Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2013

Av Lisa - 21 mars 2013 05:59

Tidig start i dag.
Natten har varit helt okej, Viggo stannade i den egna sängen fram till morronkvisten å det är min rygg tacksam för.
Den är för övrigt bättre i dag. Tack å lov!

Börjar sju å ska försöka komma i från jobbet strax innan tre för att gå på Leos utv.Samtal på dagis.

Det ser ut som snön har kommit under natten, men det är bara ett tunt lager vitt å inga mängder alls. ;)

Av Lisa - 20 mars 2013 22:42

Var ska jag nu sova i natt? :)

Av Lisa - 20 mars 2013 21:58

Ska upp å jobba tidigt i morron bitti å borde sova men ändå måste jag bara se ett litet avsnitt till. :P

(Ni får ursäkta min VD-koma, men ni vet hur jag är med mina serier!)

Av Lisa - 20 mars 2013 20:38

Lite ost å kex å ölkorvar hittades i gömmorna. :)

Heja heja Carl säger jag! :)
Å Martin hejar såklart på Magnus! :)

Av Lisa - 20 mars 2013 17:38

 

Jo.

Jag förälskade ju mej i ett recept från Jamie Olivers 15 min meals.

Hittade det på hans site.

Det blev vissa modifieringar.

Efter att ha översatt köttet till sidfläsk gjorde jag en snabb avvägning, å ersatte det med lövbiff.

Så nån pork tacos kan vi inte kalla det, men i övrigt har jag följt receptet, i det stora hela. :D

Å här kommer mitt svenska recept på:

Ultimate pork tacos! :)


Rosta runt en matsked fänkålsfrön i en torr stekpanna, häll på olja å stek strimlad lövbiff kryddad med rökt paprika-pulver, salt å peppar tills köttet fått färg.


Värm olivolja i en gryta, häll i en matsked kumminfrön å två skivade salladslökar å två vitlöksklyftor å fräs en stund.

Tillsätt 400 gram konserverade svarta bönor plus spade de ligger i.

Koka i hop till en "gröt"(tar ca 10-15 minuter), salta å peppra.


Gör en sallad med av 2 hjärtsalladshuvuden(eller nån annan sallad, just hjärtsallad var inget speciellt.. :P) 1 tärnat äpple, 1 tärnad avocado, 1 stor tomat, 1 skivad chili å en näve färsk koriander.

Ringla över olivolja, soja å limejuice, precis innan servering.


Lägg smetana(eller grekisk yoghurt) i en skål å droppa över en chilisås du gillar, blanda dock inte ut det jämt.


Montera i hop tacosen genom att lägga bönröra i botten på hårda tacoskal, lägg salladen som andra lager, sedan kötttet å toppa med smetana/chilisås. :D


Mycket gott recept, som jag garanterat kommer göra igen. :)


Av Lisa - 20 mars 2013 15:03

 

Min stora duktiga Viggo.   

Har varit på Viggos utv.samtal på förskolan.

Är väldigt stolt över mina son som beskrivs som empatisk och glad pojke. :)

Det var inga som helst bekymmer alls, från varken min eller deras sida.

Eller Viggos heller för den delen. :)

 


Barnen var ju med mej på förskolan den lilla stunden vi var där.

Det gick över förväntan att ta med dem hem igen, tack å lov.

Nu tar vi det lite lugnt en stund innan det är dags att börja med middagen.


Mitt humör är fortfarande inte på topp å det hjälps inte upp av att jag har ont i ryggen.

Har legat illa i natt, då Viggo kom över å bökade sej in rätt tidigt, å det blir värre å värre. :(

Hoppas det har lagt sej till i morron när jag ska jobba igen.


I kväll blir det bara soffhäng(som vanligt!) framför Mästerkocken, kanske hittar jag på nått kul å knapra på till också. :)

På ta om det så undrar jag om jag nånsin kommer få någon karaktär till å tappa de där såinihelvetesmånga exktrakilona? :(

Eller så får jag bara inse att jag är bortom räddning å försöka sluta må dåligt när jag ser mej i spegeln?


Som sagt. Dagens humör, inte det bästa! :(

Av Lisa - 20 mars 2013 12:51

Mer än fyra kassar, utan inköpslista. :)
Vi bör ju klara oss till helgen i allafall! :)

Av Lisa - 20 mars 2013 09:28

Leo å hans färgkombinationer alltså.
Han går verkligen all in...
Gula strumpor, orange/lila byxor å röd/vit tröja.
Det är min pojke det! :)

Leo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards