Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Lisa - 1 maj 2013 19:53

Känner mej en anigens dagvill i dag.

Det är ju inte så särskilt ofta som jag upplevt det här med å jobba enbart "kontorstid" å en Martin som är hemma en dag mitt i veckan sådär.

I vilket fall blev det inte alls en så bra ONSdag som jag tänkt.

Vi är inne i en jag-vet-inte-vad-period just nu där det känns som det enda jag gör är å skäller. :(

Uttröttande å sorgligt. :(


Nu stryker vi dock ett streck över det å intalar oss att i morron är dagen då vi vänder, när vi blir en harmonisk å perfekt familj där barnen aldrig säger emot eller är nosiga eller arga. :D

Eller åtminstone sånna som vi är mest, glada å helt okej i vårt kaos. :D


I morron är det ju torsdag.

Då ska jag först till min underbara praktikplats å sen ska kvällen ägnas åt packning för på fredag direkt efter praktik/jobb/dagis ska vi packa in oss i bilen å dra till Jönköping för å bo på hotell, äta gott,shoppa, leka, umgås, bada å fira farmors 85-årsdag. :D

Kan bli hur bra som helst, eller hur galet. Eller både ock. :D

Så som det brukar när familjen Arvidsson lämnar Asarum åt sitt öde. :)

Risken att vi ska gå vilse är åtminstone minimal, för i Jönköping, där jag faktiskt varit innan, å tro mej hitta någorlunda. :)



Nu ska jag surfa runt en stund, sen blir det bädden här. :D

Kram å hej på er!

Av Lisa - 1 maj 2013 18:04

Att vara mamma, det absolut bästa å slitigaste som finns..
I morron har vi redan glömt allt som varit tufft i dag!
Fantastisk! :)

Av Lisa - 1 maj 2013 15:54

Det blir grillat till middag.
Kyckling, tunnbrödsrullar(finns det gf? Nån som vet?), majs å en ny sorts kryddkorv som jag sprang på på Ica! :P

Hoppas en god måltid kan hjälpa upp mitt humör, som tyvärr är kört i botten denna onsdag.
Jag brukar va glad å positiv. Men just nu dränerar allt bråk mej på energi.
Är helt matt, å fruktansvärt sur å negativ.
Å jag kan inte förmå mej att vända det. :(

Av Lisa - 1 maj 2013 09:58

        

Sprang inom Lindex i går å roffade praktiskt taget åt mej nya ytterkläder åt barnen i farten.

En blå jacka til Viggo, en orange til Leo(som han skällde på mej för, han vill ju ha r-o-s-a! Det hittade jag faktiskt inte, inte utan gulli-gull-detaljer åtminstone:P) å så svarta överdragsbyxor till dem båda. :)

 

Helt okej vårväder ute i dag, soligt å inte fullt så starka vindar som det varit på senaste. :)

Sitter med det sista kaffet vid datorn å har precis avslutat det första inlägget i min loggbok angående min LIA.

Familjen är redan ute på studsmattan å vi tänker väl mest stanna utomhus hela dagen. :)

Kan till å med hända att vi trotsar matkassen lite å tar en grillning även i dag. :)

 

Gott med lite extra ledigt är det verkligen! :)

Hoppas ni med har en bra dag!

Kram å hej så länge!

 

 

 

Av Lisa - 1 maj 2013 06:56

Efter ett lugnt valborgsfirande vaknade vi utvilade men tar en film i sängen innan vi startar dagen på allvar! :)
Vi har lite småplocks-planer, men i övrigt blir det en lugn dag utan demonstrationer! :)

Ha en bra dag hörrni!
Upp till kamp!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards