Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lisa - 26 oktober 2012 15:53

Skulle köpa pås-pommes, lövbiff, burk-bea å godis...
Pommesen glömde jag men ostar, kex å pepparkakor, det fick jag med mej...?! :)

Av Lisa - 26 oktober 2012 06:38

När mannen ska förstå att väskorna, alltid, ska me hem från dagis? :P

Av Lisa - 26 oktober 2012 06:04

Sista arbetsdagen väntar, sen är det ledig helg som gäller! :)
Har en skrik å bråk morron här, Viggo vill inte stiga upp å kläderna dugar som vanligt inte... Vad gör man? :P

Det är minusgrader ute å vi ska faktiskt ta bilen för å hinna handla efter jobb å dagis men innan fotbollen.

I kväll sen ska vi hämta thaimat(från stan!?) å umgås lite bara min man och jag!

Ha en bra dag! :)

Av Lisa - 25 oktober 2012 12:35

Gah! Trodde jag skulle piggna till mer å mer under förmiddagen, men tji fick jag. :(

Jag fryser å känner mej matt å jag har naturligtvis varken tid eller lust med nån sjukdom just nu.

Hoppas det ordnar upp sej fortare än kvickt.

Håller på å läser för fullt här, men har precis tagit mej en middagspaus å passar på å skriva ett litet inlägg också. :P

Om ingenting ses det ut som.

Så är det bara, har man tid å blogga gör man det oavsett hur intressant eller ointressant inlägget blir. :P


Vi har fått en räkning från barnomsorgen som menar på att jag angett för låg inkomst för 2010..?!

Jag är ruggigt tveksam på om det stämmer, dels för att vi enligt Martin alltid betalat högsta avgiften å dels för att jag faktiskt var föräldraledig, tjänade minimalt då å dessutom sa upp barnomsorgsplatsen redan på sommaren. Hmmm.

Inte finns nån å få tag på i dag heller, de har bara telefontid på tisdagar å onsdagar nämligen.

Sånna här grejer känns så himla onödiga, tar tid å funderingar i anspråk som man kunde använt vettigare.


Nu ska jag fortsätta en timme till här innan det är dags å cykla till jobbet! :)


Kram å hej på er!

Av Lisa - 25 oktober 2012 11:27

 

   


När jag var i Jönköping i helgen passade jag på att spinga inom Make Up Store på A6 i jakt på ett nytt puder å en vardags-ögonskugga.

Med mej i påsen fick jag en vit, rosaskimmrande skugga å ett Aqua cooling powder utan färg.


Pudret måste jag säga håller måttet utmärkt då det jag var ute efter var något som håller huden matt efter en svettig dag på jobbet.

Jag är nöjd å kan varmt rekommendra denna produkt.

Av Lisa - 25 oktober 2012 10:20

 

Sandra ur-tjusiga dukning inför gårdagens middag å vinlotteri. :)



Barnen hade den goda smaken att faktiskt sova ända till halv åtta i dag.

Två timmar längre än vanligt alltså å så så tacksamt just i dag.

Inte för att det blev en särskilt hård vinlotteri-kväll, jag kom hem vid elvatiden med kroppen full av feber snarare än vin.

Har legat å frossat å svettas om vartannat hela natten å drömt konstiga drömmar där vi var i NY å träffade på Hollywood-frun Gunilla...?!

I dag är febern borta man kroppen är inte vad den borde. Halsen är tjock, bihålorna dunkar å min redan tidigare urusla hörsel är både en å två snäpp sämre än vanligt.


Ändock. Barnen är avlämnade på förskolan å jag ska läsa in mej på det här salutogent synsätt under förmiddagen. Allt för å kunna lösa den idivduella uppgiften i Växjö-kursen äldre och sjuk.

Klockan två ska jag befinna mej på arbetet å förhoppningsvis praktisera mina kunskaper. :D


Ska bädda ner mej i en fåtölj med en varm kopp kaffe å en pläd å skumma igenom den bok jag lånat på ämnet.

Det ska dock erkännas att jag inte har nån lust alls i dag.

Jag vill hämta hem barnen å lyssna på alla deras idéer å bara umgås med dem å så vill jag städa.

Å röjja i garderober, skruva upp hyllor å krokar å få ordning i åtminstone en kaos.

Nu är jag tyvärr en såndär person som fötts med tummen mitt i handen å är trots flertalet försök ganska så oförmögen att hantera den enklaste av skruvdragare. Annars hade jag kunnat klämma in lite sånt fix i plugg-pauserna.


Ha en bra dag allihopa.

Så hörs vi igen! :)


Av Lisa - 24 oktober 2012 13:27

Har hållit på å plockat å fixat å städat sen vi kom hem från öppna förskolan.

Tar en paus nu för å surfa julklappar å adventskalendrar.


Under tiden jag röjt här med dammsugaren i högsta hugg har jag tänkt å tänkt å tänkt.

I bland önskar jag att jag hade en anonym blogg, så jag kunde skrivit av mej lite av de so0m snurrar i huvudet å tynger mej.

Det innebär dock att andra som själva inte väljer att anförtro en massa okända sina problem i andra hand gör det via mej så det kan jag inte.

Inte nu, å inte på djupet.

Jag hoppas det här går å lösa på nått vis.

Men bollen ligger inte hos mej ens så det spelar ingen roll hur mycket jag kämpar.

Kryptiskt. Tråkigt. Ja. Men nu vet ni i allafall jag inte är på topp just nu.



------------------------------------------



På tal om nått helt annat så funderar jag faktiskt på att införskaffa färdiga adventskalendrar till barnen i år. Ni vet sånna där förfyllda från Lego eller Playmobil..?

Kan man va så bekväm? Det kan man va? :D

Jag får skylla på att jag jobbar 80% å samtidigt pluggar 100%, eller hur? :P

Sen är det ju julklapparna då(sjukt å planera det här i oktober, är det inte? :P).

Till Viggo finns det hur mycket playmo som helst som han både vill ha å inte har, men Leo, vad i hela friden ska vi ge honom?

 

Nu ska jag fortsätta med mitt röjjande här å sen väntas det mormor-besök å vinlotteri-träff med fina flickor. :)

 

Kram på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards