Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Lisa - 25 november 2012 19:57

     

Adventsstjärnor å ett par julblommor har kommit upp.

Å i år har vi även ett gäng stakar(hämtade från mamman. :P) å nya gardiner.

Fick till de där hissgardinerna hjälpligt med hjälp av knappnålar, men det krävs nog rundstavar för ett bra resultat... :D



Oj så kul det va å följa med å bada. Viggo var verkligen superduktig på det här med simträning å båda busarna dök från bassängkanterna som ingenting! :D

Vi badade länge å väl å Viggo som först tvärvägrat att åka med hade inte ens tid å fika utan bara badade å badade.

Han visade att han kan flyta helt själv å stretade på med arm å bentag. Så duktig så!

Leo han var överallt å ingenstans han, så orädd å halvtgalen som han är. :D


När vi var redo att åka hem kom samtalet som klargjorde att i dag var dagen som min farfar, 89 år gammal, somnade in för gott.

Jag skulle ljuga om jag sa att vi stod varandra nära, men det känns ändå märkligt tomt., att någon som alltid funnits inte gör det mer.

Å framför allt är det ju om min egen älskade pappas pappa å det är det som gör mest ont i mej i kväll.

Tungt känns det. Å väldigt, väldigt märkligt..!


Eftermiddagen har vi ägnat åt att adventspynta som ni vet, men känslan ville inte riktigt infinna sej.

Trots att Viggo var så inspirerad att han tog på jul-skjorta, röd slips å tomteluva å att jag faktiskt måste säga att min känsla för inredning har ökat sen förra året. :)


Resterande söndagkväll spenderar jag i soffan.

I morron drar vi äntlien i gång med nya uppgifterna i Växjö-utbildningen, har känt mej riktigt stressad över dem i veckan, men inte fått i hop tid till å plugga.

Men i morron som sagt, då börjar jag på förmiddagen å sen blir det kvällsjobb!

Kram å gonatt på er!


Av Lisa - 25 november 2012 15:36

Alltså.
Jag blir (som jag förmodat!) inte klok på hur man får dessa gardinerna att hänga snyggt...?!
Mysigt är det ändå! :)

Av Lisa - 25 november 2012 10:14

Av Lisa - 25 november 2012 09:08


  Ett av gårdagens fynd. :D

Söt tavla med julig text. :)


Här sitter vi mest å väntar på å bli upphämtad av mormorn å morfarn.

Leo har frågat efter dem sen han slog upp ögonen i morse å det ska bli så kul å få se mina små vildar i vattnet å att bada i ett badhus som jag gillar till skillnad från de två senaste gångerna vi badat på Väggabadet.



När vi kommer hem hoppas jag att Martin både hunnit slipa klart golvet i tvättstugan å putsat fönstren så stjärnor å julgardiner kan sättas upp. :D

Jobbar hela nästa helg så det känns mer som det är läge å fixa adventsfint redan i dag. :)

Inte mej emot, tänker satsa på glöggmys å julmusik å hela kittet. :D


Söndag. Jag säger ju det. Den bästa dagen! :D




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards