Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Gokväll. :D

Av Lisa - 20 november 2012 20:32

 

Pulled beef blev det i dag ja.

I dag gjord på nötbog som täckts med en blandning av ketschup(ca 1 dl) mald koriander, spiskummin å salt samt hackad gul lök å vitlök.

Sen häller man ca 1 dl vatten i formen, trycker fast bakplåtspapper runt omkring köttbiten å har den i ugnen i 100 grader så länge som möjligt, gärna upp emot sex timmar. :D

Vi serverade det möra köttet till natchostallrik å diverse såser. :D

 


Är helt slut.

Det är betydligt slitigare för kroppen å framför allt huvudet att vara hemma med isolerade barn än å jobba.

Jisses säger jag bara. Viggo har pratat å pratat å pratat utan uppehåll å varit så rastlös å uttråkad trots att han haft å göra å Leo å hans humör är intensivt på sitt vis.

Jag har varit en värdelös mamma bitvis, å det har jag dåligt samvete för, till tusen, men jag är inte mer än människa.

Vi har lekt en massa i dag åtminstone. Å storstädat. Här har nog aldrig varit så rent.

Har skrubbat överallt.

Ända fördelen med kräksjuka är att allt saneras, inklusive överdrag till bäddmadrasser å alla kuddar. :D


Vi bröt karantänen på eftermiddagen å körde till Ica.

Omg, vilken kaos.

Barn som inte varit utanför hemmet på tre dagar i affären, vad f*n trodde jag? :P

Vi fick med oss allt utom glögg, saffran å knäckebröd, men det är ju andra sidan inte nått man inte klarar sej utan, det skulle va glöggen då möjligen. :D


I morron ska jag kompensera barnen genom att åka till Andy's lekland i Kristianstad.

Med oss tar vi flickorna Loorentz å hoppas på att barnen gillar det. :D


Nu ska jag krypa ner å lägga mej tror jag bestämt, det där med CL roar mej föga nämligen. :D


Kram å gonatt på er!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards