Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Lisa - 5 maj 2013 20:48

   

När vi kom tillbaka från stan hade städpersonalen på hotellet bäddat våra sängar,

å så gulligt bäddat ner Viggos batman å Leos vasstand. :P

Kan varmt rekommendera Elite Stora Hotellet i Jönköping.

Perfekt läge, å himla god frukost. :D

Räkna dock med fest-musk-dunka-dunk. :D

 

Då är vi tillbaka på hemmaplan igen.

Å har så varit sen sextiden ungefär.

 

Vi hann med å uppleva Rosenlundsbadet ur barnens synvinkel.

Bortsett från att jag fick lufsa ut till entren i klädd bikini å köpa hänglås till skåpen var det toppen! :D

Lite folk, vågor, forsar å rutchkanor, grabbarna älskade det, and so did I.

Allra bäst var Martins hopp från tremeters-svikten, OMG alltså, det skulle ni sett. :P

 

Efter badet körde vi upp till A6, där boysen åt Happy Meal respektive Big Tasty igen medan jag fick mej en smarrig mongoliska barbeque på Soya Express.

BR leksaker besöktes å barnen handlade playmo å dinos med pengar ur egna plånböcker. :)

Ett litet varv på ikea blev det också innan vi körde hem till Blekinge igen. :D

 

Det var en rejäl chansning att springa i affärer med bad-trötta kids, men vet ni vad?

De har varit rena möster-ungarna(*skryter så jag blir blå*), både i går å i dag, så det var inga som helst bekymmer. :D

Okej, jag erkänner, det har inte bara varit njubart(tex. när Leo gick runt, runt, runt vårt bord i syället för å äta på Jensens) men tjabbet åå bråken vi tampats med hemma i för lång tid har inte existerat. :D

 

Det enda egentliga problemet vi haft i helgen har varit mina skor, eller rättare sagt, det mina skor gjort med mina fötter.

Herregud så ont jag haft, blåsor all over redan i fredagskväll, å inga skor å byta med.

Skorna i fråga är beiga convese som hängt med sen högstadiet eller så, å de bara måste blivit utslitna. Å de svara conversen, i annan modell, har jag fortfarande inte hitta.

Allts är mitt STORA i-landsproblem vad jag ska ha på fötterna i morron, å vad jag ska köpa för skor.

Jag är för gammal för skoskav, så de måste va s-k-ö-n-a å helst lite snygga med. :D

Var hittar jag det? :D

 


Shoppat har jag gjort i helgen, i de affärerna som inte finns här i stan, men vad jag köpt förrutom de där sex vaserna, det får ni se en annan dag.

För nu ska jag krypa ner i min egen säng å njuta av tystnaden å utrymme i sängen. :D

 

I morron väntar en ny vecka, som jag känner mej väldigt utvilad å taggad för. :D

Å dessutom är den bara fyra dagar denna också, å det är ju inte dumt alls. :P

 

Gonatt på er. :)

 

Av Lisa - 5 maj 2013 18:28

Skulle vilja påstå att jag tröttnat rejält på känslan av att bara äga en enda vas... :)
(Blev 6 stycken nya på Ikea i dag. :P)

Av Lisa - 5 maj 2013 16:08

På McDonalds i Värnamo, igen.
Enbart för att barnen älskade rutchkanan utanför. :)
Själv passar jag på att ta en glass i solen innan det ska bli slut på frosseriet på allvar! :)

Av Lisa - 5 maj 2013 15:29

Gustav var också på plats hos farmor! <3

Vilken underbar helg vi har haft! :)
Å vad bra allt har gått.
Barnen har varit så duktiga hela tiden å jag är så glad för det! :)
Jönköping är verkligen en bra stad att mini-semestra med barn i, en massa bra shopping(med lekplats i city. :P) å badet förståss! :)

Är helnöjd med det mesta(utom maten på Jensens, hugha!) å kommer säkerligen åka hit fler gånger med familjen! :)

Nu återstår bara en ganska lång bilresa, sen är vi hemma i Asarum igen! :)

Hörs då! :)

Av Lisa - 5 maj 2013 09:37

Nu är vi utcheckade å jag å Leo väntar på de andra två som är å hämtar bilen. :)
Det är redan skönt ute, å vi kan ju verkligen hoppas att det här var helgen då våren kom! :)

Dags för bad strax.
I glasögon eller halvblint tillstånd för min del, då jag helt glömt bort å ta med mina linser... :S
Det blir säkert bra ändå! :)

Hörs sen!
Kram å hej! ;)

Av Lisa - 5 maj 2013 07:07

Här ligger vi, ganska nyvakna i hotellsängen. :)
Natten har varit lite sisådär, trångt å varmt, men vi har fått i hop ett gäng timmars sömn. :)

I dag blir det som sagt frukost, sen bad å efter det en liiiiten shoppingtur till A6.
Barnen har egna plånböckerna med sej å vill till leksaksaffären å jag är väldigt lockad av Ikea! :)
Får se hur trötta vi är helt enkelt! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards