Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2013

Av Lisa - 28 mars 2013 18:02

Inte ett enda jag testat innan. :)
Håll tummarna! :)

Av Lisa - 28 mars 2013 17:30

Efter att ha hållt i gång non-stop under hela denna lediga dag är det nu dags att åka på vinlotteri-träff! :)

Mat, vin å högvinsten(hoppas går ju! :P) i trevlig sällskap! :)
Bra grej det där att faktiskt träffas regelbundet! :)

Av Lisa - 28 mars 2013 16:03

Ny sorts doftljus.
Woodwick.
Köpta på cervera.

Av Lisa - 28 mars 2013 14:15

Påskris alltså.
Döfint hos andra.
Skitfult hos oss.

Nu är jag ännu surare...!

Av Lisa - 28 mars 2013 12:59

Leo sitter å dingnlar med benen i kundvagnen på Ica.

"mamma, nu sparkar jag dej i pungen"

"tänk för att du inte gör det, för jag har ingen pung"

"men det har min pappa!"

 


Förmiddagen är över i just nu hatar jag att jag är ledig i dag.

För när man är ledig hinner man se hur fullt det är över allt.

Fulla tvättkorgar, full soppåse, överfulla barnrum, fullt av grus i hallen, fullbelamrade köksbänkar å extemt fullt av diverse skit som ligger på fel ställe men aldrig plockas undan...! :(

Jag är nästan panikslagen å vet inte var jag ska börja med av allt kaos.


Samtidigt är det hela tiden någon som skriker mamma eller gnäller av andra anledningar..

Å Viggo tjatar mej sönder å samman om de där påsksakerna jag lovat att vi ska ta fram i dag.

Känns ju liksom som att jag måste städa INNAN vi stälelr fram ännu mer bråte...

Dessutom tappade jag lusten när jag kom hem från Ica å insåg att det enda påskiga jag egentligen vill ha är ett gult blockljus jämte buketten med påsklijor på bordet, å det köpte jag inte. :(


Jag avskyr att va sur. Hoppas verkligen det går över.

Snarast!


Av Lisa - 28 mars 2013 10:16

Vi ligger bra till tidsmässigt å Leo är solstrålen själv! :)
Bara bolaget kvar nu.
Sen hämtar vi Viggon igen å drar vidare till Ica! :)

Av Lisa - 28 mars 2013 08:54

Men väl häx-katten Svartis! :)
Är han inte söt? :)

Naturligtvis är ansiktsfärgerna puts väck när man ska använda dem, men det löste vi ändå! :)
Viggo är dock hemskt upprörd över det faktum att festen ska äga rum utomhus. För hans tanke var tydligen att krypa på knäna å gå in i sin katt-roll helhjärtat! :)

Av Lisa - 28 mars 2013 06:30

Vaken precis lika tidigt som vanligt.
Men i bland är det verkligen skönt att få stanna kvar i sängen å slumra en stund extra jämte filmtittande små.

I dag har vi som sagt lite å stå i.
Viggo har lagt till påskpynta på att-göra-listan, tur nån håller ordning, för det har jag inte haft en tanke på. :)

Tar ni långhelg i dag hörrni? :)
Själv njuter jag av den lediga dagen i dag, sen väntar tre jobbdagar.
Men lite påskfirande hinner jag med! ;)

Ha en fin torsdag. Hörs sen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards