Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Lisa - 9 maj 2013 23:14

Finns det nått bättre än nytvättade lakan? :)

Tre avsnitt av sons blev det.
Bra skit det där! :)

Nu måste jag verkligen sova, eftersom jag inte har lyxen att va ledig i morron.

Är en usel bloggare just nu, jag känner det, men vet inte riktigt varför.
Hoppas inspirationen återvänder snart.
För det är så kul det här ändå, men trist att inte leverera nått vettigt..

Kram å gonatt på er!

Av Lisa - 9 maj 2013 19:57

 

Koooom till mamma. :D

Snart är det dags att fly verkligheten lite igen, har haft box-paus nu i ett par veckor sen senaste VD-säsongen tog slut.

Men nu är det dags igen som sagt, för SoA som hållt extrem hög klass under de första tre säsongerna, å jag tror inte jag blir besviken. :)


Det blev snabbt kväll i dag med tycker jag. Trots att vi varit lediga.

Vi har hunnit med å dona i trädgården å hoppat ungefär tiotusen hopp på studsmattan.

Martin är väl den som gjort mest, byggt en ram till mina blommor å sen lagt markduk å fixat i jordgubbslandet.

Själv har jag väl egentligen bara, med nöd å näppe, hunnit få till en rulltårta mellan allt maaaaammmaaa-ropande.

Men ingen kan heller säg att jag inte spenderat dagen med barnen. :)


Framåt eftermiddagen kom Stina på grillmiddag.

Fläskytterfilé, kryddkorv, ost/houngsmarinerad potatissallad, vitlöksbröd, coleslaw, basilikasås, ananassalsa å ugnsbakade tomater. :D

Man kan säg att vi blev mätta. :P


I morron är familjen ledig, medan jag ska jobba en sväng.

Sen firar vi in helgen med fotboll för Viggos del å genom att trotsa matkassen å i-n-t-e äta kassler. :P


Kram på er nu, det har blivit dags för mej att ägna mej åt kriminella bikers en stund. :D



Av Lisa - 9 maj 2013 13:52

 

Gillar verkligen tanken på att kunna plocka in en bukett blommor direkt från trädgården. :)
("Lådan" blev bra också! :))

Av Lisa - 9 maj 2013 11:40

Ska man till en tjej å leka, måste man ju bara ha tuppkam! :)

Av Lisa - 9 maj 2013 10:17

 

Barn som leker med lego, utomhus. :D


Sitter på altanen å njuter med en stor kopp kaffe å ramlösa i ett glas. :D

Det är 20 grader ute redan, å riktigt, riktigt härligt. :)

Med andra ord ypperligt väder för trädgårdsfix, å då framför allt anläggande av en liten sommarblomsrabatt. :P

Han som ska stå för själva grävandet å byggandet(det ska bli en upphöjd historia med en liten träram. :)) är väl inte fullt så exalterad som jag, men han är inte så särskilt svårflörtad ändå. :P

 

Det är väl mest sånt vi ska syssla med i dag, hålla till i trädgården, fixa, njuta å grilla såklart. :)

Å kanske baka en liten rulltårta till eftermiddagsfikat med, är det helgdag så är det. :)

Hoppas ni med har det bra. :D

 

Hej på en stund!

  

Av Lisa - 9 maj 2013 08:42

Härligt med ledig dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards