Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Lisa - 9 augusti 2012 21:48

Kväll igen.

Hur fort kan en dag gå egentligen?

Den här dagen gjorde det väl kanske inte så mycket med tanke på hur slitig å bråkigt det har varit.

Ibland känns det verkligen som att man bara skäller å skäller å gnäller å gnäller. :(


Men som sagt, vi har hunnit träffa både Sandra å hennes småkillar på lekplatsen, haft besök av Stina å sen Jajja å co. :D

Jag skulle toppat kvällen med en pw med Anna, men det blev en stunds altanhäng i stället då det började regna.


I morron startar helgen med kvällsjobb, men innan dess ska jag lämna barnen hos mormorn å morfarn.

De har semester än, så barnen tar ledigt från dagis å hänger med dem så jag kan plugga å jobba.


Nu ska jag duscha å sen lägga mej tidigt å hålla tummarna hårt i hopp om att nattstimmet lugnat sej.

Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 9 augusti 2012 18:39

Hämtmatsmiddag intagen.
Barnen leker runt omkring, männen spikar å jag å finaste Jajja!
En ruggigt bra avslutning på den här crappiga dagen! :)

Av Lisa - 9 augusti 2012 15:26

När jag fyllde år fick jag ett presentkort på bokus av familjen Ahlér.

Att jag skulle använda det å köpa en kokbok var ju given, men just vilken var inte lika uppenbart.

Funderade på nån av Paolo Roberto, kanske nån med bara glutenfritt eller kanske baka med LCHF(de recepten är svinbra när man letar just glutenfritt, LCHF-recept alltså...!)..

 

Nu är beställningen gjord, men det blev inget av ovannämda utan Pers senaste som bokades.

Morberg lagar husmanskost. Den bara måste man ju ha eller hur? :)

 

 

 

Åtminstone när man är ett troget fan. :)

Jag har för övrigt både den första boken, Morberg: scenen, livet och konsten att laga mat som jag verkligen har använd en hel del recpet i från å Morberg grillar som jag med gillar å bläddra i. :)

 

Av Lisa - 9 augusti 2012 14:18

Den här dagen alltså.
Jag vill nog mest bara be den dra å h*lvete. :(
Vissa ljusglimtar förståss, men mest en skitdag rakt igenom!
Jag är ledsen, trött å urless på å skälla hela tiden...
Vad ska man göra för å göra rätt? :(

Av Lisa - 9 augusti 2012 10:10

Blåbär i trädgården.
Inte dumt alls!

Av Lisa - 9 augusti 2012 09:24

 

GI-nyttig å hotell-liknade frukost på hemmaplan.

Ser lite lyxigt ut va? :)


Tyvärr måste jag bryta den där lyx-illusionen omgående, jag han inte ens ta en tugga av min mat innan Leo försåg en näve äggröra å Viggo tiggt till sej hälften av baconen(även fast han inte velat ha när jag frågade..), strax efter kissade Leo en flod över hela matstolen å golvet så det var bara å torka å fixa å ränna med det å högst tio minuter senare var det dags igen, men denna gången var det bajs på hela Viggos golv...?!

Vet inte vad som flugit i honom i dag?

Stackars Viggo fick mest sitta ensam å äta å till å med mitt kaffe hann blev kallt innan det blev min tur att sätta mej.

Å nu sitter jag här å bara totalvägrar röra mej en millimeter från stolssitsen innan åtminstone en varm kopp kaffe är urdrucken. :)

 

I dag ska vi mest slappa tänkte jag, i allafall på förmiddagen, tvätta lite, leka lite å kela lite med kaninen. :)

I eftermiddag får vi vän-besök å då ska även allt runt de nya fönsterna bli klart med. :)

 

Nu ska jag surfa runt lite medan jag dricker upp de där kaffet. :)

 

Hörs senare!

Av Lisa - 9 augusti 2012 07:44

... Genom att ha film på i sovrummet. :)
Funkar bra so far. Skönt för jag är så trött.
Kaosnatt igen, Leo som spökat, sprungit runt å klättrat runt å framför allt min nacke är helt mörbultad. :(
Hoppas han är lugnare i natt när han inte ska sova middag på dagen.

Nu glömmer vi de bekymmret å ser fram emot en härlig å ledig dag. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards