Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Lisa - 1 mars 2013 22:12

Godispåsarna är klara! :)

Av Lisa - 1 mars 2013 20:20

Älska fredagar! :)

Av Lisa - 1 mars 2013 18:19

Räkcocktail maxim, med färska räkor från fiskdisken dagen till ära! :)

Av Lisa - 1 mars 2013 15:45

 

En såntdär stund som man måste va förälder för att inse lyxen i.

Varm latte å en bit choklad medan barnen badar, det är livskvalité det. :)


Vi är hemkomna från CG å har varit ute i trädgården en stund. Tio grader å sol är det, å det känns verkligen som vår ute. Vinden är dock fortfarande vinterkall, men det inger hopp, det gör det. :)

Barnen ar kommit upp igen efter att ha spenderat över timmen i badkaret. :)

Vi har rullat ner persiennerna å fredagsmyser med chips framför saltkråkan i väntan på pappan i familjen.


Hoppas det fina vädret är här för å stanna, för allt känns genast mycket lättare. :)

Vårkänslor hos mej kommer alltid med en lust att inreda å göra om hemma.

Jag vill till ikea. Hemskt, hemskt gärna.

Tycker bland annat att det börjar bli dags att göra sej av med skötbordet, men eftersom vi förvarar en massa i det tänker jag ersätta det med nått skåp. Typ det på bilden. :D

Å så vill jag faktiskt spana in deras utbud av konstgjorda krukväxter då de i Leos fönster bara dör hela tiden.

Å så har vi ju fortfarande inte köpt möblen vi ska ha i lekrummet heller.

Kanske kan man kombinera det hela med en natt i Kalmar? :)


Nu ska jag faktiskt slappa en stund innan barnens gourmet-middag ska tillagas. De har önskat falukorv å mjölk-makaroner. :)


Hörs lite senare. :)

  
  

Av Lisa - 1 mars 2013 12:19

Vår-klädda pojkar äter korv på citygross! :)

Av Lisa - 1 mars 2013 10:46

Är helt imponerad över hur väl de kommer överens i dag! :)

Det är sånna här dagar jag önskar att man kunde va hemmafru på heltid!
Glada barn, sol ute å bara en allmänt skön känsla! :)
Drömma går ju! :)

Av Lisa - 1 mars 2013 08:45

 

Två små kärlekar ropade in mej i sovrummet för att "visa hur söta de var".

Jag kunde inte precis säga emot, herregud sånna gullungar de kan va. :)

De ligger faktiskt fortfarande kvar å ser på film, utan bråk. Än så länge. *peppar peppar*


Denna fredagen den 1 mars finns det faktiskt hopp om våren i Asarum.

Solsken å fågelkvitter å förhoppningsvis ett par plusgrader sen längre fram på dagen. :)

Jag hoppas hinna sätta lite frön under helgen faktiskt, för det har jag inte alls hunnit med tidigare som jag egentligen tänkt.


Har precis klubbat kvällens fredagsmeny, det blir det här, det här å det här. :)

Hoppas bara jag hittar nått fullgott GF-alternativ till ciabattan... :)


Dagen i dag vet ni redan planen för, städning å handling.

Citygross med korv-lunch blir utflykten för dagen å jag ska alldeles strax dra fram med dammusgaren, till Viggos stora förtret.

Han tycket nämligen inte alls att vi skulle dammsuga i dag för "han orkar inte höra på det ljudet!" :)


Viggo ska få som han vill en stund till, för jag bara måste dricka en varm ljummen kopp kaffe innan jag drar i gång.

Termosmuggarna är i diskmaskinen, så jag dricker kaffe ur en vanlig mugg i dag å har redan hällt en hel kopp som blivit kall.

Handdiska liksom, vad är det? :)


Anyway, ska passa på å ta ett span ur årets första bok-rea fynd också. :)

 

Ha en bra fredag!

Kram på er! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards