Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lisa - 12 augusti 2012 23:24

 

Har lagt mej till rätta i sängen för å kolla in avslutningsceremonin i London.

Min förhoppning var å se Robbie Williams, men efter att ha hittat den här artikeln borde jag ju gett upp hoppet för länge sen. :(

Jag är som ni vet ingen musikmänniska alls, men Robbie, det är my cup of tea det. :)


Martin snarkar högljutt här jämte mej men än så länge är sängen tom på barn. :P

Är egentligen totalt utmattad efter jobbhelgen å borde sova, men ger den här söndagen ett par minuter till. :D

I morron är jag ledig å dagen verkar bjuda på en sväng till brunnsbadet i Ronneby med Anna å Maja.

Å i morron, då lovar jag å blogga bättre! :)


Puss å gonatt nu!


Av Lisa - 12 augusti 2012 20:23

Männen spelar pingis (på fullaste allvar å utan pauser!) medan jag å Lotta tar oss ett glas på altanen!
Dåligt bloggande blir det på jobbhelgerna men ni får tänka på att jag passar på å njuta när jag inte är på jobbet. :)

Av Lisa - 12 augusti 2012 18:40

(kolla in latmasken till son :))

Av Lisa - 12 augusti 2012 15:15

M å P kom med en minst sagt trevlig present! :)

Av Lisa - 11 augusti 2012 21:57

 

Mamma skickar sms till mej med roliga små citat som barnen sa när de spenderade dagen i hop i går. :D

 

Klockan är tio å för en timme sen avslutade jag dagens sista pass på jobbet.

Ligger här i soffan, småkollar på OS är hungrig. Hungrig på sånt jag utesluter just nu, mest bröd.

Bröd alltså, är inte det något av det godaste som finns?!

Ja ja, nått bröd blir det inte i kväll, men jag tar nog med mej en bit gi-limpa å äter till frukost på jobbet i morron.

Märkligt det där med dieter, eller jag viktnedgångsförsök, jag lyckas alltid ge mej på å börja med det vid helt fel tid av månaden om ni är med mej.

Är uppsvälld å tjockare än nånsin, inte för att jag varken vägt eller mätt mej men ändå...

Synd för det är rejält motiverad med resultat även fast jag inte är ute efter nått sånt där extremt vikt-ras, utan mer långsiktigt stabilt liksom.

Ja ja, vi får se hur länge det håller det här, jag har ju försökt förr å insett att jag älskar mat lite för mycket. :D

 

Nog svamlat om det å allt annat med för den delen.

Nu blir det lite handbollsfinal innan sängen ropar! :)

Puss å gonatt på er!

Av Lisa - 11 augusti 2012 14:34

 

Nyttig lördagslunch.

Kesoplättar á la LCHF å skagenröra på kräftstjärtar.

Gott å mättande även fast jag gärna sett att kräftstjärtarna smakat lite mer.

Nu är väl inte kräftstjärtar det roliaste livsmedlet man kan få tag på, men ica's egna som jag brukar köpa(om de inte är slut som sist jag handlade) är sju resor godare en den här sorten, minst!

 

Är hemma ett par timmar å pussar på mina barn.

De fina småkillarna jag inte kan låta bli å sakna hela tiden när jag är i från dem.

Har trots det fina vädret myst framför en film med goaste Viggo på armen å Leo å jag har med kelat en hel del.

Martin har jag däremot knappt sett till, han spinger runt å grejar med en massa ute han.

Ska försöka spendera den sista lediga timme i trädgården, så kanske jag har turen att få växla några ord med honom också.

 

Vi hörs i kväll vi!

Puss å hej!

Av Lisa - 11 augusti 2012 06:31

Nu lämnar jag familjen i sängen å beger mej ut i den kyliga morronen.
Fem timmars jobb, sen hem en sväng å sen tillbaka dit igen.
Så ser min lördag hit å det känns okej trots att sömnen varit sparsam även denna natt.
Kram å ha en bra dag!

Av Lisa - 10 augusti 2012 21:39

Jag är så trött å omotiverad i dag.

Känslan har liksom inte velat släppa vad jag än gjort.

Bakat på jobbet, städat å fixat, men nä, lika off.

Så tråkigt så det är inte klokt!

Hoppas jag är i bättre form i morron.

Då är det delad dag som gäller för min del, tio timmars jobb väntar alltså.


Jag glädjer mej åt att barnen har haft en toppen dag med sin mormor å morfar å ett en jobb helg går fort. :)

(inte för att det är just jobbet som gör mej omotiverad, men jag saknar redan att umgås med barnen....)

 

Mycker mer hade jag inte å säga i kväll.

Hörs igen när jag har nått vettigare å komma med! :)

Gonatt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards