Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Lisa - 21 november 2012 18:39

 

En duddig bild på gänget i stora rutchkanan,

alla utom Anna fastnade åtminstone någorlunda. :D


Alltså.

Jag älskar nya bilen.

I går sa jag till Martin att vi planerade att köra till Kristiansatd ett par timmar för att leka på lekland.

Vet ni vad jag fick för svar?

Bra, bilen måste rulla...!

Say what liksom?

När vi hade den gamla bilen var det sura miner bara jag skulle köra till Mörrum. :P

Jag tror det beror på det här med diselmotorn, men jag vet inte, för det är då rakt inte jag som tankar i den här familjen(även fast jag faktiskt gjorde det i dag. :P)

Njuter av friheten gör jag i allafall, å av tanken på att man inte blir ruinerad av å köra ett par mil längre. :D

 

Dagens andra insikt är att det här med å långköra till Växjö faktiskt gynnat min känsla för bilkörning.

För det första, bara att köra till Kristianstad frivilligt, det hade jag nog inte ens gjort innan å för det andra har jag kört om flertalet lastbilar på vägen också. :D

 

Leklandet i sej var toppen, å jag måste säg att det var bättre än Karlskronas.

Barnen gillade det också. SKarpt! :D

 

När vi kom hem lagade vi kanel-kryddade köttbullar, potatisgratäng(gillar inte janssons!) å skinka med nygjord senap. :D

 

Sen har jaag ägnat en timme åt att lipa å deppa över hur vidrigt Viggo beter sej i mellanåt, gnäller å gnylar, ljuger å gör tvärtemot vad vi säger.

Måtte det bero på den västa trotsperioden so far, annars har vi verkligen misslyckats med allt vad uppfostran heter på det barnet. :(

 

I morron är det slut på ledigheten för den här gången.

Men jag jobbar bara två pass å sen tar jag helg igen. :D

Å i morronkväll ska jag ut å äta med mina jobbarkompisar på Harrys i stan. :D

Jag planerar att äta hamburgare å ta mej ett glas rött när jag har förmånen att åka. :D

 

Nu ska jag somna barn här. :)

Kram å hej!

 

 

Av Lisa - 21 november 2012 16:51

Efter en härlig dag på leklandet varvar vi ner med julsångs-preimär å griljering av skinka. :D

Det blir litet julbord på menyn i dag, det är ju trots allt bara en månad kvar till jul nu. :D


Av Lisa - 21 november 2012 13:53

Varma chips! :)

Av Lisa - 21 november 2012 13:44

Varma chips! :)

Av Lisa - 21 november 2012 11:53

Av Lisa - 21 november 2012 10:27

Glada barn! <3

Av Lisa - 21 november 2012 09:41

Nu är jag i gång! :)

Av Lisa - 21 november 2012 08:07

Med att mysa å lipa till trassel! :)
Snart dags för frukost.
Sen blir det Lekland!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards