Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Lisa - 21 augusti 2012 21:24

Bra låt.

Bästa versionen, med både Ronan Keating å Cat Stevens.

Den bara dök upp i huvudet när jag gick till omklädningsrummet på jobbet. :D

 

Har inte den här dagen varit väldigt lång?

Det var till å med mörkt när jag cyklade hem från jobbet.

Kan ju va så att jag tycker det för jag inte sett mina fina barn sen nio i morse.

Ärligt talat längtar jag tillbaka till semestern.

Tyvärr blir det inte mycket till ledighet alls framöver.

Jobbar fyra dagar till bara denna veckan å efter nästa vecka blir det intensivt med både tre heldagar i skolan å en massa jobb.

Förhoppningsvis blir det roligt också samtidigt å allt flyter på.

 

Kan ni fatta att det snart är september. Redan?

Å den tionde i den månaden, ja då blir min minsting två år.

Det är ta mej tusan inte riktigt klokt!?

 

Nu ska jag ge min trötta hjärna en paus, å förhoppningsvis somna gott!

 

Kram å hej. :D

 

Av Lisa - 21 augusti 2012 14:26

Läsa kokböcker i skuggan!
Livskvalité! :)

Av Lisa - 21 augusti 2012 13:25

 


Hemmagjord thaimat var det ja.

Å recept jag utlovat i närapå en evighet.


Heta jätteräkor.

Gör en marinad på olja, skivad vitlök, skivad chili å hackad koriander(eller persilja) krydda med salt å peppar.

Lägg i räkorna en stund innan så de får gotta till sej i marinaden.

Hetta upp en stekpanna å fräs räkorna hastigt i hög värme, servera genast.


Martinas jordnötssås.

Fräs hackad gul lök mjuk i lite olja, pressa i en vitlöksklyfta å smält ner en burk jordnötssmör.

Till sätt en rejäl svätt sweethotchili-sås å grädde till lagom tjock konsistens, låt puttra i hop å servera till heta räkor (eller kyckling eller allra helst vårrullar!) å jasminris.

Av Lisa - 21 augusti 2012 12:54

Sen bloggplats-appen gjorde sitt intågande i mitt liv

har jag varit riktigt usel på å ta bilder med den riktiga kameran.

Svintråkigt egentligen,

men mobilen har jag liksom alltid med mej

å det gå så snabbt å smidigt å lägga in bilder från den direkt på bloggen.


I dag har jag äntligen tagit mej tid å kolla igenom bilderna jag tagit på sistone å hittade de här.

Från en av Lupus första dagar hos oss. :D




En lite reserverad Viggo å en total orädd Leo... :D

 

   

Av Lisa - 21 augusti 2012 12:10

Har skrivit reflektion så tagneterna glöder här å känner mej någorlunda nöjd.

Det är svårt å veta hur mycket man ska skriva å hur mycket man ska ta med av själva texten men jag får hoppas att det duger.

Siktade från början på högsta betyg(kan det kallas A numera?) men jag har lagt ner den visonen. Godkänt får räcka nu när jag har så mycket.


Solen strålar ute å jag hade gett hur mycket som helst för å få hämta hem barnen å åka till havet i stället för å sitta här å häcka.

Ibland suger det att inte va tidsoptimist. :P

Men men bättre ha lite för mycket tid på sej än för lite, eller hur?

Har lagt in all tvätt, bakat ett gäng blåbärsmuffins i cupcake-storlek å funderar på å laga lite gräddstuvad kål med nått tillbehör till lunch å sen pausa lite från datorn med en stund i skuggan.

Har ju ett par timmar kvar å slå ihjäl innan jobbet.


Hörs säkerligen igen om en stund! :D


Av Lisa - 21 augusti 2012 11:30

I detta nu är ett paket från Me&I på väg hem till oss.

Gjorde som sej bör en beställning på visningen jag hade här hemma i onsdags. :)

Det här blev det.


   

Av Lisa - 21 augusti 2012 09:54

 

Leos höstskor.

Lite lägre, men stabila från Kavat.

Köpta i skoaffären på Kosta Outlet.

Gillar den affären skarpt, snabb service å många snygga skor.

Hittade ett par snygga till mej själv också, men snålade ur. :(

Hoppas de finns kvar senare i höst, för då funderar vi på å ge oss dit, utan shoppinghatade barn i släptåg. :)


Är hemma framför min dator efter att ha lämnat barnen på dagis å kompletteringshandlat lite.

Vi tog sovmorron å chansade på å inte sälla klockan men hann ändå i väg på utsatt tid. :)

Sovmorron blev det faktiskt, gick upp kvart i åtta. :D

Leo sov snällt i sin säng fram tills Martin skulle stiga upp å sen sov vi vidare i vår säng alla tre till strax efter sju. :D

Viggo har också sovit i natt, bara nått litet kli men betydligt lugnare än förgående nätter.


Jag jobbar bara en kort kväll i dag, börjar inte förrän fyra å innan dess bör jag ju hinna klart med de två uppgifter jag ska lämna in när kursen drar i gång på allvar igen nästa vecka.

Det är perfekt när man kan göra såhär, lämna barnen tidigare när de ändå måste till dagis å sen få ha sina lediga dagar helt lediga tillsammans med dem.

Hoppas jag klarar mej på den tiden även när utbildning nummer två startar.

Det kommer bli lite mer de veckor jag måste befinna mej i Växjö, men i övrigt hoppas jag som sagt.


Håller redan på med det sista på reflektionen(så svårt å få till det bra!) å kommer röra mej mellan datorn å diverse hemmaplock hela dagen.

Kan mycket väl bli så att jag bloggpausar både en å fem gånger med.

Först ska jag dock slänga i hop en muffinssmet, blåbären får jag inte gå till spillo. :)


Skolbänken var det alltså, via spisen, via tvätt, via kaffebryggaren.


Kram å hej på en stund! :)



Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Shoppat · Vardag · Viggo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards