Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Lisa - 8 augusti 2012 23:23

Har bäddat ner mej å mina iskalla fötter under täcket!
Har suttit på altanen å druckit några glas vin med underbara grannar. :)
En mycket trivsam avslutning på "jobbveckan" å i morron har jag ledig dag innan tre nya jobbapass väntar!
Nu säger jag gonatt å kram till er!
Ses i morron! <3

Av Lisa - 8 augusti 2012 18:02

Ända sen vi kom hem i eftermiddags har jag svurit å slitit mitt hår i frustration.

Inte över trotsiga eller trötta barn, som man kanske kunnat tro, utan för att det vara var ett stort rött kryss över nätverksanslutnings-ikonen i mitt verktygsfält.

Var beredd att ringa Bredbandsbolaget, men jag upptäckte ganska fort att det enbart var på min dator det inte fanns nått nät.

Efter att ha tvingat Martin att prioritera mitt världsproblem innan han körde å handlade(jo i dag igen, jag glömde de där spånskivorna som kallas glutenfritt knäcke, mat till katten å grädde i går... :P)

Det visade sej va lätt ordnat för nån som inte får panik över att va nätlös. :D

Det sitter tydligen en on/off-knapp på undersidan av datorn där man kan stänga av nätåtkomsten...?!

Knappen var inställd på off tydligen, men nu är problemet löst å undantagstillståndet upphävt. :)

 

Som ni vet vid det här laget finns det nog inget som gör mej så arg som strulande internet eller oseriösa kollegor! :)

 

I dag har jag haft en mycket givande arbetsdag faktiskt.

Även fast jag är tvungen å bita mej i tungan å håller på å gå i taket på hur allt ska se exakt likadant ut VARJE dag å hur mitt jobb konstant måste dubbelcheckas av somliga...

Jag fick intressanta upplägg å kom i gång på riktigt med ett projekt jag hoppas å tror på. :D

 

I dag hämtade jag Leo i samma byxor å kalsonger som jag lämnade honom i!

Stora, stora duktiga pojken!   


Det går verkligen fin fint för dem på dagis, å jag hoppas det fortsätter vara så även när där är fullt med barn.

Nu är de på sin höjd 15 totalt på tre avdelningar å är mycket i hop.

Jag hoppas i min enfald att de eviga bråken minskar sen när de inte träffas hela dagarna...

 

I morron är vi lediga, så i kväll tar jag ett litet glas rött. :)

Helgen är ju vigd åt jabb, så man får passa på, eller hur? :)

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo
Av Lisa - 8 augusti 2012 17:32

Köttbullar, sås å tillbehör.
Glutenfritt.
Barnvänligt.
Gi-vänligt.
Var å en i en varsin gryta. :)

Av Lisa - 8 augusti 2012 16:24

Brottning pågår. :)

Av Lisa - 8 augusti 2012 06:44

Hittills har jag blivit utskälld för:
Att det inte finns några häftiga kläder, inte en enda tröja, ett enda par kalsonger eller byxor som duger.
För att det är Skalman å inte Bamse på nya tandkrämstuben.
För att ingen annan på dagis har jeans.
För att vi inte ska köra till dagis.
För att inte pappa ska hämta i eftermiddag.

Å hur länge har han varit vaken?
En kvart? :P
Kan tro jag har en tonåråring i huset! :)

Natten som gick bar med totalt usel ur sömnsynpunkt å i dag kommer det nog hinna kännas. :(
Krigar igenom den förhoppningsvis bästa arbetsdagen av tre, sen tar vi lite ledigt! :)

Av Lisa - 8 augusti 2012 06:44

Hittills har jag blivit utskälld för:
Att det inte finns några häftiga kläder, inte en enda tröja, ett enda par kalsonger eller byxor som duger.
För att det är Skalman å inte Bamse på nya tandkrämstuben.
För att ingen annan på dagis har jeans.
För att vi inte ska köra till dagis.
För att inte pappa ska hämta i eftermiddag.

Å hur länge har han varit vaken?
En kvart? :P
Kan tro jag har en tonåråring i huset! :)

Natten som gick bar med totalt usel ur sömnsynpunkt å i dag kommer det nog hinna kännas. :(
Krigar igenom den förhoppningsvis bästa arbetsdagen av tre, sen tar vi lite ledigt! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards