Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Njuta av ledigheten...? :)

Av Lisa - 4 oktober 2012 09:12

 

Frallefrukost på den lediga torsdagen.

Ser det inte idylliskt ut så säg? :D

Sannigen är helt annan än just idyllisk.


Väcktes av Viggo vid tio över sex, han gormade å skrek på mej över att jag hade lagt beslag på för mycket av MITT täcke.

Å inte gav han sej heller utan gpade å donade å snart var även en fullkommligt nerkissad Leo också uppe.

Hela sängen var också drabbad så här blir det till å tvätta madrasser i dag.


Efter en film i sängen under förhållandevis lugna former tjatade min fyraåring sej till frallor.

Hade egentligen bara tänkt storhandla på CG senare men föll för frestelsen.

Väl där puttar samma fyra åring omkull sin bror så denne far med bakhuvudet rätt i golvet på Ica.

Lilllebrodern blir förståss supperledsen å gråter så hela Korpadalen hör å innan vi lämnar affären har Viggo lyckats med bedfriten att göra Leo ledsen en andra gång genom att sätta sej ytterst i den där mynt-bilen de har där å på så sätt helt stoppa Leo från å testköra.


Jag fattar inte vad som flugit i den där Viggo:n.

Han är odräglig å ego å det gör mej så ledsen.

Tvi. :(


Inte blev det mycket bättre när barnen ätit färdigt heller.

Leo gallskrek nyss här jämte mej non-stop för att jag ville äta klart.

När jag återvände till bordet för å avsluta min frukost efter att ha tvättat barn å fixat för dem hade kattskrället barslickat min macka från smör. :(

Då gav jag upp å dukade undan maten.


Å allt detta har hänt innan jag ens fått ner dagens första kaffe.

Hej hej huvudvärk liksom! :)


Med kaosen avklarad ska jag faktiskt tala om att jag visst njuter av ledigheten.

Ta dagen lite som den  kommer, plocka å pula å lyssna på barn som faktiskt får varandra å skratta på ett sätt än nån annan kan.   

Vi ska storhandla å laga riktig middag å kanske till å med baka nått.

Å så ska vi installera larm å tvätta vidare å leka en massa.

Å invetera å sorter kaffekapslar å äntligen få tummen ur å beställa nya ljus. :D


Ha en bra torsdag!

Det ska vi ha i allafall. :D

 
 
Ingen bild

Tacksam mamma

4 oktober 2012 11:08

TACK för att du vågar visa hur verkligheten ser ut! :) När jag läser i din blogg om trotsiga barn, kaosartade middagar, guld-stunder, känslostormar och lycka så känner jag igen mig. Det är så skönt att få bekräftelse på att livet är just såhär. TACK!

Lisa

4 oktober 2012 12:06

Tack själv! Jag blir tårögd här!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards