Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 23 januari 2013 14:06

Jag är inte den som är hemlig av mej med sånt det brukar shyssas med. :D

(lön, vad man röstar på eller betyg..)

Jag skryter i stället jag. :)

 

En hel massa högsta betyg där ja. :)

Fick tillbaka sista demensuppgiften där jag fick VG å det innebär även det som slutbetyg i kursen!

Jag är ju rätt bra ändå. :)

 

 

(Förrutom G:na i första kursen då å på den där retfulla demensuppgiften! :D)

Av Lisa - 23 januari 2013 12:43

 

LCHF-pannkakor med grädde å blåbär. :)

 

Om exakt en månad är det fem år sedan vårt första barn föddes.

FEM ÅR? Kan ni fatta? :)

Har lunchpaus i studierna å surfar kalasprylar, tänkte nämligen va lite förberedd för ovanlighetens skull. :)

Barnet själv vill, i allafall senast i går, ha spöktema på sitt barnkalas.

Har kollat HÄR och HÄR, men just spökgrejer var det dåligt med. :(

Får se om vi kanske kan nöja oss med ett annat tema eller så får den icke-pyssliga morsan bita i det sura äpplet å försöka skapa nått på egen hand. :)

Viggo vill bjuda en hel massa kompisar med, å jag är inte den som har hjärta att begränsa så värst mycket så det lär bli fullt av ungar här, det är ett som är säkert. :)

 

Såhär liten var han när han var ny.

Min underbara Viggo.

Fatta hur mycket roligare vi har sen du kom? :)

 

Å Leo-bebis.

Vårt fina lilla busfrö som fyller 3 till hösten. :)

 

För övrigt känns det helt plötsligt å mitt i den här intensiva skol-jobb-perioden att jag är i fas med mitt liv å hinner med vad jag vill..?! :D (även fast jag inte är helt klar med uppgifterna... :P)

Märkligt hur bitar bara kan falla på plats. Våren är upplanerad med tjänstledighet å praktik å innan jag vet ordet av är det väl dags för Leos födelsedag också... :)

 

Nu ska jag ta mej samman de sista timmarna innan jag går(latmasken suckar högt!) å hämtar hem kidsen mina. :)

Av Lisa - 23 januari 2013 11:14

Anledningen till mitt plötsliga klockletande har sin orsak i att det medföljde nån slags tidtagar-apparat med inbyggd klocka till Martins eltandborste.

Denna har stått på en hylla ovanför handfatet ända tills i går då den gick i golvet å sprack.

Det visade sej ganska så omgående att vanan att kolla på klockan i badrummet blivit djupt rotad i mej. :D

Alltså, måste jag snarast införskaffa ett nytt litet ur.

Efter tips på fejjan(var annars?) fick jag napp på den här från Clas Ohlsson.

Kunde kanske va nått, fast i den svarta varianten då. :)

 

Av Lisa - 23 januari 2013 09:00

Lämnade barnen redan halv åtta i dag.

Allt för att verkligen hinna med så mycket som möjligt av skoluppgifterna.

Har varit galet effektiv sen jag kom hem faktiskt å lyckats göra klart flertalet uppgifter redan.

Men jag har kört fast på en.

Mest för att jag inte förstår vad läraren vill ha ut av den.

Har mailat alltihop till min personliga studiehandledare Sandra i hopp om hjälp. :D


I övrigt känner jag mej lite sliten. Leo har flummat omkring till å från hela natten.

Han sover oroligt när han sovit på dagen, det är ett som är säkert.

Men han pallar heller inte att va på dagis utan å sova en stund där efter maten.


Dags å fortsätta arbetet här. Det finns ju hopp om att jag hinner klart åtminstone. Med eller utan VG denna gången. :D


I dag släpps House of Lolas vårkollektion för hemförsäljning,

hittade denna sneakpeak på deras FB-sida.

 

 


Åååå vilken klänning säger jag bara, det är min stil det där. :)

På måndag kommer allt upp i webshopen. :D


Av Lisa - 22 januari 2013 20:49

Bloggservern buggade å Martin kollar på ytterligare ett skitprogram i linje med hans fruktansvärda tv-smak nämligen "Svenska Rivieran"

Dessutom somnade han halvvägs, men tror ni jag bytte kanal för det? :)


Snacka om uttråkat läge eller vad? :D

Har ägnat min timme i radiotystnad åt att leta efter den perfekta lilla klockan.

Typ väckarklocka i pastellfärg, lite retro liksom, men små silver kulor till fötter...

Jag har dock inte funnit nått ditåt alls än.

Synd.


Annars har jag ju jobbat i dag.

Fått lite uträttat tycker jag, men det är nog ändå mitt största stressmoment just nu, det här med att jag är på jobbet mer sällan.

Annars känns det där tiodagars-passet inte så jobbigt ännu faktiskt.

2 down å 7 to go liksom. :)

Får göra det bästa av läget helt enkelt. :D

Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtar till April å Maj, då jag bara ska ägna mej åt praktik(utan en massa uppgifter med från skolan hoppas jag..).

 

Viggo hade en kompis med sej hem från dagis å eftermiddagen å kvällen fortsatte i ett lugnt tempo.

På dagis har det dessutom bestämts att om Leo inte blir förvirrad av det ska han bara äta lunch på sin avdelning å övriga mål på mellanavdelningen där han faktiskt håller till mest även fast där är fulltecknat med barn.

Hurra till det. Även om det inte funkar, är det det yttersta beviset på att de inte ignorerar mej, eller framför allt Leo. :)

 

Nu dog tv:n här också, precis när Svenska Hollywood-fruar började....

Ooooh så synd. Eller inte..? :P

Martin har inte ens märkt nått, utan snarkar vidare... Sittande?

 

Vad ska man säga?

Ännu en vanlig dag i det Arvidssonska hemmet. :D

 

Ska bara vänta in tvättmaskinen, sen går jag å lägger mej.

I morron fylls dagen med sista plugg-rycket i läkemedelskursen, på måndag startar vi nämligen organisation å ledarskap. :D

Hoppas det bara blir lite sammanfattning å så över tills fredag, så jag hinner klart innan deadline. :D

Kram på er. :)

Av Lisa - 22 januari 2013 18:38

Såhär låg vi hela natten också, min stora, fina son å jag. <3

Av Lisa - 22 januari 2013 17:03

Ugnsrostade grönsaker, kycklingbiffar å curry-aioli förståss! :)
Bra grejer såhär på en helt vanlig tisdag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards