Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 maj 2013

Av Lisa - 24 maj 2013 21:12

 

Fredagsblommor i några av de vaser jag inhandlade på ikea i Jönköping.

"Duken" är ärligt talat allt annat än snygg å sannerligen provisorisk, jag hoppas kunna ersätta den med en zinkbricka redan i morron. :D

 

Den här fredagskänslan alltså.

Jag har vant mej vid den nu, den där underbara känslan av att ha två hela dagar tillsammans med familjen, att bara umgås å hitta på roliga grejer.

Det här är sista helgen på min tjänstledighet/lia-period så jag ska verkligen suga ur det sista av den där ledig-på-helger-som-alla-andra-känslan. :D


I morron ska vi roa oss kungligt vill jag lova.

Ligga i sängen länge(till åtta alltså) å avnjuta vår helgfrukost i lugnt tempo(alla är klara innan jag har börjat äta alltså) för att sedan bege oss ut på en tur. :D

Första stoppet på vår lördags-rutt blir för att titta på ett gäng kattbebisar. :D

En av dem ska utöka vår familj om ett par veckor eller så. :)

 

När vi beundrat de små sötnosarna färdigt ska vi köra vidare till Kristianstad.

Där ska vi köpa smarriga ostar till kvällen å springa inom indiskan å kanske stanna en stund på lekplatsen om det är väder, men framför allt ska vi till Sängjätten å prova sängar.

 

De sängar vi har nu har nio år på nacken till hösten, å de verkar ha gjort sitt för även nu när Viggo inte ligger hos oss så vaknar vi med stela å värkande kroppar om morgnarna.

De slitna madrasserna har mer än ett stort finger med i det hela å därför har vi bestämt oss för att investera i nya sängar helt enkelt.

Ska bli spännande å prova å förhoppningsvis hitta passande sängar. :D

Hur det ska funka att verkligen känna efter hur sängarna känns med barnen med i butiken?

Det vet jag faktiskt inte. :D

 

 

Nu ska jag snart krypa ner å njuta av tanken att ingen väckarklocka ringer i morron, å att jag förhoppningsvis slipper väckas av en fluga så surrar mej i örat så fort det ljusnar(snacka om lättväckt?!) å sova gott tills barnen anser det vara morron(gissningsvis vid halv sex. :P). :D

Trevlig helg. :)


Av Lisa - 24 maj 2013 19:53

Tog en tur till fiskaffären efter jobbet! :)

Av Lisa - 24 maj 2013 18:28

Det verkar ju perfekt stanna-inne-å-baka-väder i helgen, då är mitt förslag till er att baka världens godaste Ananaspaj. :D

 


Ananaspaj.

Pajdeg:

150 gram smält smör

1 dl socker

2½-3 dl glutenfri mjölmix(eller 3 dl vetemjöl)

2 tsk bakpulver

Blanda å tryck ut i en form.


Fyllning:

2 små burkar krossad ananas.

½ dl socker

1 tsk vaniljsocker

2 ägg

2 dl creme fraiche

Låt ananasen rinna av i sen sil.

Blanda i hop smeten, tillsätt ananasen sist.

Fyll pajskalet å grädda i 175 grader i ca 30 minuter.


Servera ljummen, med grädde eller glass. :D


Av Lisa - 24 maj 2013 16:09

Att gå förbi en spegel, å se sin mamma.. ;)

Av Lisa - 24 maj 2013 07:33

Det är väl ganska uppenbart att man blivit gammal när man set fram emot ett tv-program som blickar tillbaka? :)

Av Lisa - 24 maj 2013 06:47

Man hinner leka. :)
Å lägga in tvätt! :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards