Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 16 januari 2013 11:58

 

Bytte min julklapp från Gustav å Elin(fick dubbletter) till ett kvarnset. :D

Tanken är att de ska innehålla svart respektive vitpeppar. :D

 

Drog en snabb repa in till stan när jag lämnat barnen.

CG, Cervera, Apoteket, Hälsokosten å Granngården hann jag med på en timme innan jag slog mej ner framför min dator igen.

 

Det flyter väl lite lättare i dag måste jag säga, men jag har lite svårt å se hur jag ska hinna med alla uppgifter ändå.

Har tre timmar till på mej i dag förvisso, å vem vet, jag kanske hinner mer än vad jag tror? :D

 

Längtar till i morron, då jag är ledig på riktigt. :D

Jag ska ta barnen med mej till Kristanstad där vi ska möta upp Hofflanders på leklandet. :D

Har inte avslöjat för Viggo än vad vi ska hitta på, utan det ska bli en överraskning. :P

På fredag ska vi med ut å långköra, med Kalmar å examensfirande som mål.

Tänk att jag har en lillebror som högskoleutbildat sej å är färdig sjuksköterska?   

Är galet impad av honom. :)

 

Nu ska jag kämpa vidare här, å om bara några fjuttiga månader har jag med en examen, ingen högskolestatus precis, men väl en titel. :)

 

Kram å hej!


Av Lisa - 16 januari 2013 06:36

Har sovit bra faktiskt.
I dag fortsätter pluggandet, varvat med ett par ärenden, mer långkok å förhoppningsvis flera ton med livsglädje!

Men först lite mys till i sängen!
Gomorron! :)

Av Lisa - 15 januari 2013 21:19

Nu känner jag mej stressad över att jag ligger på soffa å försöker vila också?!
Kanske ska ta tag i det där med terapi...?

Av Lisa - 15 januari 2013 20:20

Är ganska tom å trött.

Knäckt över hur dåligt det gått med skrivandet i dag, trots att jag verkligen suttit konstant framför datorn hela dagen. :(

Hoppas det lossnar i morron, för nästa söndag ska alla sju uppgifterna vara klara.

Gaaaah.

I morron bara måste jag vakna på min positiva sida, för jag pallar inte med fler sånna här dystra dagar.

Enough is enough, helt enkelt.

Nya tag i morron. :)

Av Lisa - 15 januari 2013 18:37

Ett matmagasin.
En latte.
Ice age 2.
Å en trött pojke på armen.

Bort, bort, allt negativt! :)

Av Lisa - 15 januari 2013 16:01

 

Leo har bäddat ner sej på favoritstället(framför tv:n) å Viggo ägnar sej åt sin nya hobby, nämligen att rita. :)




Hann inte mer än komma innanför dörren med barn å matkassar innan Leo ställde sej å kissade på en pall på Viggos rum.

Innan jag ens hunnit torka upp hade Viggo hällt ut en flaska vatten på samma golv.

Gah, liksom, är det konstigt att man inte hinner andas?


Nu har lugnet lagt sej någorlunda å jag har precis avslutat en efterlängtat samtal.

Min LIA-plats är klar.

Jag får va alla sex veckorna på en daglig verksamhet för personer med minnesproblematik i stan. :D

Hurra, hurra, hurra! :D

En tygnd som lyfts från axlarna i allafall.

Nu måste jag bara ansöka om tjänstledigt också, sen är hela den biten löst. :D


Nu ska jag förbereda middagens pulled pork, å alla dess tillbehör. :)

Vi hörs senare! :)

Av Lisa - 15 januari 2013 14:03

Försökte muntra upp mej med en dusch å snygga sockar.
Gick väl inget vidare.
Kämpar på å testar lite matshopping i samma syfte!

Av Lisa - 15 januari 2013 11:11

Suck alltså.

Jag har ungefär alla negativa känslor man kan ha just nu.

Känner mej stressad, misslyckad, omotiverad, orolig, arg å ledsen.

Känns som jag är världens sämsta mamma, världens sämsta undersköterska å student å framför allt världshistoriens sämsta fru.

Har tagit på mej väldigt mycket med både jobb å studier mitt i småbarnskaoset, det är jag väl medveten om, men självförverkligandet det innebär både ge mej mer tillfredsställelse tycker jag.


Just nu känns det som jag inte orkar någonting. Jag vill mest bara ge upp å lägga mej å sova fram till sommaren.

Är så ledsen för Leo's situation på förskolan å i dag gick det upp för mej att Viggo's absoluta favorit bland kompisarna är född 07 å inte 08 som Viggo så de kommer inte följas åt så som jag hoppats. :(

Jag har liksom ingen gundstyrka kvar utan minsta lilla påverkar mej så in i norden.

Nederlag i skolan å bråk med barnen å mannen.


Håller på å bli tokig.

Jag måste göra nått.

Vad som helst.

Hitta en lösning.

Å orka kämpa.


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards