Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Lisa - 27 maj 2013 21:29

Jomenvisst.

Med den absolut sämsta timeing i världen har jag drabbats av en ruggigt uttröttande förkylning.

Efter redan en dag har jag snutit mej till en rödnäsa å ögonen känns svullna å tunga.

Jag som hade hoppats på att kunna tanka energi denna veckan, inte det motsatta, att dräneras på den. :(

Skit med!


Nu ska jag leta mej upp, inta lite naturläkemedel innan jag förflyttar mej till i vårt något uppställda sovrum å försöker sova mej bättre.


Kram å gonatt på er mina vänner. :D



Av Lisa - 27 maj 2013 19:25

I lördags var vi som sagt på Sängjätten i Kristianstad för att prova å kolla på en ny säng.

Eftersom vi inte precis är kända för att vela tog det väl egentligen ingen längre stund innan vi bestämt oss, å beställt. :D


Det blev en Eken Kontinental-säng å en klädd gavel i samma grafit-grå tyg som sängen.

Typ som den här, utan extra kuddarna å med ek-ben. :)

 

 

Både jag å Martin valde fast madrass å jag tror vi kommer bli skitnöjda. :)

Är väldigt nöjd med servicen i butiken med, de hade stort tålamod med våra galna ungar å berömde oss till å med för att vi lyckatdes prova å genomföra ett sängköp när de var med. :D


Å i dag så ringde de för att meddela leverantören skickat orderbekräftelse å att sängen kommer hemlevererad hit redan nästa vecka. :D

HURRA! :D


Nu var det ju dock så att vi ska renovera lite i sovrummet.

Helst innan den nya sängen kommer. :P

Måla vitt, tapetsera(med denna tapeten,) å lägga nytt golv för att vara mer exakt.

Fönstret hinner inte bytas inom en vecka, men det övriga verkar min kära make ha visonen att hinna med. :D

 

Bort med det bruna. :)


Själv skulle jag gissa på att tapeten har en viss leveranstid i sej, å jag måste se ett prov på den live innan jag bestämmer mej definitivt.

Å så ska det väljas golv. :)


Alltid roligt med lite nytt.

Oavsett om vi hinner bli klara med renoveringen innan sängen kommer eller inte. :)



Av Lisa - 27 maj 2013 16:43

Tack Anna! :)

Av Lisa - 27 maj 2013 06:59

Vaknade upp genomförkyld å med ett oroande tryck över bihålorna i dag.
Har drömt mardrömmar vars ångestkänslor liksom dröjer sej kvar...
Bättre start på veckan kan man ha eller hur? :)

Den här vecka då. Vecka 22. Sista Lia-veckan.
Sen är det slut på det roliga.
Som jag kommer sakna alla fina människor jag fått lära känna, å ja, jag kommer känna mej ledsen å dämpad hela veckan, å det första hejdå:na ska klaras av redan i eftermiddag. :(

Ovanpå den sorgliga avskedskänslan har jag skol-ångest.
En praktik-uppgift som ska va inskickad på söndag å sen hela den nya kursen som det inte finns nån tid till. :(

Ska göra mitt bästa för att vända den här dagen till något mer positivt, för solen skiner å barnen är glada! :)

Nu dricker jag upp kaffet, sen sticker vi! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards