Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Lisa - 15 maj 2013 19:40

 

Tips, tips, tips, Svea-skorna är nersatts på sportamore i kväll.

549 kronor kostar dom.

Det lönade sej att vänta ett par dagar tydligen, men nu är ett par svarta snyggingar på väg hem till mej. :D


Onsdagkväll då.

Halva veckan gjord å det har funkat bra so far.

Men barnen är hemskt trötta alltså, å så börjar jag sakna mina kollegor på vanliga jobbet.

Som jag förvisso inte kommer gå tillbaka till sen när praktiken är slut, men som jag inte sett på vad som känns en hel evighet.

Nina träffar jag dock i morron kväll, för det är dit vi ska å vinlotteria. :)

Vi verkar bli hela styrkan med, många flaskor i lotteriet, å många trevliga flickor att prata med. :)   


I kväll blev det en rätt ur matkassen, veckans kyckling.

Gott, men jag är inget fan av kycklinglår alltså, men Viggo ä-l-s-k-a-r kycklingklubbor som han kallar dem. Han älskar dem så pass att maten inte räckte för oss att bli mätta på.

Likadant förra gången CG erbjöd just denna styckdel av kyckling.

Det har vi lärt oss i allafall, att om vi vill att barnen ska äta, köp kycklingglubbor, med skinn! :D

I övrigt är jag väldigt nöjd med maten som jag hämtar i den där lådan utanför CG varje måndag.

Det är grymt enkla rätter, lite väl enkla kanske, men de är goda å är enkla å sätta twist på om man kan laga mat(vilket jag anser att jag gör) å råvarorna kan enkelt anvädas till andra rätter på helgen eller så om man hoppar över att laga en dag.

Med det absolut bästa med hela det här upplägget är att förrutom att man slipper tänka ut middagen själv, att våra barn ätit det allra mesta med GOD aptit, trots senare måltider än de är vana vid.

Det mina vänner, det är unikt i detta hushåll. :D

Kan varmt rekommendera att testa det här om någon funderar på det. :)

 

 

Annars är läget som vanligt tycker jag, lite kvällstrött sådär, men tillfreds med tillvaron. :D

Hoppas ni mår prima. :D

Kram å hej!

 

Av Lisa - 15 maj 2013 18:23

Jag har funderat mycket på det här med barnen å på hur viktigt jag tycker det är att de får ett intresse å/eller rör på sej.


Viggo har jag testat på fotboll, men vägrar nu att gå dit.

Vi har bestämt att han ska få testa på annat, helst nån idrott tills hans fastnar för nått, även om det är ointressant nu, hoppas jag ändå på att nått lockar såsmåningom.



Viggo är ett ett barn som inte rör sej särskilt mycket spontant, förutom på studsmattan.

Han springer sällan, å det här med cykling är ingen uppskattad aktivitet heller.

Precis som jag har han aldrig gillat att öva på något, funkar saker inte direkt, så struntar man(vi) hellre i det. :P

Jag vill gärna att han hittar en hobby som involverar någon from av rörelse, för att ge honom sunda vanor i för framtiden vad det gäller motion.

Problemet med Viggo är att han inte har en enda uns av tävlingsanda i sej(brås på mej där, stort stycke, har aldrig brytt mej om å vinna) å heller aldrig hållt på så mycket med idrott.

Jag tycker det är lite sorgligt, att alla barn-idrottsaktiviteter i det långa loppet handlar om tävlingar(sport är tävling liksom).

Så vad finns det då för barn som bara behöver röra på sej utan att sikta på att bli bra på något?

(jag vet att du kommer säga gympa Stina, men jag vet inte... :D)

 

Har funderat på scouterna kanske? Eller simskola?(fast de har sååå kassa tider. eller snarare jag, har kassa tider, de där oregelbunda ni vet, som jag ömsom älskar, ömsom hatar)

Hur tänker ni?

Vad har era barn för aktiviteter?

Hur sporrar man de lite latare till att göra nått organiserat på fritiden?

Behövs det hobbys när man är fem år?

 

 

Av Lisa - 15 maj 2013 08:33

Dags att bli medlem! :)

Av Lisa - 15 maj 2013 07:07

Undrar om vi nånsin kommer i väg i dag?

Av Lisa - 15 maj 2013 06:41

Dra täcket över huvudet, vem vill inte göra det i bland? :)

Leo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards