Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Lisa - 19 maj 2013 22:18

 

Lime-panacotta, med på tok för klen lime-smak, blev söndagens efterrätt. :D

 


Då var ytterligare en ledig helg till ända.

Vi har hunnit med allt å lite till känns det som, även fast tröttheten stundvis har varit förlamande i dag.

Har bakat något slags glutenfritt substitut till kavring så till helgen vankas det räktårta, det är ett som är säkert. :D

Måste säga att jag för en gång skull inte frosseri-ätit i dag, å jag ska verkligen försöka fortsätta att tänka i nyttigare eller snarare hälsosammare ät-beteende...

Jag liksom ingen botten nu förtiden, å det måste finnas en hejd innan jag spricker...

När praktiken är slut blir det tuffare tag, då får det liksom va bra!


I morron väntar en väldigt fullspäckad måndag.

Praktik till fyra, sen snabbt inom CG-parkeringen å hämta upp veckas middagar, sen vidare till dagis, hämta upp grabbarna å hem å vända, hämta Martin å picknick-korgen för att sen köra tillbaka till dagis där det är trivselkväll som gäller.

Viggo ska spela teater å så hoppas jag få veta vilken av Leo's pedagoger som ska följa med i flytten upp till nästa avdelning å vem som i sin tur flyttar därifrån upp till Viggo.


Nu ska jag väcka till min sovande make så han kan se de sista hockeyminuterna innan vi bäddar ner oss för i dag. :D


Kram på er hörrni, å gonatt! :D




Av Lisa - 19 maj 2013 20:42

Av Lisa - 19 maj 2013 19:34

Av Lisa - 19 maj 2013 18:03

Jag mår inte alls bra i dag.
Yr, frusen å fruktansvärt trött.
Orkar inte ens va uppe utan ligger i sängen å försöker vila så gott det går när man lever i en barnfamilj.

Hoppas jag orkar masa mej upp å i väg å hämta mina nya skor senare i allafall.
Så mycket mer pallar jag inte i dag...

Av Lisa - 19 maj 2013 12:16

 

På onsdag är det hela tre år sedan vi gifte oss.

Var tog den tiden vägen?

Funderar på om vi ska fira till det på just den dagen, eller spara det till helgen... :)



I dag känns det av att det varit fullt ös å sena kvällar under den gågna veckan.

Känner egentligen för att ta en powernap å vila i fatt nu när här är färdigstädat.

Men tänker tvärtemot den impulsen å ska baka bröd(med mix förvisso. :P) å svänga i hop en efterrätt. :D

 

Viggo är hos en kompis just nu medan Leo bygger tåg i vardagsrummet(varför låta det nystädadade synas liksom? :)).

 

Skönt att bara va hemma å pula som oväxling till det fullt-ös-tempo vi nästan alltid har här. :)

Hoppas ni har en bra söndag! :)

 

 

Av Lisa - 19 maj 2013 10:04

... Är lika med städ-dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards