Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2012

Av Lisa - 11 september 2012 07:22

Familjen runt omkring mej sov så gott i morse att jag bara inte kunde låta bli å snooza.
I en kvart extra låg jag kvar. :)
Jag hade gett ganska mycket för att få va hemma i dag jag också, men jag ska förhoppningsvis lära mej en massa nya saker i stället! :)
Skrämmande att man kan va så slut så tidigt på hösten å så nära inpå semestern egentligen.

Tack å liv har båda barnen sovit bra i natt! :)
Nu är de andra också vakna, å Leo är sannerligen pigg som en mört i dag. :)
Härligt å se! ;)

Ha en bra dag!
Hörs senare!

Av Lisa - 10 september 2012 23:01


   

Hemmagjord pizza å cheesecake.

Så firade vi att vi varit föräldrar åt Leo i två år.

Han själv, han sov redan när vi väl fick i oss mat. :)


Ligger nerkrupen i en renbäddad säng å funderar på vad som egentligen hände med den här dagen?

Måndagen den 10 september 2012, Leos två årsdag.

Allt liksom bara stannade ett par timmar för att sen återgå till det gamla vanliga igen som om inget hänt...?!

Märkligt. Å tur att det bara är två han fyller i dag vår Leo, å att han inte är stor nog å förstå skillanden mellan födelsedag å vanlig dag ännu.

Jag tycker det är makalöst trist att det blev som det blev, men huvudsaken är ändå att et verkar gå snabbt över.


Barnen ska naturligtvis va hemma från dagis i morron, å jag kan helt ärligt erkänna att jag gladeligen hade vabbat.

Det känns som jag inte gjort annat än gått i skolan, jobbat å tagit hand om kräkande barn på sista tiden, så en vilodag hade inte varit dumt alls.

Nu är det dock så att jag lektioner på komvux i morron, skola jag inte vill missa alltså, så vabbandet föll på Martins lott i stället.

Jag får fokusera på den lediga helgen, som faktiskt varar i tre dagar denna veckan!


Skulle renskrivit inlämningsuppgiften till i morron i kväll, men har stället legat halvt utslagen i soffan å sett klart säsong tre av True Blood.

Jag är så makalöst trött, å lediga dagar som denna, det blir man inte precis pigg av.

Det är en pärs med sjuka små, det är det verkligen, oavsett om de kräker en hel natt eller bara ett par gånger...


Nu är klockan egentligen på ok för mycket för att ens tänka på å va vaken, men ändå ligger jag här med datorn i knät.


Nu ska jag dock ge mej.

Gonatt å kram på er!


Kul att ni varit så många i dag, ses i morron igen kanske? :)

Av Lisa - 10 september 2012 18:57

Viggo dansar till favoriten Flickan å kråkan.

Leo står i bakgrunden å räknar. :)

  


 



Av Lisa - 10 september 2012 18:34

Piggelinen..?! :)

Leo
Av Lisa - 10 september 2012 15:53

Sjuk liten.
Trött stor.
Rastlös mamma.
Ser på skönheten å odjuret.

Av Lisa - 10 september 2012 14:43

 


Jag vet inte vad det vilar för förbannelse över mina barns födelsedagar men nått är det.

När Viggo fyllde två var han hemma med feber, när han fyllde fyra hittade jag honom sovandes i soffan på dagis med feber.

Å nu, Leo.

På hans två-årsdag.

Ingen feber med nån form av kräksjuka. :(

Han kräkte ner halva köket här å medans jag städade så däckade han.

Stackars barn.

Ursch.

Gjorde vi inte precis det här, eller? :(

Av Lisa - 10 september 2012 12:12

Av Lisa - 10 september 2012 10:55

 

Söndagsmiddagen.
Ryggbiff i skivor som stekts i grillpanna å sen fått en marinad med bla. grillade paprikor hälld över sej. :)

Potatisgratäng, hemmagjord pepparrotsvisp å tomat-säsongens standard sallad med just tomat, mozzarella å basilika. :D

 

I dag fyller ju då min lilla Leo 2 år!

Kan inte fatta att det gått två år sen den där märkliga dagen i Karlskrona när Leo kom till världen med ett oplanerat kejsarsnitt.

Samtidigt känns det som en evighet sen vi ens var hemma nu.

En envis liten solstråle skulle jag nog kalla tvååringen i fråga. :D

Så älskad å självklar i familjen. :)

 

Det var födelsedagsbarnet själv som vaknade först i morse.

Vid halv sex tyckte han det var dags å vakna, för å få ut mesta möjliga av dagen kanske? :)

Jag å Viggo smög ut i köket medan Leo såg på film så lite överraskning å sång å paket på sängen blev det. :)

Batteriet i kameran dog förståss när jag tagit en bild(på finaste storebrodern med paketbricka i famnen!   ).

Det är tur vi lever i smartphone-tiden så det blev blir ändå. :)

 

När barnen(läs: mest Viggo) lekt med Leos nya grejer en stund körde vi till Ica å handlade frallor.

Eller ja, det blev visst en kundvagn full av både ostar å mandelmjöl så nu när jag väl dukat undan all bruch-disk(har haft kiss/bajs/torka golv-pauser gånger flera så jag det ser fortfarande ut som en bomb briserat på köksbordet!) ska jag baka både cheesecake å macaroner. :)

Kan Martin både städa hela huset å måla en massa tegel när han å barnen är själva så borde det ju inte va nån konst eller hur?'

Fast kanske det blir övermäktigt, med tanke på hur långsamt det går med disken...? :P

Cheesecake ska det blir i allafall, så vi kan fira Leo lite redan i kväll.

Kalaset tar vi på söndag sen. :)

 

Hoppas ni har en bra dag ni också. :)

 

Ses snart igen!

 

 

 

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards