får vänta till ett senare skede. :D

     

Datorväska, en bra penna å microsoft office.

 


Nu ska jag sätta fart. :D

Av Lisa - 6 augusti 2012 07:52

   


Ironiskt nog sov båda barnen längre än på flera veckor i dag.

Leo fick jag till å med väcka, för även fast han sov en vända hos mej mellan halv fem  å tio över sex så snusande han så gott i sin egen säng vid sju när klockan ringde.

Typiskt eller vad? :D

Jag har drömt en massa stress drömmar, ni vet när man glömmer dyka upp eller kommer för sent till saker, men jag hade inga som helst problem å somna i går.

Fakum är att jag blunade till nånstans under 300 meter hinder å när jag sen vaknade till såg jag Usain Bolt hoppa omkring med en Jamicansk flagga. :)

Jojjomen, jag missade det jag ville se, men det är ju inte hela världen. :D


Vi hörs senare, framförallt om jag kör fast i de där uppgifterna å behöver pausa. :D


Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards