Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lisa - 29 augusti 2012 09:59

Sitter vid datorn med open office framför mej.

Forstsätter skiva refelektionen men känner mest att jag flummar å upprepar mej.

Jag känner mej sur å less å omotiverad(ja nu igen. :() å hoppas verkligen den känslan över just skolarbetet släpper under morrondagen då jag mellan åtta å fyra, förhoppningsvis, får lära mej en massa nya saker...

Jag blir åtminstone klar med uppgiften i tid(fattas bara annat så mycket tid som jag haft på mej!) å slipper komma uppstressad till jobbet klockan ett.

Jobbet ja, jag vill verkligen inte gå dit. Sorgligt, ledsamt men helt sant.

Jag hinner ingenting där å jag hatar känslan av att inte räcka till.

Vill ju så himla mycket, men det är dags å sänka ambitonsnivån på en hel massa å fokusera på familjen i stället.

Jag må älska mitt jobb, å har en vilja att göra det bästa(den kommer finnas kvar såklart!) men jag vill orka med mitt liv också.

Mina finaste killar, både de små å den stora!

 

Nu ruskar vi av oss känslan av olust å tänker positivt! :)

Av Lisa - 29 augusti 2012 06:29

Har varit vaken i en halvtimme redan.
Leo har stökat i natt(men jag vet Martin, det är du som varit uppe) å tröttheten hänger kvar med sitt hårda grepp. :(
Vi låtsas att vi är pigga å lediga stannar i sängen en stund till! :)
Kram å hej så länge!

Av Lisa - 28 augusti 2012 21:18

 

Här är han.

Min stora son.

Min fina Viggo.

Fotbollsspelaren.

Han premiärtränade ju tillsammans med 16 andra små pojkar å flickor i fredagskväll

(underbar tid alltså 17.15-18.15)

Måste säga att jag blev imponerad där när jag satt på en bänk å huttrade, å tårögd av stolthet över hur min son hängde med där med sin boll å dribblade å följde tränarens instruktioner.

Han gillade det skarpt även fast han var lite less när de spelade å han aldrig fick göra mål.   

 


Jo som ni märkt har dagen rullat på här trots min nästintill förlamande trötthet.

Vi har haft det bra å umgåtts på vår lediga tid å samtidigt fått en hel del uträttat. :D

Handlat en massa mat å lagat lite av den(premiär för kycklingfärs... :D Gott!).

Smågrabbarna var visst lika trötta som jag för stunden innan middagen efter Martin kommit hem var en enda lång skrik å gråt-fest.

Efter maten var det dock brottning i sängen å glad skratt som gällde igen å sen somnade de gott i sina sängar. :D

Undrar just hur länge de tänker stanna där i natt? :D

 

I morron jobbar jag kvällen, å ska finputsa skol-uppgifterna på förmiddagen, göra klart det jag ska lämna in å läsa in mej på det vi ska göra på torsdagens lektioner.

Torsdagen ja, då vankas hel dag i skolan(fast inte på skolan, lokalerna räcker inte åt oss?!) å på fredag ska jag jobba ända till fyra med.

Gissar på att efter fotbollen på fredagkväll kommer jag va totalt utmattad.

Tanken är att jag ska samla kraft sen under den lediga helgen för på måndag är det dags för en ny epok i livet å första intro-dagen av tre för utbildningen i Växjö...?! :D

 

I dag händer det dock inte mer än den sedvanliga duschen å efter det blir det tidig sänggång. :D

Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 28 augusti 2012 14:47

 

Krossade tomater, lax, torskfilé, kycklingfärs,

blandfärs, hel kyckling, nötbog, fläskfilé å fläskkotletter.

Nu klarar vi oss nog ett tag. :D

Åtminstone vad det gäller kött/fisk/kyckling. :)


Jahapp, vi drog på turné med siktet inställt på bibblan i stan med några stopp på dit- å hemvägen

Elon blev första stoppet, nya tandborsthuvuden, kaffebryggarrengörning å doftkulor till dammsugaren inhandlades där. :)




Vi stannade på själva huvudmålet en bra stund, läste, lekte å lånade.

Jag lyckades förståss få med mej två kokböcker å Viggo han var lycklig över att få med sej ett wii-spel hem. (som den otekniska mamman inte får i gång. :( jag erkänner väl då, jag har två brister, parkera bilen sånt där med tv-spel å grejs... :P)

 

 

 

När vi var nöjda på bibblan styrde vi bilen mot CG där vi först åt en lunchkorv(jag tog en bacon/ost hotdog som var svingod. :P) innan vi gav oss i kast med själva butiken.

Leo rymde in bakvägen vid utcheckningskassorna redan under tiden jag å Viggo åt korv å shoppandet fick utföras med honom i famnen.

Inte skrikandes tack å lov, men shit så tung han börjar bli. :D

Till på köpet ville ju Viggo hemskt gärna titta närmare på vad som gömde sej i fiskdisken så ett tag stod jag med båda barnen i famnen.

Då kom det fram en äldre dam å gav mej en komlimang om att jag var en stark kvinna.   

Jag är ju som ni vet inte CG's största fan utöver köttet/fisken men det är bara där jag får oväntad uppskattning från medmänniskor mitt i mitt småbarnskaos. :)

 

Nu har tröttheten kommit i fatt mej.

SKulle kunna somna stående å jag fattar det bara inte?

Varför är jag alltid så trött när jag är ledig?

Kan det va så att jag är så här trött alla dagar? Men inte hinner känna det när jag jobbar?

Å kan det va så att jag måste gå till doktorn å försöka få remiss till öron å reda ut om jag alltid måste höra såhär dåligt? (det har aldrig blivit bra efter öroninflammationen jag hade i våras... lomhörd till tusen... :()

 

I kväll ska jag bara ligga på soffan å umgås med min man, det är ett som är säkert, både klädparty å champagne i går efter världens tuffaste jobbhelg+vecka.

Jag måste kanske vila mer?

Eller vad vet jag.

Drygt å va trött är det i allafall...

 

Nu ska jag mysa med busungarna här, sen vankas det nån middag med kycklingfärs å marinerade grönsaker. :)

 

Hörs senare!

 

  


  

Av Lisa - 28 augusti 2012 13:08

Alltså. Ärligt talat?
Det här med å parkera...?
Inte min grej. :)

Av Lisa - 28 augusti 2012 11:15


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards