Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Halloj halloj. :)

Av Lisa - 3 december 2012 09:44

 

Årets adventsljusstake. Den fattiga versionen.

Den är i plåt å köpt på Ica, siffrorna hittade jag på BlomExtra i Mjällby. :)

Väntar på ett paket från panduro, å då ska ni få se den igen. :)

 

Go förmiddag på er i stugorna.

Här var det vaket redan innan sex i morse som vanligt, men det går ingen nöd på oss för det. :)

Verklighetesflykten i form av SOA var inte så hemskt lyckad ur ångestdämpande synvinkel i å med att vi såg de två sista avsnitten på säsong 1, å de mina vänner, de var inte nådiga! Gah.

Tur vi har fler säsonger att forstsätta med. :D

 

Gårdagens stress å olust känslor berodde till största del på tankarna på hur länge Leo ska va full med blåsor.

Nu lider han inte själv längre, utan är sitt vanliga glada jag, men vi har ju ännu inte fått konstaterat vad det är, om det smittar eller hur länge han behöver va hemma från dagis.

Det sistnämda är mitt stora stressmoment.

Vabba har jag inga problem med, det finns (oftast) vikarier å jobbet står inte å faller med mej(tvärtom då jag faktiskt suger på mitt jobb just nu!) men nu är det ju så att jag försöker plugga också.

Å det är omöjligt att få i hop när barnen är hemma på dagtid å på kvällstid är jag på tok trött. :(

Det är två individuella uppgifter den här gången, som ska va klara senast den 16/12 å jag har inte ens hunnit börja. :(

I dag känns det dock inte alls lika tungt som i går. I värsta fall får Martin vabba å sen får jag köra in till bibblan eller nått å sätta mej en heldag å försöka få i hop vad jag kan....

 

Dagen i dag är redan i full gång. Viggo kom precis in efter att ha pulat ute i snön i närapå en timme å här inne har jag dragit å koka julskinka medan Leo spelar alla spel vi äger på samma gång. :P

Oturligt nog verkar stektermometern gett mej sej just i dag såjag får beräkna koktiden the old fashion way, men det ska nog funka det med. :D

 

I eftermiddag ska vi till BVC å hörseltesta Viggo å menigen var att hans öron skulle spolas, men jag är en urusel mamma å har glömt revaxöra honom nu innan så det blir nog inte av. :(

Förhoppningsvis kan distriktssköterskorna även tala om vad som drabbat Leo så vi kan planera veckan sen.

 

I kväll är det julbordsdags igen. Skinka, stark senap, västerbottenpaj, gratäng å köttbullar. :)

 

Nu ska jag jaga i fatt Leo å ta på honom kalsonger för han har dumpat de paret han hade i tvätten å springer glatt runt här med rumpan bar. :)

Vi hörs igen sen hörrni. :D

Kram å hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards